Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX-XXI w.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNHS-HS-SM2WZzHS1921 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.6
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki XIX-XXI w. |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych |
Grupy: |
Seminarium magisterskie dla 2 roku 2 stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
17.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | HS2_W03 HS2_W04 HS2_U01 HS2_U02 HS2_U03 HS2_U04 HS2_U05 HS2_U07 |
Wymagania wstępne: | Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Ewa Domańska, Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2006. Wprowadzenie do metodologii historii, red. Ewa Domańska i Jan Pomorski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022 Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA Studentka/student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma uporządkowaną znajomość teorii i metodologii stosowanych w historii sztuki oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Studentka/student ma uporządkowaną wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego. UMIEJĘTNOŚCI Studentka/student potrafi formułować i rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Potrafi w stopniu zaawansowanym posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Studentka/student posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) formułowanie i analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ; b) dobór metod i narzędzi badawczych lub wypracowanie nowych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Ma umiejętność innowacyjnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów napotkanych w praktyce zawodowej. Studentka/student potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem samodzielnie wybranych lub opracowanych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Studentka/student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów i specjalistów. Umie stawiać hipotezy i je weryfikować, a także formułować wnioski i tworzyć syntetyczne podsumowania. Studentka/student potrafi w zaawansowanym stopniu posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Potrafi prowadzić debatę. Studentka/student Posiada zaawansowaną umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. ECTS: 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie prezentowane i oddawane do korekty kolejne fragmenty i rozdziały pracy. Złożenie pracy w I terminie (czerwcowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy do ostatecznej korekty na 2 tygodnie przed terminem składania prac. Złożenie pracy w II terminie (wrześniowym) jest możliwe jedynie pod warunkiem przedstawienia promotorowi kompletnego tekstu pracy do ostatecznej korekty na 2 tygodnie przed terminem składania prac. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Ewa Domańska, Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2006. Wprowadzenie do metodologii historii, red. Ewa Domańska i Jan Pomorski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022 Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Chrudzimska-Uhera | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 4/4 (I rok) 17/17(II rok) x 25-30godz. w tym: I i II rok: 60 godz. seminarium 120 godz. kwerendy, gromadzenie i opracowywanie materiału 60 godz. przygotowanie prezentacji materiału i prac semestralnych rok II: ok. 450 godz. przygotowanie tekstu ok. 300 godz. konsultacja i korekta tekstu |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Rozwój umiejętności opisu, analizy i interpretacji wybranych zagadnień z historii sztuki nowoczesnej i współczesnej, historii krytyki artystycznej. dziejów instytucji kultury. Seminarium ma umożliwić studentce/studentowi napisanie tekstu naukowego i przystąpienie do obrony pracy magisterskiej. Wymagania wstępne: Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Wybór, sprecyzowanie i opracowanie dużego zadania poznawczego. Nauczyciel koordynuje postęp prac, dokonuje korekty tekstu. Metody dydaktyczne ćwiczeniowo-praktyczne i dyskusji: Wieloetapowa praca nad projektem - dużym zadaniem poznawczym. Przygotowywanie przez studentkę/studenta referatów, stanowiących podstawę dyskusji seminaryjnej. Przygotowanie i prezentacja kolejnych fragmentów i całości tekstu. Metody oceny: Zaliczenie każdego semestru na podstawie: 1) obecności (studentka/student ma prawo do maksymalnie trzech nieobecności w semestrze, każda kolejna nieobecność - również usprawiedliwiona uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu) 2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu badań nad wybranym przez studentkę/studenta tematem 3) pracy pisemnej. Wymagane są: w sem. zimowym I roku - plan i konspekt pracy, aktualny stan badań w sem. letnim I roku - stan badań, fragmenty tekstu w roku II - sukcesywnie kolejne fragmenty i rozdziały pracy. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Mariusz Bryl, Suwerenność dyscypliny. Polemiczna historia historii sztuki od 1970 roku, Poznań: Wydawnictwo UAM, 2008. Ewa Domańska, Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie, 2006. Wprowadzenie do metodologii historii, red. Ewa Domańska i Jan Pomorski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022 Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura dodatkowa: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
|
Wymagania wstępne: |
Zakres wiadomości i umiejętności metodologicznych wynikający z dotychczas zrealizowanego programu studiów. Sprecyzowane zainteresowania badawcze. Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć poza UKSW, w placówkach kultury, muzeach, galeriach itp. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.