Technologia informacyjna w zarządzaniu dziedzictwem kulturowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNHS-ZDK-TIZDK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna w zarządzaniu dziedzictwem kulturowym |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych |
Grupy: |
MODUŁ 2 zdk WPROWADZENIE DO ZARZĄDANIA DZIEDZICTWEM KULTUROWYM |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a105f42333f5d4a3c8c797f0179c4a331%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=d31ad0ed-df80-4038-bd4f-ee67b91eb7bc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | archeologia |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | ZDK_U01 ZDK_U19 ZDK_K05 |
Wymagania wstępne: | Podstawowa umiejętność pracy z komputerem. |
Skrócony opis: |
Zajęcia przedstawiają podstawowe aplikacje komputerowe wykorzystywane podczas studiów oraz w praktyce zarządzania dziedzictwem kulturowym, prezentują ich możliwości oraz nauczają podstaw pracy z tymi aplikacjami. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie podstawowych aplikacji komputerowych wykorzystywanych podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), zaprezentowanie ich możliwości oraz nauczenie podstaw pracy z nimi. Omawiane aplikacje wybrane spośród darmowych i open source to: - pakiet Office 365 (Teams, Word, Excel, PowerPoint) - aplikacja służąca do budowy macierzy Harrisa - Stratify, - edytor grafiki rastrowej - GIMP, - środowisko GIS - QuantumGIS. Omawiane zagadnienia to: - formatowanie tekstu na potrzeby publikacji, - różnice pomiędzy grafiką rastrową i wektorową, - filozofia pracy w środowisku GIS, - przygotowanie materiału graficznego do druku. 2 ECTS - Udział w zajęciach: 30 godz. - Przygotowywanie prac na zajęcia: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS |
Literatura: |
Brak - całość informacji przekazywana na zajęciach. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
ZDK_U01 - Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów ZDK_U19 - Potrafi pozyskiwać dane z właściwych baz danych aby przygotować mapę cyfrową, zawierającą szereg informacji przydatnych do rozwiązywania problemów technicznych z zakresu inżynierii środowiska, potrafi pozyskiwać informacje z literatury oraz odczytywać i interpretować informacje przestrzenne zamieszczone na mapach cyfrowych. ZDK_K05 - Jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego ludzkości oraz za dostarczanie społeczeństwu jego popularnej interpretacji opartej na rzetelnej wiedzy naukowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. aktywny udział w zajęciach (możliwe dwie nieobecności, trzecia - nawet usprawiedliwiona, wymaga zaliczenia dodatkowej pracy) 2. wykonywanie zadanych ćwiczeń (praca domowa) 3. jedno samodzielne zadanie na ocenę. Warunki dla osiągnięcia określonej oceny: - na ocenę 2 (ndst) student nie ma podstawowej wiedzy na temat aplikacji komputerowych wykorzystywanych w archeologii i omówionych na zajęciach oraz nie umie ich używać, - na ocenę 3 (dst) student ma podstawową wiedzę na temat aplikacji komputerowych wykorzystywanych w archeologii i omówionych na zajęciach oraz umie je wykorzystać w podstawowym zakresie, - na ocenę 4 (db) ma określoną wiedzę na temat aplikacji komputerowych wykorzystywanych w archeologii i omówionych na zajęciach oraz umie się nimi posługiwać do wykonania stawianych zadań, - na ocenę 5 (bdb) student ma dużą wiedzę na temat aplikacji komputerowych wykorzystywanych w archeologii i omówionych na zajęciach oraz potrafi się nimi swobodnie posługiwać łącząc funkcje z różnych aplikacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Szubski | |
Prowadzący grup: | Michał Szubski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przedstawiają podstawowe aplikacje komputerowe wykorzystywane podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), prezentują ich możliwości oraz nauczają podstaw pracy z tymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie podstawowych aplikacji komputerowych wykorzystywanych podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), zaprezentowanie ich możliwości oraz nauczenie podstaw pracy z nimi. Omawiane aplikacje wybrane spośród darmowych i open source to: - pakiet Office 365 (Teams, Word, Excel, PowerPoint) - aplikacja służąca do budowy macierzy Harrisa - Stratify, - edytor grafiki rastrowej - GIMP, - środowisko GIS - QuantumGIS. Omawiane zagadnienia to: - formatowanie tekstu na potrzeby publikacji, - tworzenie bazy danych, - różnice pomiędzy grafiką rastrową i wektorową, - filozofia pracy w środowisku GIS, - przygotowanie materiału graficznego do druku. Udział w zajęciach: 30 godz. Przygotowywanie prac na zajęcia: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS |
|
Literatura: |
Brak - całość informacji przekazywana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
Podstawowa umiejętność pracy z komputerem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Rabiega | |
Prowadzący grup: | Kamil Rabiega | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 pkt ECTS – 15 godz. udział w ćwiczeniach; 15 godz. przygotowywanie się do ćwiczeń, wykonanie prac domowych |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przedstawiają podstawowe aplikacje komputerowe wykorzystywane podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), prezentują ich możliwości oraz nauczają podstaw pracy z tymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie podstawowych aplikacji komputerowych wykorzystywanych podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), zaprezentowanie ich możliwości oraz nauczenie podstaw pracy z nimi. Omawiane aplikacje wybrane spośród darmowych i open source to: - pakiet Office 365 (Teams, Word, Excel, PowerPoint) - aplikacja służąca do budowy macierzy Harrisa - Stratify, - edytor grafiki rastrowej - GIMP, - środowisko GIS - QuantumGIS. Omawiane zagadnienia to: - formatowanie tekstu na potrzeby publikacji, - tworzenie bazy danych, - różnice pomiędzy grafiką rastrową i wektorową, - filozofia pracy w środowisku GIS, - przygotowanie materiału graficznego do druku. Udział w zajęciach: 30 godz. Przygotowywanie prac na zajęcia: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS |
|
Literatura: |
Brak - całość informacji przekazywana na zajęciach. |
|
Wymagania wstępne: |
Podstawowa umiejętność pracy z komputerem. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Rabiega | |
Prowadzący grup: | Kamil Rabiega | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 2 ECTS - Udział w zajęciach: 30 godz. - Przygotowywanie prac na zajęcia: 30 godz. Suma godzin: 60 godz. = 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia przedstawiają podstawowe aplikacje komputerowe wykorzystywane podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), prezentują ich możliwości oraz nauczają podstaw pracy z tymi aplikacjami. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu przedstawienie podstawowych aplikacji komputerowych wykorzystywanych podczas studiów oraz w praktyce archeologa (zarówno podczas badań terenowych, jak i przy opracowywaniu wyników badań), zaprezentowanie ich możliwości oraz nauczenie podstaw pracy z nimi. Omawiane aplikacje wybrane spośród darmowych i open source to: - pakiet Office 365 (Teams, Word, Excel, PowerPoint) - aplikacja służąca do budowy macierzy Harrisa - Stratify, - edytor grafiki rastrowej - GIMP, - środowisko GIS - QuantumGIS. Omawiane zagadnienia to: - formatowanie tekstu na potrzeby publikacji, - różnice pomiędzy grafiką rastrową i wektorową, - filozofia pracy w środowisku GIS, - przygotowanie materiału graficznego do druku. |
|
Literatura: |
Brak - całość informacji przekazywana na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.