Edukacja ekologiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-EEKOL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja ekologiczna |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W08, NP2_W20, NP2_U01, NP2_U17, NP2_K08 |
Skrócony opis: |
Celem wykładu z edukacji ekologicznej jest wychowanie do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznaniu i rozumieniu współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społeczno-przyrodniczego, odpowiedzialności za środowisko ekosocjokulturowe; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia. Nakład pracy studentki/studenta: - uczestniczenie w wykładzie - 15 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 25 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
Pełny opis: |
Tematyka wykładu implikuje następujące zagadnienia: pojęcie ekologia, pojęcie edukacja edukacja ekologiczna, kulturowe uwarunkowania edukacji ekologicznej w zakresie środowiska społeczno-przyrodniczego (od średniowiecza do XX stulecia), świadomość ekologiczna, aspekty edukacji ekologicznej, kryzys ekologiczny jako problem społeczny, kultura ekologiczna zrównoważonego rozwoju społeczno-przyrodniczego, pedagogiczne implikacje ekologii człowieka, rozwój integralny Osoby jako kategoria ekologii ludzkiej, społeczeństwo i przyroda jako elementy środowiska życia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1. Student ma pogłębioną wiedzę o związku pedagogiki i ekologii. Rozumie podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. 2. Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu pedagogiki ekologicznej. 3. Student ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach edukacji ekologicznej. Umiejętności: 1. Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o aktywności na rzecz ochrony środowiska życia. 2. Student posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. 3. Student potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w zakresie wychowania ekologicznego. Kompetencje społeczne: 1. Student ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia w harmonii ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego. 2. Student utożsamia się z wartościami ekologicznymi i jest wrażliwy na godne traktowanie wszystkich istot żywych w środowisku społeczno-przyrodniczym. 3. Student utożsamia się z zasadami etyki zawodowej, odznacza się rozwagą, dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych. NAKŁAD PRACY STUDENTA: - uczestniczenie w wykładzie - 15 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 25 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
Metody i kryteria oceniania: |
Osiągnięcie efektów kształcenia jest warunkiem uzyskania oceny pozytywnej: - ocena 3.0 - student zadowalająco zna podstawowe tezy wykładu z edukacji ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania informacji o ochronie przyrody, a także ma pogłębioną świadomość znaczenia zdrowego stylu życia dla środowiska. - ocena 3.5 - student wyjaśnia podstawy filozofii przyrody i ma pogłębioną wiedzę z zakresu humanistycznych aspektów wychowania ekologicznego. Ma pogłębione umiejętności dotyczące zdrowego stylu życia w harmonii z przyrodą. - ocena 4.0 - student rozwiązuje problemy z zakresu pedagogiki ekologicznej. Ma pogłębione umiejętności w zakresie godnego traktowania zwierząt. - ocena 4.5 - student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą różnorodnych aspektów edukacji ekologicznej. Posiada pogłębione umiejętności w zakresie kreowania warunków do życia w harmonii z przyrodą. Utożsamia się z zasadami etyki w tym zakresie. - ocena 5.0 - student potrafi bardzo dobrze interpretować wiedzę z zakresu edukacji ekologicznej, ma pogłębioną świadomość swojej wiedzy o zdrowym stylu życia, odznacza się dojrzałością psychiczną w realizowaniu działań pedagogicznych, ekologicznych (również) na fundamencie wartości ekologicznych. Ocena końcowa zależy od jakości odpowiedzi na pytania otwarte podczas kolokwium pisemnego (forma indywidualna jednolita): 60% - ocena 3.0; 70% - ocena 3.5; 80% - ocena 4.0; 90% - ocena 4.5; 100% - ocena 5.0. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wolter | |
Prowadzący grup: | Edyta Wolter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studentki/studenta: - uczestniczenie w wykładzie - 15 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 25 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem wykładu z edukacji ekologicznej jest wychowanie do rozwoju zrównoważonego w zakresie dyspozycji intelektualnych i kierunkowych osobowości w poznaniu i rozumieniu współzależności między poszczególnymi składnikami środowiska społeczno-przyrodniczego, odpowiedzialności za środowisko ekosocjokulturowe; rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska, kształtowanie zachowań ukierunkowanych na ochronę środowiska życia. Metody kształcenia: wykład problemowy, praca z książką. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Edyta Wolter | |
Prowadzący grup: | Edyta Wolter | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studentki/studenta: - uczestniczenie w wykładzie - 15 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studentki/studenta - dyżur - praca z książką (literatura przedmiotu) - 25 godz. dydaktycznych - przygotowanie do kolokwium pisemnego - 20 godz. dydaktycznych. Ogółem: 60 godz. dydaktycznych (2 ECTS). |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.