Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Multicultural Education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PE-MEDU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Multicultural Education
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W05; NP2_W09; NP2_U05; NP2_U17; NP2_K08

Skrócony opis:

Seminarium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globalizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środowisk kulturowych. Żeby zaliczyć przedmiot uczestnicy mają za zadanie przygotowanie scenariusza zajęć międzykulturowych z uczniami w szkole.

Literatura:

Literatura podstawowa

Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960.

Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007.

Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009.

Literatura uzupełniająca

Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. In-tercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010.

Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a hetero-geneous world, 2012.

Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Opis ECTS:

udział w zajęciach – 15,

praca własna:

- przygotowanie do zajęć – 10,

- czytanie zadanej literatury – 15,

- przygotowanie scenariusza – 10.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Methods of checking of the objectives of education:

- attendance list will be conducted,

- controlling the familiarization with the indicated literature means of open questions;

- observation and assessment of students' activity in classes,

- preparation of a scenario for intercultural project with schoolchildren.

The final grade consists of: (1) intercultural project with schoolchildren (max. 75 points) and (2) activity while seminar (max. 25 points). For full attendance, the student receives a bonus in the form of half of the final grade higher.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)