Multicultural Education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-MEDU |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Multicultural Education |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NP2_W05; NP2_W09; NP2_U05; NP2_U17; NP2_K08 |
Skrócony opis: |
Seminarium ma za zadanie ukazać współczesne problemy związane z globalizacją kultury z perspektywy edukacyjnej. Chodzi zarówno o pogłębione rozumienie kwestii kulturowych, takich jak narodowe i etniczne podstawy kultury, jak i wskazanie podstaw do współbycia ludzi pochodzących z równych środowisk kulturowych. Żeby zaliczyć przedmiot uczestnicy mają za zadanie przygotowanie scenariusza zajęć międzykulturowych z uczniami w szkole. |
Literatura: |
Literatura podstawowa Ruth Benedict, Patterns of culture. Routledge: New York 1960. Carl A. Grant, Christine E. Sleeter, Doing Multicultural Education for Achievement and Equity. Routledge: New York – London 2007. Suzanne Majhanovich, Christine Fox, Adila Pasalic Kreso (Eds), Living Together. Education and Intercultural Dialogue. Springer 2009. Literatura uzupełniająca Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede, Michael Minkov, Cultures and Organisation. In-tercultual Cooperation and Its Importance for Survival. McGraw-Hill: 2010. Josef Huber (Ed.), Intercultural competence for all. Preparation for living in a hetero-geneous world, 2012. Jan Masschelein, Maarten Simons, In Defence of the School a Public Issue. Culture & Society Publishers, Leuven 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Opis ECTS: udział w zajęciach – 15, praca własna: - przygotowanie do zajęć – 10, - czytanie zadanej literatury – 15, - przygotowanie scenariusza – 10. |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Methods of checking of the objectives of education: - attendance list will be conducted, - controlling the familiarization with the indicated literature means of open questions; - observation and assessment of students' activity in classes, - preparation of a scenario for intercultural project with schoolchildren. The final grade consists of: (1) intercultural project with schoolchildren (max. 75 points) and (2) activity while seminar (max. 25 points). For full attendance, the student receives a bonus in the form of half of the final grade higher. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.