Socjologia zmian społecznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PE-SOCZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia zmian społecznych |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA, studia II stopnia: NP2_W08, NP2_U07, NP2_K06 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką zmian społecznych zachodzących coraz szybciej na poziomie globalnym i lokalnym, w przejściu od epoki przemysłowej do informacyjnej. |
Pełny opis: |
Studenci zapoznają się z pojęciem zmiany społecznej i specyfiką zmian zachodzących w coraz szybszym tempie we współczesnym świecie. Poznają różne płaszczyzny zachodzących zmian, o charakterze: demograficznym, społecznym, ekonomicznym, ekologicznym, technologicznym, edukacyjnym, kulturowym, obyczajowym, cywilizacyjnym. Analizują te zmiany na przełomie epok, w przejściu od epoki przemysłowej i tzw. późnej nowoczesności do epoki informacyjnej. |
Literatura: |
P. Sztompka, Socjologia zmian społecznych M. Castells, Społeczeństwo sieci M. Castells, Galaktyka internetu A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. "ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności M. J. Szymański, Edukacyjne problemy współczesności |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student ma podstawową wiedzę z zakresu problematyki zmian społecznych we współczesnym świecie Zna różne płaszczyzny zachodzących zmian w warunkach postępującej globalizacji Potrafi analizować zachodzące zmiany społeczne i oceniać ich konsekwencje Rozumie powiązania między nimi i wzajemne zależności Właściwie ocenia i prognozuje ich dalekosiężne skutki |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega prezentacja multimedialna lub klasyczna wybranego aspektu zachodzących zmian społecznych, zrealizowana w ramach pracy zespołowej w małych grupach, zdefiniowanie wybranej płaszczyzny zmian, rozwinięcie tematyki, wizualizacja problemu, a także różnorodność doboru źródeł. Kryteria: rozwinięta prezentacja ukazująca zachodzące zmiany - 5 standardowa, poprawna prezentacja - 4 słabo rozwinięta prezentacja - 3 brak prezentacji - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Galas | |
Prowadzący grup: | Zbigniew Babicki, Barbara Galas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Konwersatorium - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką zmian społecznych zachodzących w coraz szybszym tempie we współczesnym świecie, w przejściu od epoki przemysłowej do informacyjnej, co stawia zupełnie nowe wyzwania przed edukacją. |
|
Pełny opis: |
jak wyżej |
|
Literatura: |
jak wyżej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Galas | |
Prowadzący grup: | Barbara Galas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Konwersatorium - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.