Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem zdolnym

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-PDZZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca z dzieckiem zdolnym
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W11, NP2_W01,

NP2_U08, NP2_U11,

NP2_K12

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką rozpoznawania uzdolnień i zainteresowań dzieci i młodzieży oraz możliwościami szkolnego i pozaszkolnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych, a w szczególności z metodami i formami pracy z uczniami zdolnymi stosowanymi w podejściu wzbogacania i przyspieszania.

Pełny opis:

Uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany i podwójnie wyjatkowy- rozważania terminologiczne i podstawy diagnozy

Czynniki wspomagające i utrudniające rozwój wybitnych zdolności

Metody i formy pracy stosowane w podejściu wzbogacania w edukacji uczniów zdolnych

Metody i formy pracy stosowane w podejściu przyspieszania w edukacji uczniów zdolnych

Krajowe stowarzyszenia i programy wspierające uczniów zdolnych

Dobór metod pracy i planowanie działań na rzecz wspierania zdolności i zainteresowań ucznia

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Boraczyńska, M., Dzierzgowska, I., Pasiuch, L., Łysak, K., Sadzińska, B. (2012), Uczeń zdolny - metody pracy, Warszawa: Wydawnictwo Raabe.

Hłobił, E. (2010), Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.

Limont, W. (2010), Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, Gdańsk: GWP

Łaszczyk, J., Jabłonowska, M. (2009), Zdolności i twórczość jako perspektywa współczesnej edukacji, Warszawa: Wydawnictwo Universitas Rediviva.

Smith, D. D. (2009), Pedagogika specjalna. Podręcznik akademicki cz.2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Wydawnictwo APS.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

NP2_W01 Ma uporządkowaną wiedzę na temat terminologii stosowanej w zakresie pedagogiki zdolności, obejmującej pojęcia: uczeń zdolny, uzdolniony, utalentowany, podwójnie wyjątkowy

NP2_W11 Zna i rozumie zasady rozpoznawania i wpierania zdolności dziecka oraz specyfikę sytuacji psychospołecznej ucznia zdolnego w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym

NP2_U08 Planuje twórcze i innowacyjne działania na rzecz wspierania i rozwoju zainteresowań oraz zdolności ucznia

NP2_U11 Wybiera i wykorzystuje odpowiednie metody pracy z uczniem zdolnym uwzględniając jego indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne

NP2_K12 Dostrzega konsekwencje edukacyjne posiadania wybitnych zdolności oraz znaczenie projektowania działań służących wpieraniu rozwoju dziecka zdolnego i uzdolnionego

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe konwersatorium 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury 25h

Przygotowanie się do kolokwium 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium pisemne (pytania zamknięte i otwarte)

punktacja:

16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5)

14 p. - ocena: dobry plus (4.5)

13-12 p. - ocena: dobry (4)

11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5)

10-9- p. - ocena: dostateczny (3)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Wymagania wstępne:

Link do zajęć w MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aRbIfx2WBqGc67bWuTnkaFohrZTpW05pSkZ9lIitmNtg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=eaf6bd32-d9c9-48d1-b254-caef330a745d&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Kod do zajęć w MS TEAMS (proszę używać w celu dołączania do zespołu)

tfztct7

Link do kolokwium 29.01.2022 godz. 10-10.30

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=MIRXEhvFFkiBY8coEDW5s6EnbX5Tv89LjlCwn16f_OhUNElMQkVSVUJKWjNKOEo4RVM1OEJZRldBUi4u

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Wymagania wstępne:

Kod do zajęć w MS Teams:

ht47fpv

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)