Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-PSPE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praca z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP2_W16, NP2_W21,

NP2_W26, NP2_U11,

NP2_K07

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów ze specyfiką funkcjonowania dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych; zapoznanie z normami, procedurami, metodami, formami, środkami, i dobrymi praktykami adekwatnymi do ich potrzeb i możliwości - ze szczególnym uwzględnieniem założeń inkluzyjnych; kształtowanie umiejętności diagnostycznych, pozwalających na rozpoznawanie sytuacji dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EFEKTY UCZENIA SIĘ:

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 - NP2_W16; Efekt przedmiotowy 2 - NP2_W21; Efekt przedmiotowy 3 - NP2_W26

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 4 - NP2_U11

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 5 - NP2_K07

Efekty przedmiotowe w zakresie wiedzy:

1.Student identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. 2. Student zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. 3. Student zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

4. Student potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

5. Student jest gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w konwersatorium - 15 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Czytanie literatury - 25 godz.

Przygotowanie projektu - 15 godz.

Suma godzin - 60[60/25(30) = 2]

Liczba ECTS: 2

Metody i kryteria oceniania:

ocena 3,0 (dst)

Wiedza

Student z błędami identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student słabo zna i z trudem rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w elementarnym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student z trudem potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w elementarnym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się elementarną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 3,5 (dst plus)

Wiedza

Student dostatecznie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dostatecznie zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dostatecznie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w dostatecznym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dostateczną rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 4,0 (db)

Wiedza

Student dość dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student zadowalająco zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dość dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dość dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w zadowalającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dość dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 4,5 (db plus)

Wiedza

Student wystarczająco dobrze identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student dobrze zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student dobrze potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w wystarczającym stopniu gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

ocena 5,0 (bdb)

Wiedza

Student bezbłędnie identyfikuje założenia pomocy i wsparcia dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych wymagających dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania oraz alternatywnych form edukacji. Student bardzo dobrze zna i rozumie potrzebę posiadania specjalistycznej wiedzy z zakresu diagnozy problemów występujących w rodzinie i funkcjonowaniu dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz organizowania dla nich form pracy, aktywizacji, pomocy i wsparcia. Student w pełni zna i rozumie zagadnienia edukacji włączającej oraz zintegrowanej, sposoby realizacji inkluzji.

Umiejętności

Student właściwie potrafi pracować z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, indywidualizując działania i dostosowując metody, formy i środki adekwatne do ich potrzeb i możliwości, wdrażając działania innowacyjne.

Kompetencje społeczne

Student jest w pełni gotów do respektowania wartości, celów i zadań związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej i zintegrowanej, odznacza się bardzo dobrą rozwagą, dojrzałością, zaangażowaniem i umiejętnością współpracy w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wychowawczych, opiekuńczych, edukacyjnych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Dycht
Prowadzący grup: Marzena Dycht
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Dycht
Prowadzący grup: Marzena Dycht
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS [1 ECTS = 25(30) godz.]:

Udział w konwersatorium - 15 godz.

Konsultacje - 5 godz.

Czytanie literatury - 25 godz.

Przygotowanie projektu - 15 godz.

Suma godzin - 60[60/25(30) = 2]

Liczba ECTS: 2


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)