Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: The enterepreneurship in the context of the flexbile employment model. Perspective of learners and employees
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-KPJA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: The enterepreneurship in the context of the flexbile employment model. Perspective of learners and employees |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W03, PPW_U18, PPW_K10 |
Wymagania wstępne: | Wymagania wstępne dotyczące przedmiotu: osoba studiująca ma podstawową wiedzę o współczesnym rynku pracy i elastycznym modelu zatrudnienia; potrafi posługiwać się głównymi kategoriami teoretycznymi opisującymi „nowe” kompetencje i umiejętności zawodowe; Wykazuje aktywność w kierunku samokształcenia i samozatrudnienia. W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z Prowadzącą przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji Dziekana WNP w celu ustalenia formy i terminu rozliczenia przedmiotu/efektów uczenia się. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Osób studiujących z wybranymi problemami przedsiębiorczości indywidualnej oraz wzmocnienie kompetencji niezbędnych do poszukiwania i rozwijania potencjału przedsiębiorczego, a także zachęcanie Studentów/Studentek (przyszłych pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych, współpracowników, przedsiębiorców) do budowania warsztatu i podejmowania wyzwań (pro)zawodowych i edukacyjnych. |
Pełny opis: |
Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia: właściwości elastycznego, zmiennego modelu zatrudnienia; samozatrudnienie jako sposób wykorzystania zdolności przedsiębiorczych; przedsiębiorczość jako złożona, życiowa kompetencja w opiniach młodych (przyszłych) pracodawców i pracowników - promowanie indywidualnej przedsiębiorczości (dobre praktyki); perspektywy rozwoju potencjału przedsiębiorczego wśród pedagogów; „nowe” przestrzenie pracy, edukacji, samorealizacji. |
Literatura: |
1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005. 2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007. 3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014. 4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013. 5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008. 6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023. 2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe. 3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg. 4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb. 5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21. 6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
WIEDZA: EW1 Osoba studiująca ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji rynku pracy oraz instytucji realizujących zakres ustawicznego kształcenia zawodowego; UMIEJĘTNOŚCI: EU1 Student/Studentka posiada umiejętność wyszukiwania, nazywania i rejestrowania informacji na temat problemów edukacyjnych, zawodowych i społecznych; EU2 Student/Studentka potrafi współpracować z innymi, pracować w zespole, aktualizować i wymieniać informacje zawodowe i edukacyjne; KOMPETENCJE: Student EK1 Osoba studiująca zdaje sobie sprawę z konieczności ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w ramach swojej specjalizacji oraz budowania warsztatu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikacji + efekty uczenia się: - Projekt badawczy: koncepcja autorska - rozwiązanie dotyczące przedsiębiorczości indywidualnej (EW1; EU1; EU2; EK1); - Praca w zespołach (EU1; EU2); - Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy (EW1; EU1); - Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach (EU2; EK1). 1) Projekt badawczy - 40 punktów; 2) Praca w zespołach-10 punktów; 3) Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy - 20 punktów; 4) Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach- 30 punktów. Wynik końcowy: 60-67 p. - 3,0 68-75 p. - 3,5 76-83 p. - 4,0 84-91 p. - 4,5 92-100 p.-5,0 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kulpa-Puczyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS = 25(30)h]: - udział w zajęciach w sali dydaktycznej - 15h - przygotowanie do zajęć - 18h - przygotowanie projektu - 25h - konsultacje prac/projektów studenckich- 2h ECTS 2 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO/S1 - obszar nauk społecznych - I stopień/JM |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Osób studiujących z wybranymi problemami przedsiębiorczości indywidualnej oraz wzmocnienie kompetencji niezbędnych do poszukiwania i rozwijania potencjału przedsiębiorczego, a także zachęcanie Studentów/Studentek (przyszłych pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych, współpracowników, przedsiębiorców) do budowania warsztatu i podejmowania wyzwań zawodowych/pedagogicznych. |
|
Pełny opis: |
Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia: 1. Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć (1h); 2. Właściwości elastycznego, zmiennego modelu zatrudnienia (2h); 3. Samozatrudnienie jako sposób wykorzystania zdolności przedsiębiorczych (2h); 4. Przedsiębiorczość jako złożona, życiowa kompetencja w opiniach młodych (przyszłych) pracodawców i pracowników. Promowanie indywidualnej przedsiębiorczości – dobre praktyki (5h). 5. Perspektywy rozwoju potencjału przedsiębiorczego wśród pedagogów (2h); 6. „Nowe” przestrzenie pracy, edukacji, samorealizacji (2h). 7. Podsumowanie zajęć i efektów prac projektowych (1h). |
|
Literatura: |
1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005. 2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007. 3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014. 4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013. 5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008. 6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017. Literatura uzupełniająca: 1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023. 2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe. 3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg. 4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb. 5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21. 6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.