Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: The enterepreneurship in the context of the flexbile employment model. Perspective of learners and employees

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPW-KPJA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Konwersatorium pedagogiczne w języku angielskim na poziomie B2+: The enterepreneurship in the context of the flexbile employment model. Perspective of learners and employees
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:

PPW_W03, PPW_U18, PPW_K10

Wymagania wstępne:

Wymagania wstępne dotyczące przedmiotu: osoba studiująca ma podstawową wiedzę o współczesnym rynku pracy i elastycznym modelu zatrudnienia; potrafi posługiwać się głównymi kategoriami teoretycznymi opisującymi „nowe” kompetencje i umiejętności zawodowe; Wykazuje aktywność w kierunku samokształcenia i samozatrudnienia.


W przypadku osób, które otrzymały decyzję o przyznaniu IOS lub urlopu krótkoterminowego obowiązkowy jest kontakt z Prowadzącą przedmiot najpóźniej w terminie 2 tygodni od uzyskania decyzji Dziekana WNP w celu ustalenia formy i terminu rozliczenia przedmiotu/efektów uczenia się.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Osób studiujących z wybranymi problemami przedsiębiorczości indywidualnej oraz wzmocnienie kompetencji niezbędnych do poszukiwania i rozwijania potencjału przedsiębiorczego, a także zachęcanie Studentów/Studentek (przyszłych pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych, współpracowników, przedsiębiorców) do budowania warsztatu i podejmowania wyzwań (pro)zawodowych i edukacyjnych.

Pełny opis:

Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia: właściwości elastycznego, zmiennego modelu zatrudnienia; samozatrudnienie jako sposób wykorzystania zdolności przedsiębiorczych; przedsiębiorczość jako złożona, życiowa kompetencja w opiniach młodych (przyszłych) pracodawców i pracowników - promowanie indywidualnej przedsiębiorczości (dobre praktyki); perspektywy rozwoju potencjału przedsiębiorczego wśród pedagogów; „nowe” przestrzenie pracy, edukacji, samorealizacji.

Literatura:

1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005.

2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007.

3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014.

4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013.

5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008.

6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023.

2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe.

3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg.

4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb.

5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21.

6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA:

EW1 Osoba studiująca ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji rynku pracy oraz instytucji realizujących zakres ustawicznego kształcenia zawodowego;

UMIEJĘTNOŚCI:

EU1 Student/Studentka posiada umiejętność wyszukiwania, nazywania i rejestrowania informacji na temat problemów edukacyjnych, zawodowych i społecznych;

EU2 Student/Studentka potrafi współpracować z innymi, pracować w zespole, aktualizować i wymieniać informacje zawodowe i edukacyjne;

KOMPETENCJE:

Student EK1 Osoba studiująca zdaje sobie sprawę z konieczności ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w ramach swojej specjalizacji oraz budowania warsztatu.

Metody i kryteria oceniania:

Metody weryfikacji + efekty uczenia się:

- Projekt badawczy: koncepcja autorska - rozwiązanie dotyczące przedsiębiorczości indywidualnej (EW1; EU1; EU2; EK1);

- Praca w zespołach (EU1; EU2);

- Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy (EW1; EU1);

- Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach (EU2; EK1).

1) Projekt badawczy - 40 punktów;

2) Praca w zespołach-10 punktów;

3) Indywidualna analiza i ocena źródeł wiedzy - 20 punktów;

4) Aktywny udział (80% obecności) w zajęciach- 30 punktów.

Wynik końcowy:

60-67 p. - 3,0

68-75 p. - 3,5

76-83 p. - 4,0

84-91 p. - 4,5

92-100 p.-5,0

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)

Okres: 2025-02-15 - 2025-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Prowadzący grup: Aleksandra Kulpa-Puczyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS [1 ECTS = 25(30)h]:

- udział w zajęciach w sali dydaktycznej - 15h

- przygotowanie do zajęć - 18h

- przygotowanie projektu - 25h

- konsultacje prac/projektów studenckich- 2h

ECTS 2

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

PO/S1 - obszar nauk społecznych - I stopień/JM

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Osób studiujących z wybranymi problemami przedsiębiorczości indywidualnej oraz wzmocnienie kompetencji niezbędnych do poszukiwania i rozwijania potencjału przedsiębiorczego, a także zachęcanie Studentów/Studentek (przyszłych pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych, współpracowników, przedsiębiorców) do budowania warsztatu i podejmowania wyzwań zawodowych/pedagogicznych.

Pełny opis:

Treść zajęć konwersatoryjnych (z elementami aktywizującymi) obejmie następujące zagadnienia:

1. Wprowadzenie w problematykę i organizację zajęć (1h);

2. Właściwości elastycznego, zmiennego modelu zatrudnienia (2h);

3. Samozatrudnienie jako sposób wykorzystania zdolności przedsiębiorczych (2h);

4. Przedsiębiorczość jako złożona, życiowa kompetencja w opiniach młodych (przyszłych) pracodawców i pracowników. Promowanie indywidualnej przedsiębiorczości – dobre praktyki (5h).

5. Perspektywy rozwoju potencjału przedsiębiorczego wśród pedagogów (2h);

6. „Nowe” przestrzenie pracy, edukacji, samorealizacji (2h).

7. Podsumowanie zajęć i efektów prac projektowych (1h).

Literatura:

1. Beck U., A Risk Society. Towards a New Modernity, SAGE Publications, 2005.

2. Drucker P. F., Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles, Butterworth-Heinemann, 2007.

3. Espinoza Ch, Miller P, Bateman C, Garbett C., Millennials@Work: The 7 Skills Every Twenty-Something (and Their Manager) Needs to Overcome Roadblocks and Achieve Greatness, Publisher: Franklin Covey, 2014.

4. Price D., Open: How We’ll Work, Live and Learn in the Future, Crux Publishing, 2013.

5. Tapscott D., Grown Up Digital: How the Net Generation is Changing Your World, McGraw-Hill, 2008.

6. Twenge J. M., iGen: Why Today's Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy-and Completely Unprepared for Adulthood-and What That Means for the Rest of Us, Atria Books, 2nd Print edition, 2017.

Literatura uzupełniająca:

1. GEM (Global Entrepreneurship Monitor, Global Reports and National Reports): GEM, Global Entrepreneurship Monitor 2023/2024 Global Report: 25 Years and Growing, London 2023.

2. Deloitte, First Steps into the Labour Market, 2021 International survey of students and recent graduates, Deloitte Central Europe.

3. Eurofound, New forms of employment: 2020 update, Publications Office of the European Union, Luxembourg.

4. Kulpa-Puczyńska A., Individual Entrepreneurship in the Context of Diversity and Flexibility of Workplaces. In: Tipurić, Darko Hruška, Domagoj (Ed.), 7th International OFEL Conference on Governance, Management and Entrepreneurship: Embracing Diversity in Organisations, Dubrovnik, Croatia 5th - 6th April, 2019, Governance Research and Development Centre (CIRU), Zagreb.

5. Kulpa-Puczyńska A., University spaces for cooperation strengthening pro-innovative attitudes of academic community, “Forum Pedagogiczne” 2021, vol 11, no 2, pp. 285-295. DOI 10.21697/fp.2021.2.21.

6. Prensky M., What Technology ISN’T Good At, Part II: Passion! Published in Educational Technology Nov-Dec 2012, pp. 1-3.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)