Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-MEMC-EK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3 |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | pedagogika |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W06, PPW_W22, PPW_U05, PPW_U08, PPW_U10, PPW_K09 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności dydaktycznych i kompetencji do pracy nauczycielskiej w klasach I-III w zakresie prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej; rozumienie procesu rozwoju kształtowania pojęć matematycznych w wieku 6-10 lat; poznanie sposobów projektowania twórczych jednostek tematycznych z wykorzystaniem środków dydaktycznych i zasobów internetowych (z użyciem tablicy multimedialnej) wspierających aktywność dziecka. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EW-1 student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, EW-2 charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji EW-3 - zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej Umiejętności: EU-1 potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat EU-2 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej, przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne, posługiwać się nowoczesnymi technologiami wspierającymi proces uczenia się dziecka. Kompetencje społeczne: EK-1 ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych EK-2 odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: ocena dst (3,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena dst. plus (3,5) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, ; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena db (4,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena db plus (4,5) - student definiuje cele ogólne i szczegółowe edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena bdb (5,0) - student w wyczerpujący sposób definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia wszystkie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji i rozumie ich sens, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej;potrafi przygotować proste pomoce dydaktyczne i na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena dst. plus (3,5) - student student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować podstawowe pomoce dydaktyczne na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena db (4,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych. ocena db plus (4,5) - student student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych., sprawnie obsługuje tablicę interaktywną. ocena bdb (5,0) - ;student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować kreatywne pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych na tablicy interaktywnej. Kompetencje: ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się wysoką dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz. Konsultacje - 5 godz. Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 29 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 30 godz. Przygotowanie do zajęć : 30 godz. Przygotowanie scenariusza zajęć i prowadzenie lekcji: 10 godz. Przygotowanie opisu analizy obserwowanych zajęć: 20 godz. Powtórzenie do zaliczenia - 10 godz. Łącznie 100 godz. = 4 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz. Konsultacje - 5 godz. Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Kulawska | |
Prowadzący grup: | Ewa Kulawska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.