Methodology of mathematics in primary eduaction
General data
Course ID: | WNP-PPW-MEMC-EK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Methodology of mathematics in primary eduaction |
Name in Polish: | Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3 |
Organizational unit: | Faculty of Education |
Course groups: |
(in Polish) Metodyka edukacji matematycznej w kl. 1-3 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
OR
4.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | education |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W06, PPW_W22, PPW_U05, PPW_U08, PPW_U10, PPW_K09 |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności dydaktycznych i kompetencji do pracy nauczycielskiej w klasach I-III w zakresie prowadzenia zajęć z edukacji matematycznej; rozumienie procesu rozwoju kształtowania pojęć matematycznych w wieku 6-10 lat; poznanie sposobów projektowania twórczych jednostek tematycznych z wykorzystaniem środków dydaktycznych i zasobów internetowych (z użyciem tablicy multimedialnej) wspierających aktywność dziecka. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EW-1 student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, EW-2 charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji EW-3 - zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej Umiejętności: EU-1 potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat EU-2 potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej, przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne, posługiwać się nowoczesnymi technologiami wspierającymi proces uczenia się dziecka. Kompetencje społeczne: EK-1 ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych EK-2 odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. Prezentuje wysoki poziom kultury osobistej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: ocena dst (3,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena dst. plus (3,5) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, ; charakteryzuje podstawowe umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena db (4,0) - student definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena db plus (4,5) - student definiuje cele ogólne i szczegółowe edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej ocena bdb (5,0) - student w wyczerpujący sposób definiuje cele i treści edukacji matematycznej, założenia czynnościowego nauczania - uczenia się matematyki, wymienia wszystkie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji i rozumie ich sens, zna i w sposób krytyczny analizuje podstawę programową w zakresie edukacji matematycznej Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej;potrafi przygotować proste pomoce dydaktyczne i na poziomie podstawowym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena dst. plus (3,5) - student student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować podstawowe pomoce dydaktyczne na poziomie dostatecznym wykorzystuje nowoczesne technologie wspierające proces uczenia się dziecka. ocena db (4,0) - student potrafi analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat ; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych. ocena db plus (4,5) - student student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować odpowiednie pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych., sprawnie obsługuje tablicę interaktywną. ocena bdb (5,0) - ;student potrafi krytycznie analizować proces przyswajania i rozwoju pojęć matematycznych u dzieci w wieku 6-10 lat; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej; potrafi przygotować kreatywne pomoce dydaktyczne z wykorzystaniem zasobów internetowych na tablicy interaktywnej. Kompetencje: ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętnośći dydaktycznych; odznacza się wysoką dojrzałością i zzangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 34 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz. Konsultacje - 5 godz. Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 29 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w zajęciach - 30 godz. Przygotowanie do zajęć : 30 godz. Przygotowanie scenariusza zajęć i prowadzenie lekcji: 10 godz. Przygotowanie opisu analizy obserwowanych zajęć: 20 godz. Powtórzenie do zaliczenia - 10 godz. Łącznie 100 godz. = 4 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie .do zajęć, czytanie literatury - 20 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 10 godz. Konsultacje - 5 godz. Łącznie 50 godz. = 2 ECTS (w semestrze zimowym) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
CW
W TH CW
FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Ewa Kulawska | |
Group instructors: | Ewa Kulawska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.