Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy matematyki dla nauczycieli

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPW-PMNC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy matematyki dla nauczycieli
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Podstawy matematyki dla nauczycieli
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

matematyka

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie:


PPW_W19, PPW_W22, PPW_U01,

PPW_U04, PPW_K05

Wymagania wstępne:

brak

Skrócony opis:

Celem zajęć/ćwiczeń jest:

-Przedstawienie zagadnień z podstaw matematyki z uwzględnieniem procesu jej nauczania.

-Rozwiązywanie prostych zadań i przykładów przy pełnym zrozumieniu aparatu teoretycznego.

Pełny opis:

Celem zajęć/ćwiczeń jest:

-Przedstawienie zagadnień z podstaw matematyki z uwzględnieniem procesu jej nauczania.

-Rozwiązywanie prostych zadań i przykładów przy pełnym zrozumieniu aparatu teoretycznego

Treści matematyczne niezbędne nauczycielowi nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Opanowanie pojęć, których

podstawy intuicyjne są kształtowane na najniższym etapie nauczania.

Ćwiczenia i zadania utrwalające materiał teoretyczny oraz przykłady sugerujące organizowanie gier i zabaw.

Opracowywanie środków dydaktycznych, mających na celu realizację określonych partii materiału. ćwiczenia tego typu

wskazują na istotne powiązanie z materiałem teoretycznym i na konieczność dokładnego opanowania tego materiału przez

nauczyciela.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

1. zagadnienia z zakresu matematyki wymagane do prowadzenia edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku

szkolnym.

Umiejętności:

1. projektowanie, organizowanie i monitorowanie działań edukacyjnych dzieci z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw.

Tworzenie sytuacji wychowawczo-dydaktycznych motywujących dzieci/uczniów do nauki i pracy nad sobą oraz

modyfikowanie ich w celu pozyskania pożądanych efektów kształcenia i wychowania.

2. prowadzenie pogłębionego procesu oceniania i przekazywania informacji zwrotnych uczniom, w sposób zachęcający,

stymulujący dzieci do samodzielnego uczenia się, aktywności i rozwoju.

Kompetencje społeczne:

1. kształtowanie właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na wszystkich zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność).

Aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie kolokwium po każdym semestrze, obejmującego materiał prezentowany na

zajęciach.

ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje

podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena dst. plus (3,5) -student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych,

rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.

ocena bdb (5,0) - student posiada szeroką wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie

podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości

szkolnej do uczenia się matematyki; w wyczerpujący sposób charakteryzuje umiejętności oraz definiuje cele i treści edukacji

matematycznej kształcone na pierwszym etapie edukacji.

Umiejętności:

ocena dst (3,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną do przeprowadzenia prostych zajęć

zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III;

potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena dst. plus (3,5) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dostatecznym do

przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania

umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji

matematycznej.

ocena db (4,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dobrym do przeprowadzenia

ciekawych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności

matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena db plus (4,5) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia inspirujących i

konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności

matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

ocena bdb (5,0) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia oryginalnych i konstruktywnych

zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl.

I-III; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej.

Kompetencje społeczne:

ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza

się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych;

odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością

i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się

dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się wysoką się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 34 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

W całym cyklu - dwa semestry.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 10 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 29 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 10 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

W całym cyklu - dwa semestry.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 10 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kandzia
Prowadzący grup: Joanna Kandzia
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze:

Zorganizowane/ćwiczenia - 30 godzin dydaktycznych

Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 10 godz.

Powtórzenie do zaliczenia: 10 godz.

Konsultacje: 5 godz.

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)