Pedagogika przedszkolna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPW-PPW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika przedszkolna |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia stacjonarne jednolite magisterskie: PPW_W03, PPW_W04, PPW_U06, PPW_K07 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami teoretycznymi i historią pedagogiki przedszkolnej, koncepcjami wychowania przedszkolnego i jego organizacją. Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej, w celu dokonania analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych. |
|
Literatura: |
Leżańska W., Płóciennik E., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź 2021. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Warszawa 2005. Klim - Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. M. Montessori, Wykłady londyńskie 1946, Warszawa 2022. Waloszek D., Pedagogika przedszkolna, metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków 2006. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018. Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Żytko M., Edukacja w dialogu, Warszawa 2021. https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/podstawy_pedagogiki_przedszkolnej.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-%c5%9aWIAT-LAT-DZIECI%c4%98CYCH-Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 35 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Rzońca | |
Prowadzący grup: | Ewelina Rzońca | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami teoretycznymi i historią pedagogiki przedszkolnej, koncepcjami wychowania przedszkolnego i jego organizacją. Celem przedmiotu jest doskonalenie .umiejętności wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej, w celu dokonania analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i kulturowych. |
|
Literatura: |
Leżańska W., Płóciennik E., Pedagogika przedszkolna z metodyką, Łódź 2021. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. Klim-Klimaszewska A., Pedagogika przedszkolna. Warszawa 2005. Klim - Klimaszewska A., Witamy w przedszkolu. Wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego, Warszawa 2010. Waloszek D., Pedagogika przedszkolna, metamorfoza statusu i przedmiotu badań, Kraków 2006. Jąder M., Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2018. Kordziński J., Nowoczesne nauczanie, Wolters Kluwer, Warszawa 2022. Żytko M., Edukacja w dialogu, Warszawa 2021. https://wydawnictwo.ignatianum.edu.pl/sites/wydawnictwo/files/publikacje_pdf/podstawy_pedagogiki_przedszkolnej.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-%c5%9aWIAT-LAT-DZIECI%c4%98CYCH-Zabawa-czyli-co-i-po-co.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2011-WYCHOWANIE-W-PRZEDSZKOLU-Rola-zabawy1.pdf https://psychologia.amu.edu.pl/wp-uploads/2012-EDUKACJA-Adaptacja-dziecka-3-l-do-przedszkola.pdf |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.