Metodyka edukacji polonistycznej w kl. 1-3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-MEPC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji polonistycznej w kl. 1-3 |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Metodyka edukacji polonistycznej w kl. 1-3 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W05, PPW_W06, PPW_W22, PPW_U05, PPW_U08, PPW_U10, PPW_K09 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest stworzenie warsztatu metodycznego studentów kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna w zakresie planowania, prowadzenia, ewaluowania i oceniania w edukacji polonistycznej uczniów w klasach I-III. Celem jest realizacja efektów uczenia się koniecznych do uzyskania kwalifikacji zawodowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza Student/ka W1:omawia cele i treści edukacji polonistycznej oraz zasady planowania zajęć W2: przedstawia proces nauki czytania i pisania oraz metody nauczania czytania i pisania. W3: zna treść lektur szkolnych rekomendowanych dla edukacji wczesnoszkolnej W4: definiuje i omawia podstawowe pojęcia związane z rozwijaniem form wypowiedzi ustnych i pisemnych oraz pracy z tekstem literackim W5:. posiada podstawową wiedzę z zakresu gramatyki opisowej, kultury języka oraz ortografii i interpunkcji języka polskiego. Umiejętności Student/ka U1: potrafi rozpoznać, opracować, dobrać ćwiczenia słownikowo-frazeologiczne, kompozycyjne, w zakresie dłuższych form wypowiedzi ustnych i pisemnych. U2: potrafi opracować tekst literacki zgodnie z różnymi modelami pracy z tekstem literackim (strukturalistycznym, hermeneutycznym, przekładem intersemiotycznym). U3: potrafi zaplanować nauczanie gramatyki i ortografii oraz interpunkcji w edukacji wczesnoszkolnej. U4: potrafi rozwijać twórczą aktywność uczniów U5: potrafi opracować i dobrać gry dydaktyczne, metody teatralno-dramowe i aktywizujące w edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. U4: potrafi dokonać krytycznej analizy programów kształcenia i podręczników szkolnych w kontekście edukacji polonistycznej w klasach I-III U5: potrafi przygotować ocenę opisową w zakresie edukacji polonistycznej w formie konstruktywnej informacji zwrotnej w ramach oceniania kształtującego U6: konstruuje scenariusz zajęć zgodnie z metodyką edukacji polonistycznej w kl. I-III. U6: potrafi zastosować różne metody, formy i środki dydaktyczne w pracy z dzieckiem w zakresie edukacji polonistycznej, posługuje się nowoczesnymi technologiami wspierającymi proces uczenia się dziecka. Kompetencje społeczne Student/ka K1: jest świadomy/a potrzeby poszerzania swojej wiedzy i rozwijania swojego warsztatu pracy K2 jest zaangażowany/a w planowanie i realizację działań edukacyjno-wychowawczych, prezentuje wysoki poziom kultury osobistej, K3 wykazuje troskę o kulturę języka mówionego i pisanego uczniów, dostrzega piękno utworów literackich. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena dostateczna Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę referuje bez pogłębionej analizy, nie wykazuje pogłębionej znajomości literatury przedmiotu i podmiotu, formułowane wnioski mają charakter odtwórczy. Ocena dostateczna plus Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę referuje bez pogłębionej analizy, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, formułowane wnioski mają charakter odtwórczy. Ocena dobra Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej. Ocena dobra plus Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, poszukuje własnych źródeł, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej. Ocena bardzo dobra Student prezentuje zakładane efekty kształcenia. Wiedzę prezentuje z pogłębioną analizą i refleksją, wykazuje znajomość literatury przedmiotu i podmiotu, poszukuje własnych źródeł, zarówno w piśmiennictwie polskim, jak i zagranicznym, formułuje własne wnioski, odnosi wiedzę teoretyczną do praktyki pedagogicznej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin, 44 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Prowadzący grup: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS =25/30 godz. Udział w ćwiczeniach: 24 godz - 1 ECTS Analiza literatury: 30 godz - 1 ECTS Przygotowanie prac śródsemestralnych 30 godz - 1 ECTS Opracowanie scenariusza zajęć i pomocy dydaktycznych - 30 godz. 1 ECTS Przygotowanie prezentacji: 30 godz. 1 ECTS Przygotowanie do kolokwium: 30 godz - 1 ECTS ECTS=6 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Prowadzący grup: | Emilia Śmiechowska-Petrovskij | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS =25/30 godz. Udział w ćwiczeniach: 24 godz - 1 ECTS Analiza literatury: 30 godz - 1 ECTS Przygotowanie prac śródsemestralnych 30 godz - 1 ECTS Opracowanie scenariusza zajęć i pomocy dydaktycznych - 30 godz. 1 ECTS Przygotowanie prezentacji: 30 godz. 1 ECTS Przygotowanie do kolokwium: 30 godz - 1 ECTS ECTS=6 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.