Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu i klasach 1-3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-MEZC-IG-2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu i klasach 1-3 |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Metodyka edukacji zdrowotnej w przedszkolu i klasach 1-3 - ćwiczenia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA: PPW_W5,PPW_W8, PPW_U5, PPW_U8, PPW_K2 |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje obszar zagadnień mówiących o zasadach, formach i metodach realizowania edukacji zdrowotnej w przedszkolu oraz klasach I-III szkoły podstawowej. |
Pełny opis: |
Wyposażenie studentów w podstawową wiedzę dotyczącą programowania, planowania oraz realizacji zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Umożliwienie studentowi interpretowania założeń metod i form nauczania treści stanowiących o dbałości o zdrowie własne i innych. Analiza podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej w zakresie założeń edukacji zdrowotnej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student używa podstawowej terminologii z zakresu edukacji zdrowotnej, prezentuje podstawową wiedzę z tego zakresu. Umiejętności: Student potrafi skonstruować scenariusz zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej w przedszkolu i szkole (klasy I-III) zgodnie z założeniami metodyki pracy z dziećmi i cechami ich fizjologicznego rozwoju, prezentuje zajęcia w grupie studentów. Kompetencje społeczne: Student jest świadomy swojej roli w grupie jako wzór dla uczniów i potrafi ich w sposób efektywny zmotywować do pracy. Zdaje sobie sprawę z powagi swojej pracy jako pedagoga i na zajęcia zawsze przychodzi przygotowany i gotowy na sytuacje niespodziewane. |
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji - na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji; - na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je porównać; - na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi porównać ich efektywność a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązywania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 19 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Gątarek | |
Prowadzący grup: | Izabela Gątarek, Barbara Głasek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.