Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania języka obcego we wczesnej edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PPWZ-MNJOC-1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania języka obcego we wczesnej edukacji
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Metodyka nauczania języka obcego we wczesnej edukacji - ćwiczenia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

symbole efektów uczenia się dla kierunku PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA:

PPW_W5, PPW_W7, PPW_U3,

PPW_U8, PPW_K2

Wymagania wstępne:

Znajomość języka angielskiego umożliwiająca prowadzenie zajęć.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć z języka obcego we wczesnej edukacji. Obejmuje teoretyczne podstawy nauczania języka obcego, metody przygotowywania zajęć, classroom management, wykorzystanie nowych technologii w uczeniu języka obcego, przygotowanie pomocy dydaktycznych, sposoby urozmaicania zajęć wprowadzających gramatykę, praktyczne prowadzenie zajęć przez studentów.

Literatura:

Garton, S., & Copland, F. (2019). The Routledge Handbook of teaching English to young learners. Routledge.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching with DVD (4th Edition) (Longman Handbooks for Language Teachers) (4th ed.). Pearson Longman ELT.

Phillips, S., & Maley, A. (1994). Young Learners (Resource Books for Teachers) (Illustrated ed.). Oxford University Press.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EK 1. Student umie zaplanować zajęcia z języka obcego;

EK 2. potrafi przygotować zajęcia z wykorzystaniem nowych technologii;

EK 3. umie wprowadzić gramatykę w sposób dostosowany do możliwości uczniów;

EK 4. potrafi urozmaicić pracę z podręcznikiem

EK 5. zna podstawowe metody organizacji grupy w nauczaniu języka obcego

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność na zajęciach (20%), samodzielne przeprowadzenie zajęć z języka obcego (40%), konspekt zajęć z języka obcego (40%)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Michnowska
Prowadzący grup: Maria Michnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 37 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Michnowska
Prowadzący grup: Maria Michnowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć z języka obcego we wczesnej edukacji. Obejmuje teoretyczne podstawy nauczania języka obcego, metody przygotowywania zajęć, classroom management, wykorzystanie nowych technologii w uczeniu języka obcego, przygotowanie pomocy dydaktycznych, sposoby urozmaicania zajęć wprowadzających gramatykę, praktyczne prowadzenie zajęć przez studentów.

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć z języka obcego we wczesnej edukacji. Obejmuje teoretyczne podstawy nauczania języka obcego, metody przygotowywania zajęć, classroom management, wykorzystanie nowych technologii w uczeniu języka obcego, przygotowanie pomocy dydaktycznych, sposoby urozmaicania zajęć wprowadzających gramatykę, praktyczne prowadzenie zajęć przez studentów.

Literatura:

Garton, S., & Copland, F. (2019). The Routledge Handbook of teaching English to young learners. Routledge.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching with DVD (4th Edition) (Longman Handbooks for Language Teachers) (4th ed.). Pearson Longman ELT.

Phillips, S., & Maley, A. (1994). Young Learners (Resource Books for Teachers) (Illustrated ed.). Oxford University Press.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)