Podstawy matematyki dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-PMNC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy matematyki dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: |
Podstawy matematyki dla nauczycieli |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | matematyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W19, PPW_W22, PPW_U01, PPW_U04, PPW_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Celem zajęć/ćwiczeń jest: -Przedstawienie zagadnień z podstaw matematyki z uwzględnieniem procesu jej nauczania. -Rozwiązywanie prostych zadań i przykładów przy pełnym zrozumieniu aparatu teoretycznego. W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
Pełny opis: |
Treści matematyczne niezbędne nauczycielowi nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Opanowanie pojęć, których podstawy intuicyjne są kształtowane na najniższym etapie nauczania. Dokument utworzony dnia 02/03/2022 str. 2 z 6 1.Elementy logiki. 2.Elementy teorii mnogości. 3. Liczby naturalne i ułamki. 4. Funkcje - odwzorowania liczbo-liczbowe, kształtowane intuicyjnie, często bez rozbudowanego aparatu językowego (terminologii) 5. Równania i nierówności. 6. Elementy kombinatoryki - kształtowanie intuicji kombinatorycznych (np. szansa w grze komputerowej). 7. Elementy geometrii. Ćwiczenia i zadania utrwalające materiał teoretyczny oraz przykłady sugerujące organizowanie gier i zabaw. Opracowywanie środków dydaktycznych, mających na celu realizację określonych partii materiału. ćwiczenia tego typu wskazują na istotne powiązanie z materiałem teoretycznym i na konieczność dokładnego opanowania tego materiału przez nauczyciela. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1. zagadnienia z zakresu matematyki wymagane do prowadzenia edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Umiejętności: 1. projektowanie, organizowanie i monitorowanie działań edukacyjnych dzieci z wykorzystaniem różnych rodzajów zabaw. Tworzenie sytuacji wychowawczo-dydaktycznych motywujących dzieci/uczniów do nauki i pracy nad sobą oraz modyfikowanie ich w celu pozyskania pożądanych efektów kształcenia i wychowania. 2. prowadzenie pogłębionego procesu oceniania i przekazywania informacji zwrotnych uczniom, w sposób zachęcający, stymulujący dzieci do samodzielnego uczenia się, aktywności i rozwoju. Kompetencje społeczne: 1. kształtowanie właściwych zachowań i postaw dzieci/uczniów wobec świata zewnętrznego, w tym wobec kultury i sztuki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest obecność na wszystkich zajęciach (dopuszcza się 1 nieobecność). Aktywne uczestnictwo w zajęciach. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zdanie kolokwium po każdym semestrze, obejmującego materiał prezentowany na zajęciach. ocena dst (3,0) - student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena dst. plus (3,5) -student posiada elementarną wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, charakteryzuje podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena db (4,0) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena db plus (4,5) - student posiada wiedzę (na poziomie dobrym) z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; charakteryzuje umiejętności matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji. ocena bdb (5,0) - student posiada szeroką wiedzę z zakresu podstawowych zagadnień matematycznych, rozumie podstawowe pojęcia matematyczne kształcone na pierwszym etapie edukacji.wymienia, rozumie kryteria dojrzałości szkolnej do uczenia się matematyki; w wyczerpujący sposób charakteryzuje umiejętności oraz definiuje cele i treści edukacji matematycznej kształcone na pierwszym etapie edukacji. Umiejętności: ocena dst (3,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną do przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena dst. plus (3,5) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dostatecznym do przeprowadzenia prostych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować podstawowe metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena db (4,0) - student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę matematyczną na poziomie dobrym do przeprowadzenia ciekawych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena db plus (4,5) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia inspirujących i konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. ocena bdb (5,0) - student potrafi wykorzystać wiedzę matematyczną do przeprowadzenia oryginalnych i konstruktywnych zajęć zintegrowanych z uwzględnieniem założeń metodycznych dotyczących nabywania umiejętności matematycznych w kl. I-III; potrafi stosować różne innowacyjne metody, formy pracy z dzieckiem w zakresie edukacji matematycznej. Kompetencje społeczne: ocena dst (3,0) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena dst. plus (3,5) - ma podstawowa świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się niską dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db (4,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena db plus (4,5) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. ocena bdb (5,0) - ma świadomość potrzeby rozwijania swojej wiedzy i umiejętności dydaktycznych; odznacza się wysoką się wysoką dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizacji działań edukacyjnych i wychowawczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 44 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 34 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 5godz. Powtórzenie do zaliczenia: 5 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 28 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kandzia | |
Prowadzący grup: | Joanna Kandzia | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | W całym cyklu - dwa semestry. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w I semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. Liczba godzin potrzebnych do zrealizowania przedmiotu w II semestrze: Zorganizowane/ćwiczenia - 15 godzin dydaktycznych Przygotowanie do ćwiczeń/przygotowanie zadań/samodzielne rozwiązywanie: 15 godz. Powtórzenie do zaliczenia: 15 godz. Konsultacje: 5 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.