Psychologia społeczna (PSYCH)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-PSSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia społeczna (PSYCH) |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W02, PPW_W06, PPW_U03, PPW_K03 symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W05, NP1_U04, NP1_ K02, NP1_W28 |
Skrócony opis: |
Celem wykładu jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami z zakresu problematyką psychologii społecznej, w tym w szczególności z różnymi koncepcjami funkcjonowania człowieka w różnych interakcjach społecznych. |
Pełny opis: |
Znaczenie obecności innych dla sfery poznawczo-emocjonalnej i behawioralnej człowieka Rozumienie siebie i świata społecznego Błędy w spostrzeganiu i interpretowaniu społecznej rzeczywistości, stereotypy, uprzedzenia Atrakcyjność interpersonalna Postawy społeczne i możliwości ich kształtowania Perswazja Konformizm i uległość Zjawiska zachodzące w grupie społecznej Zachowania prospołeczne |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Aronson E., Wilson. T., Akert R. (1997). Psychologia społeczna. Serce i umysł. PoznańWydawnictwo Zysk i S-ka Aronson, E. (1997). Człowiek- Istota Społeczna. Warszawa: PWN. Wojciszke, B. (2011) Psychologia Społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Wosińska, W. (2004).Psychologia życia społecznego. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Literatura uzupełniająca: - Martowska, K. (2012). Psychologiczne uwarunkowania kompetencji społecznych. Warszawa: Liberi Libri. - Matczak, A. (2007). Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS: podręcznik (wyd. 2 uzupełnione). Warszawa: PTP.. - Wojciszke, B. (2011). Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. - Zimbardo, P.G. (2008). Efekt Lucyfera. Warszawa: PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, studia jednolite magisterskie: PPW_W02 Zna i rozumie historyczne i współczesne teorie rozwoju człowieka, w szczególności jego funkcjonowania w różnych interakcjach społecznych PPW_W06 Posiada wiedzę z zakresu uwarunkowań psychologiczno-społecznych funkcjonowania uczestników działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej,, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej w edukacji elementarnej PPW_U03 Potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne z wykorzystaniem zdobytej wiedzy psychologicznej PPW_K03 Jest gotów do budowania relacji wzajemnego zaufania między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika, studia I stopnia: NP1_W05 Zna i rozumie pojęcie wychowania i kształcenia w kontekście psychologii społecznej, koncepcje psychologiczne człowieka, prawidłowości jego rozwoju stanowiące źródło działalności pedagogicznej oraz podstawowe pojęcia i aspekty procesu uczenia się, teorie spostrzegania społecznego i komunikacji, procesu uczenia się NP1_W28 Zna i rozumie terminologię w obszarze pedagogiki, cele oraz zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej i jej powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi NP1_U04 Potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu psychologii społecznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i zawodowych NP1_ K02 Jest gotowy do wykorzystywania wiedzy psychologicznej dla rozpoznawania potrzeb dzieci, młodzieży, dorosłych i analizy zdarzeń pedagogicznych oraz podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe wykład 15h Przygotowanie się do zajęć, lektury 35h Przygotowanie się do egzaminu 35h Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (pytania zamknięte i otwarte) punktacja: 16-15 p. - ocena: bardzo dobry (5) 14 p. - ocena: dobry plus (4.5) 13-12 p. - ocena: dobry (4) 11 p. - ocena: dostateczny plus (3,5) 10-9- p. - ocena: dostateczny (3) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Kod do zajęć w MS TEAMS: 6lcyo5m |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.