Metody Twórczej Resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PS-MTR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody Twórczej Resocjalizacji |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_TS2_W4, PS_TS2_W9, PS_TS2_U3, PS_TS2_U8 PS_TS2_U14, PS_TS2_K2, PS_TS2_K3, |
Wymagania wstępne: | Celem przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy oraz umiejętności na temat metod twórczej resocjalizacji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK_01 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat metodyki pracy resocjalizacyjnej w środowisku zamkniętym i otwartym, założenia i formy realizacji antropotechniki i kulturotechniki, twórczej resocjalizacji, podstaw metodycznych pracy wychowawców w ośrodkach i instytucjach zajmujących się resocjalizacją, socjoterapią i wychowaniem. EK_02 Student posiada pogłębioną wiedzę z zakresu resocjalizacji i profilaktyki w środowisku otwartym, metod pracy resocjalizacyjnej w środowisku lokalnym oraz metodyki pracy kuratora sądowego. Umiejętności: EK_01 Student potrafi wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii, resocjalizacji i profilaktyki. EK_02 Student posiada umiejętność projektowania i prowadzenia zajęć o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, profilaktycznym i resocjalizacyjnym oraz dokonywania ich analizy i ewaluacji; wskazuje obszary wymagające modyfikacji; eksperymentuje i wdraża działania innowacyjne. EK_03 Student potrafi analizować i stosować metodykę oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym. Kompetencje: EK_01 Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych; w tym rozwijania dorobku zawodu, podtrzymywania etosu zawodu, przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego. EK_02 Student jest gotów do autorefleksji nad własnym rozwojem zawodowym i posiada wynikającą z niej świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się. Opis ECTS - udział w zajęciach: 15 godz. - przygotowanie do zajęć (przygotowanie ćwiczeń praktycznych): 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 5 godz. 5+5+5=15 godz./1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Ligęza | |
Prowadzący grup: | Ewelina Ligęza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Ligęza | |
Prowadzący grup: | Ewelina Ligęza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.