Uwarunkowania i terapia uzależnień
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PS-TER-U |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Uwarunkowania i terapia uzależnień |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | symbole efektów uczenia się dla kierunku pedagogika specjalna, studia jednolite magisterskie: PS_TS2_W8, PS_TS2_W10, PS_TS2_W18, PS_TS2_U8 PS_TS2_U9, PS_TS2_K8, |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z uwarunkowaniem i profilaktyką uzależnień oraz sposobami pracy z osobami uzależnionymi w różnych koncepcjach teoretycznych, jak i ujęciach praktycznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: PS_TS2_W8 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat patologii społecznych i subkultur młodzieżowych. PS_TS2_W10 Student posiada pogłębioną specjalistyczną wiedzę z zakresu społecznych uwarunkowań procesu resocjalizacji, znaczenia organizacji pozarządowych w procesie resocjalizacji, pomocy rodzinie, poradnictwa wychowawczo-resocjalizującego, a także diagnozy, terapii i profilaktyki uzależnień i współuzależnień. PS_TS2_W18 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat zasad i norm etycznych w edukacji, terapii i resocjalizacji, w tym etyki własnego zawodu. Umiejętności: PS_TS2_U8 Student posiada umiejętność projektowania i prowadzenia zajęć o charakterze edukacyjnym, terapeutycznym, profilaktycznym i resocjalizacyjnym oraz dokonywania ich analizy i ewaluacji; wskazuje obszary wymagające modyfikacji; eksperymentuje i wdraża działania innowacyjne. PS_TS2_U9 Student potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców w sposób precyzyjny i spójny, spełniający wymagania norm językowych, z użyciem różnych metod i technik komunikacyjnych. Kompetencje: PS_TS2_K8 Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej w odniesieniu do osób niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym i w zakresie społecznego funkcjonowania; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w planowaniu i realizowaniu działań i projektów społecznych z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej. Opis ECTS - udział w wykładach: 30 godz. - przygotowanie do zajęć (opracowanie tekstów naukowych, przygotowanie wypowiedzi ustnej): 50 godz. - przygotowanie do egzaminu pisemnego w formie testu ABCD - 40 godz. 30+60+30=120 godz./4 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Ligęza | |
Prowadzący grup: | Ewelina Ligęza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Konwersatorium - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Ligęza | |
Prowadzący grup: | Ewelina Ligęza | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Konwersatorium - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.