Ustrój administracji rządowej i samorządowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-ADZ-1-UARiS-cw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ustrój administracji rządowej i samorządowej |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | AD1_KO1, AD1_KO2, AD1_U02, AD1_U03, AD1_U04, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09 |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia z ustroju administracji rządowej i samorządowej obejmują ustrojowe zagadnienia prawa administracyjnego. |
Pełny opis: |
W ramach ćwiczeń z ustroju administracji rządowej i samorządowej studenci nabywają umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące kwestii ustrojowych polskiej administracji publicznej. Na ćwiczeniach realizowane są zagadnienia dotyczące prawa ustrojowego w ramach systemu prawa administracyjnego; podmiotów administracji publicznej; konstytucyjnych podstaw samorządu terytorialnego; Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego; organów samorządu terytorialnego i form demokracji bezpośredniej w samorządzie terytorialnym; jednostek pomocniczych, miasta na prawach powiatu; gmin o specjalnym statusie; zadania samorządu terytorialnego; nadzoru nad samorządem terytorialnym; współdziałania jednostek samorządu terytorialnego; samorządowych kolegiów odwoławczych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa (1. Prawo administracyjne, red. Z. Niewiadomski, Warszawa 2012; 2. Prawo administracyjne, J. Zimmermann, Warszawa 2012) Literatura uzupełniająca (1. Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK1: Student rozumie konieczność systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego; EK2: Student potrafi pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; EK3: Student potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej; EK4: Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych; EK5: Student potrafi zastosować przepisy prawne oraz inne procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; EK6: Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim; EK7: Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim. Opis ECTS: Udział w ćwiczeniach: 16 Lektura zalecanej literatury: 14h Przygotowanie do zaliczenia: 20h Suma godzin: 50h Liczba ECTS: 50h/2=2 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Dla ćwiczeń. Dla EK1: Na 2: Student nie rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego. Na 3: Student w sposób dostateczny rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego. Na 4: Student w sposób dobry rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego. Na 5: Student w sposób bardzo dobry rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego. Dla EK2: Na 2: Student nie potrafi pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 4: Student potrafi w sposób dobry pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Dla EK3: Na 2: Student nie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej. Na 4: Student potrafi w sposób dobry dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej. Dla EK4: Na 2: Student nie potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych. Na 4: Student potrafi w sposób dobry wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych. Dla EK5: Na 2: Student nie potrafi zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 4: Student potrafi w sposób dobry zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej. Dla EK6: Na 2: Student nie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; nie umie przygotować dokumentów i prac pisemnych dotyczących podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 4: Student potrafi w sposób dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim. Dla EK7: Na 2: Student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 4: Student potrafi w sposób dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim. Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.