Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ustrój administracji rządowej i samorządowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-ADZ-1-UARiS-cw
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ustrój administracji rządowej i samorządowej
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

AD1_KO1, AD1_KO2, AD1_U02, AD1_U03, AD1_U04, AD1_U05, AD1_U07, AD1_U09

Skrócony opis:

Ćwiczenia z ustroju administracji rządowej i samorządowej obejmują ustrojowe zagadnienia prawa administracyjnego.

Pełny opis:

W ramach ćwiczeń z ustroju administracji rządowej i samorządowej studenci nabywają umiejętności i kompetencje społeczne dotyczące kwestii ustrojowych polskiej administracji publicznej. Na ćwiczeniach realizowane są zagadnienia dotyczące prawa ustrojowego w ramach systemu prawa administracyjnego; podmiotów administracji publicznej; konstytucyjnych podstaw samorządu terytorialnego; Europejskiej Karty Samorządu Terytorialnego; organów samorządu terytorialnego i form demokracji bezpośredniej w samorządzie terytorialnym; jednostek pomocniczych, miasta na prawach powiatu; gmin o specjalnym statusie; zadania samorządu terytorialnego; nadzoru nad samorządem terytorialnym; współdziałania jednostek samorządu terytorialnego; samorządowych kolegiów odwoławczych.

Literatura:

Literatura podstawowa (1. Prawo administracyjne, red. Z. Niewiadomski, Warszawa 2012; 2. Prawo administracyjne, J. Zimmermann, Warszawa 2012)

Literatura uzupełniająca (1. Prawo administracyjne w pytaniach i odpowiedziach, red. I. Lipowicz, Warszawa 2010; 2. System prawa administracyjnego Tom 1-12, red. R. Hauser, Z. Niewiadomski, A. Andrzej Wróbel, Warszawa 2011)

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EK1: Student rozumie konieczność systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego;

EK2: Student potrafi pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej;

EK3: Student potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej;

EK4: Student potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych;

EK5: Student potrafi zastosować przepisy prawne oraz inne procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej;

EK6: Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim;

EK7: Student potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Opis ECTS:

Udział w ćwiczeniach: 16

Lektura zalecanej literatury: 14h

Przygotowanie do zaliczenia: 20h

Suma godzin: 50h

Liczba ECTS: 50h/2=2 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Dla ćwiczeń.

Dla EK1:

Na 2: Student nie rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego.

Na 3: Student w sposób dostateczny rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego.

Na 4: Student w sposób dobry rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego.

Na 5: Student w sposób bardzo dobry rozumie konieczności systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej; kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia i rozwoju zawodowego.

Dla EK2:

Na 2: Student nie potrafi pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry pracować i współdziałać w grupie wykonując zadania z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Dla EK3:

Na 2: Student nie potrafi dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry dokonać analizy procesów społecznych przez pryzmat prawa ustroju administracji publicznej.

Dla EK4:

Na 2: Student nie potrafi wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry wykorzystać metody i narzędzia właściwe dla nauk prawnych i administracyjnych do przedstawiania prognoz oraz analizowania zjawisk politycznych, prawnych, społecznych oraz gospodarczych.

Dla EK5:

Na 2: Student nie potrafi zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zastosować przepisy prawne oraz innych procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa ustroju administracji publicznej.

Dla EK6:

Na 2: Student nie potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; nie umie przygotować dokumentów i prac pisemnych dotyczących podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa administracji publicznej na piśmie; umie przygotować dokumenty i prace pisemne dotyczące podstawowych zagadnień prawnych dotyczących ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Dla EK7:

Na 2: Student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować wiedzy z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 3: Student potrafi w sposób dostateczny zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 4: Student potrafi w sposób dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Na 5: Student potrafi w sposób bardzo dobry zbierać dane dotyczące analizowanego problemu w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować wiedze z zakresu prawa ustroju administracji publicznej w języku polskim.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)