Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elektroniczne postępowanie administracyjne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-ADZ-2-EPA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elektroniczne postępowanie administracyjne
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Przedmioty obowiązkowe - I rok II stopień - administracja niestacjonarna
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki prawne

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

WIEDZA:

AD2_W06;

AD2_W07


Wymagania wstępne:

Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu: średniozaawansowany

Założenia i cele przedmiotu: założeniem jest przedstawienie ogólnej problematyki elektronicznych aspektów postępowania administracyjnego w celu przygotowania do praktycznego stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, które odnoszą się do różnych czynności, form i dokumentów o charakterze elektronicznym. Wykład ma zapoznać studentów z przewidzianymi w kodeksie postępowania administracyjnego narzędziami prawnymi, które pozwalają na dokonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym w sposób elektroniczny.

Wymagania wstępne: znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

1. Cechy charakterystyczne i cele elektronicznego postępowania administracyjnego.

2. Dekodyfikacja k.p.a. w zakresie elektronicznego postępowania administracyjnego.

3. Podstawowe akty prawne dotyczące elektronicznego postępowania administracyjnego.

4. Wybór elektronicznego sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym.

5. Podstawowe pojęcia związane z elektronicznym postępowaniem administracyjnym: np. dokument elektroniczny, podpis elektroniczny, środki komunikacji elektronicznej, itd.

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego na żądanie strony drogą elektroniczną.

7. Doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

8. Metryka sprawy w postaci elektronicznej.

9. Udostępnianie akt sprawy w systemie teleinformatycznym.

10. Dowody w postaci elektronicznej.

11. Rejestracja rozprawy za pomocą urządzeń elektronicznych.

12. Decyzja, postanowienie i ugoda w postaci elektronicznej.

13. Zaświadczenie w postaci elektronicznej.

14. Korzystanie z e-zasobów informacyjnych własnych oraz innych podmiotów publicznych.

15. Automatyzacja czynności w postępowaniu administracyjnym.

Literatura:

1. G. Sibiga, Stosowanie technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym, C.H. Beck, Warszawa 2019.

2. K. Samulska, Wpływ rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych na realizację szybkości postępowania administracyjnego, w: Zasada szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim, C.H. Beck, Warszawa 2017.

3. A. Wróbel, M. Jaśkowska, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2018.

Akty prawne:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018, poz. 2096, ze zm.);

- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019, poz. 700, ze zm.);

-ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2019, poz. 123, ze zm.)

Efekty kształcenia i opis ECTS:

W zakresie AD2_W06 i AD2_W07

EK 1: ma wiedzę na temat podstawowych cech elektronicznego postępowania administracyjnego.

EK 2: zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z elektronicznym wymiarem postępowania administracyjnego.

EK 3: omawia regulacje prawne w zakresie elektronicznego postępowania administracyjnego

EK 4: charakteryzuje narzędzia prawne zawarte w kodeksie postępowania administracyjnego związane z elektronicznym wymiarem postępowania administracyjnego.

EK 5: zna regulacje prawne dotyczące elektronicznych postaci prawnych form działania organów administracji publicznej w postępowaniu administracyjnym.

Opis ECTS:

Udział w wykładzie: 15h

Lektura literatury: 15h

Przygotowanie do egzaminu: 20h

Suma godzin: 50h

Liczba ECTS: 50h/25 (1 pkt ECTS=25h pracy studenta) = 2 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne:

EK 1-5 osiągane metodami:

Wykład informacyjno-problemowy

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia w zakresie AD2_W06 i AD2_W07

EK1-5: egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru - 20 pytań)

Skala punktacji:

0-10: ocena niedostateczna (2)

11-12: ocena dostateczna (3)

13-14: ocena dostateczna plus (3+)

14-16: ocena dobra (4)

17-18: ocena dobra plus (4+)

19-20: ocena bardzo dobra (5)

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Łuczak
Prowadzący grup: Konrad Łuczak
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a809c7ef06970475a97921e8aeda3f1eb%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=4479009b-1457-446c-8f0b-db398639f32f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu: średniozaawansowany

Założenia i cele przedmiotu: założeniem jest przedstawienie ogólnej problematyki elektronicznych aspektów postępowania administracyjnego w celu przygotowania do praktycznego stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, które odnoszą się do różnych czynności, form i dokumentów o charakterze elektronicznym. Wykład ma zapoznać studentów z przewidzianymi w kodeksie postępowania administracyjnego narzędziami prawnymi, które pozwalają na dokonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym w sposób elektroniczny.

Wymagania wstępne: znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

1. Cechy charakterystyczne i cele elektronicznego postępowania administracyjnego.

2. Dekodyfikacja k.p.a. w zakresie elektronicznego postępowania administracyjnego.

3. Podstawowe akty prawne dotyczące elektronicznego postępowania administracyjnego.

4. Wybór elektronicznego sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym.

5. Podstawowe pojęcia związane z elektronicznym postępowaniem administracyjnym: np. dokument elektroniczny, podpis elektroniczny, środki komunikacji elektronicznej, itd.

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego na żądanie strony drogą elektroniczną.

7. Doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

8. Metryka sprawy w postaci elektronicznej.

9. Udostępnianie akt sprawy w systemie teleinformatycznym.

10. Dowody w postaci elektronicznej.

11. Rejestracja rozprawy za pomocą urządzeń elektronicznych.

12. Decyzja, postanowienie i ugoda w postaci elektronicznej.

13. Zaświadczenie w postaci elektronicznej.

14. Korzystanie z e-zasobów informacyjnych własnych oraz innych podmiotów publicznych.

15. Automatyzacja czynności w postępowaniu administracyjnym.

Literatura:

1. G. Sibiga, Stosowanie technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym, C.H. Beck, Warszawa 2019.

2. K. Samulska, Wpływ rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych na realizację szybkości postępowania administracyjnego, w: Zasada szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim, C.H. Beck, Warszawa 2017.

3. A. Wróbel, M. Jaśkowska, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2018.

4. Doręczenia elektroniczne. Komentarz. Redakcja naukowa: Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Wolters Kluwer, Warszawa 2021

Akty prawne:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018, poz. 2096, ze zm.);

- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019, poz. 700, ze zm.);

-ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2019, poz. 123, ze zm.)

Wymagania wstępne:

Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Łuczak
Prowadzący grup: Konrad Łuczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu: średniozaawansowany

Założenia i cele przedmiotu: założeniem jest przedstawienie ogólnej problematyki elektronicznych aspektów postępowania administracyjnego w celu przygotowania do praktycznego stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, które odnoszą się do różnych czynności, form i dokumentów o charakterze elektronicznym. Wykład ma zapoznać studentów z przewidzianymi w kodeksie postępowania administracyjnego narzędziami prawnymi, które pozwalają na dokonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym w sposób elektroniczny.

Wymagania wstępne: znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

1. Cechy charakterystyczne i cele elektronicznego postępowania administracyjnego.

2. Dekodyfikacja k.p.a. w zakresie elektronicznego postępowania administracyjnego.

3. Podstawowe akty prawne dotyczące elektronicznego postępowania administracyjnego.

4. Wybór elektronicznego sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym.

5. Podstawowe pojęcia związane z elektronicznym postępowaniem administracyjnym: np. dokument elektroniczny, podpis elektroniczny, środki komunikacji elektronicznej, itd.

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego na żądanie strony drogą elektroniczną.

7. Doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

8. Metryka sprawy w postaci elektronicznej.

9. Udostępnianie akt sprawy w systemie teleinformatycznym.

10. Dowody w postaci elektronicznej.

11. Rejestracja rozprawy za pomocą urządzeń elektronicznych.

12. Decyzja, postanowienie i ugoda w postaci elektronicznej.

13. Zaświadczenie w postaci elektronicznej.

14. Korzystanie z e-zasobów informacyjnych własnych oraz innych podmiotów publicznych.

15. Automatyzacja czynności w postępowaniu administracyjnym.

Literatura:

1. G. Sibiga, Stosowanie technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym, C.H. Beck, Warszawa 2019.

2. K. Samulska, Wpływ rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych na realizację szybkości postępowania administracyjnego, w: Zasada szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim, C.H. Beck, Warszawa 2017.

3. A. Wróbel, M. Jaśkowska, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2018.

4. Doręczenia elektroniczne. Komentarz. Redakcja naukowa: Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Wolters Kluwer, Warszawa 2021

Akty prawne:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018, poz. 2096, ze zm.);

- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019, poz. 700, ze zm.);

-ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2019, poz. 123, ze zm.)

Wymagania wstępne:

Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Konrad Łuczak
Prowadzący grup: Konrad Łuczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Poziom przedmiotu: średniozaawansowany

Założenia i cele przedmiotu: założeniem jest przedstawienie ogólnej problematyki elektronicznych aspektów postępowania administracyjnego w celu przygotowania do praktycznego stosowania przepisów kodeksu postępowania administracyjnego, które odnoszą się do różnych czynności, form i dokumentów o charakterze elektronicznym. Wykład ma zapoznać studentów z przewidzianymi w kodeksie postępowania administracyjnego narzędziami prawnymi, które pozwalają na dokonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym w sposób elektroniczny.

Wymagania wstępne: znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego

Pełny opis:

Treści merytoryczne:

1. Cechy charakterystyczne i cele elektronicznego postępowania administracyjnego.

2. Dekodyfikacja k.p.a. w zakresie elektronicznego postępowania administracyjnego.

3. Podstawowe akty prawne dotyczące elektronicznego postępowania administracyjnego.

4. Wybór elektronicznego sposobu komunikacji w postępowaniu administracyjnym.

5. Podstawowe pojęcia związane z elektronicznym postępowaniem administracyjnym: np. dokument elektroniczny, podpis elektroniczny, środki komunikacji elektronicznej, itd.

6. Wszczęcie postępowania administracyjnego na żądanie strony drogą elektroniczną.

7. Doręczenie pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

8. Metryka sprawy w postaci elektronicznej.

9. Udostępnianie akt sprawy w systemie teleinformatycznym.

10. Dowody w postaci elektronicznej.

11. Rejestracja rozprawy za pomocą urządzeń elektronicznych.

12. Decyzja, postanowienie i ugoda w postaci elektronicznej.

13. Zaświadczenie w postaci elektronicznej.

14. Korzystanie z e-zasobów informacyjnych własnych oraz innych podmiotów publicznych.

15. Automatyzacja czynności w postępowaniu administracyjnym.

Literatura:

1. G. Sibiga, Stosowanie technik informatycznych w postępowaniu administracyjnym ogólnym, C.H. Beck, Warszawa 2019.

2. K. Samulska, Wpływ rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych na realizację szybkości postępowania administracyjnego, w: Zasada szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim, C.H. Beck, Warszawa 2017.

3. A. Wróbel, M. Jaśkowska, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa 2018.

4. Doręczenia elektroniczne. Komentarz. Redakcja naukowa: Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Wolters Kluwer, Warszawa 2021

Akty prawne:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2018, poz. 2096, ze zm.);

- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. 2019, poz. 700, ze zm.);

-ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2019, poz. 123, ze zm.)

Wymagania wstępne:

Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)