Video games law
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-ADZ-K-VGL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0429) Law, not elsewhere classified
|
Nazwa przedmiotu: | Video games law |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | AD2_W02, AD2_W06, AD2_W09, AD2_U05, AD2_U09, AD2_U10, AD2_U11, AD2_K01, |
Skrócony opis: |
Podczas konwersatorium student dowiaduje się: jak stosować istniejące regulacje prawnych do nowoczesnych technologii; uzasadniać w oparciu o metody wykładni prawa oraz o argumenty wskazywane w literaturze i orzecznictwie swoje stanowisk w odniesieniu prawa dotyczącego nowoczesnych technologii; jak posługiwać się językiem angielskim w dyskusjach o prawie dotyczącym nowych technologii; jak korzystać z narzędzi ułatwiających komunikację po angielsku; o niezbędności systematycznego aktualizowania swojej wiedzy na temat prawa dotyczącego nowych technologii. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć przewidziano dyskusję na następujące tematy: historia gier wideo definicja gier wideo, rodzaje gier wideo analiza budowy gier wideo prawnoautorska kwalifikacja gry wideo i jej skutki ochrona zabezpieczeń technicznych gier wideo |
Literatura: |
Literatura podstawowa: MATUSIAK I., Gra komputerowa jak przedmiot prawa autorskiego, Warszawa 2013. TRAPLE E., (red.), Ochrona gry komputerowej. Aktualne wyzwania prawne, Warszawa 2015. RAMOS A, LOPEZ L, RODRIGUEZ A, MENG T, ABRAMS S, The Legal Status of Video Games: Comparative Analysis in National Approaches, WIPO 2013. Literatura uzupełniająca: WIŚNIEWSKI S., Prawnoautorska kwalifikacja gier komputerowych – program komputerowy czy utwór audiowizualny?, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej» 2012, z. 115. GRZYBCZYK K. (red.), Prawo w wirtualnych światach, Warszawa 2013. MATLAK A, Prawna ochrona zabezpieczeń technicznych utworów na tle wyroku Trybunału Sprawiedliwości z 23.01.2014 r. w sprawie Nintendo, «Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego, Prace z Prawa Własności Intelektualnej», 2014. ROST W, Glosa do wyroku TSUE z dnia 23 stycznia 2014 r. C-355/12, LEX 2014. SZPYT K., Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne, Warszawa 2018. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Absolwent zna i rozumie: AD2_W02 terminologię z zakresu prawnych aspektów gier wideo; wymienia procedury dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu prawa gier wideo AD2_W06 normy, reguły prawne, gospodarcze dotyczące gier wideo; rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie AD2_W09 pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego Absolwent potrafi: AD2_U05 biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej, umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie AD2_U09 zbierać dane dotyczące analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej lub mających charakter interdyscyplinarnych AD2_U10 posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością AD2_U11 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Absolwent jest gotów do AD2_K01 systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się AD2_K02 pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Opis ECTS: udział w konwersatorium: 15 h przygotowanie do konwersatorium: 15 h lektura polecanych publikacji: 15 h przygotowanie do zaliczenia konwersatorium: 15 h Liczba ECTS = 2 * 2(przedmiot prowadzony w języku obcym) = 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Absolwent zna i rozumie: AD2_W02 terminologię z zakresu prawnych aspektów gier wideo; wymienia procedury dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu prawa gier wideo Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie terminologii z zakresu prawnych aspektów gier wideo; nie wymienia procedur dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; nie posiada pogłębionej wiedzę z zakresu prawa gier wideo Na ocenę 3, 3,5 student zna jedynie w zakresie podstawowym terminologię z zakresu prawnych aspektów gier wideo; wymienia procedury dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu prawa gier wideo Na ocenę 4, 4,5 student dobrze zna i rozumie terminologię z zakresu prawnych aspektów gier wideo; wymienia procedury dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu prawa gier wideo Na ocenę 5 student bardzo dobrze zna i rozumie terminologię z zakresu prawnych aspektów gier wideo; wymienia procedury dla działań podejmowanych w obszarze prawa gier wideo; posiada pogłębioną wiedzę z zakresu prawa gier wideo AD2_W06 normy, reguły prawne, gospodarcze dotyczące gier wideo; rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie norm, reguł prawnych, gospodarczych dotyczących gier wideo; rządzących nimi prawidłowości oraz ich źródeł, charakteru, genezy i funkcjonowania Na ocenę 3, 3,5 student zna jedynie w zakresie podstawowym normy, reguły prawne, gospodarcze dotyczące gier wideo; rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie Na ocenę 4, 4,5 student dobrze zna i rozumie normy, reguły prawne, gospodarcze dotyczące gier wideo; rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie Na ocenę 5 student bardzo dobrze zna i rozumie normy, reguły prawne, gospodarcze dotyczące gier wideo; rządzące nimi prawidłowości oraz ich źródła, charakter, genezę i funkcjonowanie AD2_W09 pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego dotyczące gier wideo Na ocenę 2 student nie zna i nie rozumie pojęć z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego dotyczących gier wideo Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego dotyczące gier wideo Na ocenę 4, 4,5 student dobrze zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego dotyczące gier wideo Na ocenę 5 student bardzo dobrze zna i rozumie pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego dotyczące gier wideo Absolwent potrafi: AD2_U05 biegle zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej, umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie Na ocenę 2 student nie potrafi zastosować przepisów prawnych oraz innych reguł/procedur do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej; nie umie wykorzystać dostępnych procedur w tym zakresie Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej, umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi zastosować zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej, umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi zastosować przepisy prawne oraz inne reguły/procedury do rozwiązania konkretnego problemu z zakresu prawa własności intelektualnej, umie wykorzystać dostępne procedury w tym zakresie AD2_U09 zbierać dane dotyczące analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej lub mających charakter interdyscyplinarnych Na ocenę 2 student nie potrafi zbierać danych dotyczących analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; nie umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej lub mającej charakter interdyscyplinarnych Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym zbierać dane dotyczące analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej lub mających charakter interdyscyplinarnych Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej lub mających charakter interdyscyplinarnych Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi zbierać dane dotyczące analizowanego problemu gier wideo w celu uzasadniania podejmowanych działań i decyzji; umie prezentować ustnie w języku obcym wiedzę z zakresu prawa własności intelektualnej lub mających charakter interdyscyplinarnych AD2_U10 posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością Na ocenę 2 student nie potrafi posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi posługiwać się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, a w szczególności: potrafi porozumiewać się płynnie spontanicznie, z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym w miarę swobodną konwersację z obcokrajowcami na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością AD2_U11 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 2 student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacji na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów Na ocenę 3, 3,5 student potrafi jedynie w zakresie podstawowym wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 4, 4,5 student dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Na ocenę 5 student bardzo dobrze potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację na temat gier wideo z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy Absolwent jest gotów do AD2_K01 systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się Na ocenę 2 student nie jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu własności intelektualnej; nie kontynuuje poszerzania posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz nie dostrzega potrzeby ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego nie inspiruje samodzielnie procesów uczenia się Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do systematycznego uczenia się i pogłębiania oraz aktualizowania swojej wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej; kontynuuje poszerzanie posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności, oraz dostrzega potrzebę ciągłego kształcenia się i rozwoju zawodowego samodzielnie inspiruje procesy uczenia się AD2_K02 pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Na ocenę 2 student nie jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Na ocenę 3, 3,5 student jedynie w zakresie podstawowym jest gotów do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Na ocenę 4, 4,5 student jest dobrze przygotowany (gotów w stopniu dobrym) do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Na ocenę 5 student jest bardzo dobrze przygotowany (gotów w stopniu bardzo dobrym) do pracy i współdziałania w grupie i wykonywania zadań z zakresu prawa gier wideo. Metoda oceny: Aktywny udział w merytorycznej dyskusji albo egzamin końcowy (test wielokrotnego wyboru). Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 4 zajęciach: ocena bardzo dobra Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 3 zajęciach: ocena dobra Aktywny udział w merytorycznej dyskusji na 2 zajęciach: ocena dostateczna albo test wielokrotnego wyboru 50-60% procent prawidłowych odpowiedzi – ocena dostateczna 60-70% - ocena dostateczna plus 70-80% - ocena dobra 80-90% - ocena dobra plus 90-100% - ocena bardzo dobra |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Konrad Radomiński | |
Prowadzący grup: | Konrad Radomiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.