Kształcenie na odległość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-BGC-N-2-KO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształcenie na odległość |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5e2537e701bd4dafb138adae86693d27%40thread.tacv2/conversations?groupId=1e229c05-654f-4d23-b6a7-d8d689950ec9&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza BwGC_W06 [zna i rozumie zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową]. Umiejętności BwGC_U12 [potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w procesie dydaktycznym] Kompetencje społeczne BwGC_K01 [jest gotów do analitycznego podejścia do rozwiązywania konkretnych samodzielnie lub w grupie problemów ] BwGC_K06 [jest gotów do podejmowania zadań w obszarze gospodarki cyfrowej przy realizacji projektów w sposób przedsiębiorczy i z poszanowaniem zasad etycznych] |
Wymagania wstępne: | Brak |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma zaznajomić studentów z zagadnieniami kształcenia na odległość w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Podczas zajęć studenci nabędą umiejętność wykorzystywania podstawowych narzędzi do zdalnego kształcenia. |
Pełny opis: |
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć. Podczas warsztatów studenci poznają prawne aspekty kształcenia na odległość, będą dyskutować o szansach i zagrożeniach kształcenia zdalnego w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Poznają podstawowe narzędzia kształcenia na odległość i nauczą się ich stosowania w praktyce. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Suresh Babu, K. Sridev, IMPORTANCE OF E-LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A STUDY; "INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH CULTURES OCIETYISSN" 2018: 2456-6683, Volume - 2, Issue - 5; https://www.academia.edu/36868903/IMPORTANCE_OF_E_LEARNING_IN_HIGHER_EDUCATION_A_STUDY S. Goval, E-Learning: Future of Education, "Journal of Education and Learning" 2012, (EduLearn) 6(4):239, https://www.researchgate.net/publication/287545379_E-Learning_Future_of_Education S. Moghavvemi, A. Sulaiman, Effect of Smart Classroom on Student Achievement at Higher Education, https://www.academia.edu/40167462/Effect_of_Smart_Classroom_on_Student_Achievement_at_Higher_Education Literatura uzupełniająca: Będzie podawana podczas zajęć |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_W06: zna i rozumie zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową]. EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_W06: zna i rozumie zagadnienie usług świadczonych za pomocą nowych technologii. Ma wiedzę o zakresie i rodzajach e-usług i ich wpływie na gospodarkę cyfrową]. EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_U12: potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w procesie dydaktycznym] Kompetencje społeczne EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny [odniesienie do efektu kierunkowego BwGC_K01: jest gotów do analitycznego podejścia do rozwiązywania konkretnych samodzielnie lub w grupie problemów ] EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość [ do efektu kierunkowego BwGC_K06 jest gotów do podejmowania zadań w obszarze gospodarki cyfrowej przy realizacji projektów w sposób przedsiębiorczy i z poszanowaniem zasad etycznych] Opis ECTS Udział w warsztatach: 15 h Przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury i sprawozdań: 10 h Przygotowanie projektu z zakresu kształcenia zdalnego 25 h Razem 50 h/ 25h = 2 ECTS 1 ECTS = 25 h |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Studenci będą oceniani podczas warsztatów w trybie ciągłym poprzez obserwację zachowań, odpowiedź ustną, udział w dyskusji, zaangażowanie w pracy w grupach oraz przygotowany projekt szkolenia na wskazanej platformie e-learningowej. Z każdych zajęć student będzie otrzymywał punkty za aktywność. Suma punktów za aktywność oraz punktów za przygotowany projekt będzie stanowić ocenę końcową z warsztatów. Łącznie można będzie uzyskać: - 30 punktów za aktywność - 30 za przygotowanie projektu szkolenia i jego zaprezentowanie podczas zajęć Punktem referencyjnym jest 60 pkt - 100% Skala ocen 91 – 100% bardzo dobry (5.0) - 81 – 90% plus dobry (4.5) - 71 – 80% dobry (4.0) - 61 – 70% plus dostateczny - 55 – 60% dostateczny (3.0), - poniżej 50% niedostateczny (2.0). Kryteria oceniania Na ocenę bardzo dobrą EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej sześć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o trzy definicje e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie i biegle wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, orzecznictwa, literatury, raportów EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej czterech narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę dobrą EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej pięć narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o dwie definicje e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; samodzielnie, ale z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury, raportów EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej trzech narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę dostateczną EK1: zna definicje pojęcia e-learning; potrafi wymienić co najmniej cztery narzędzia i aplikacje służące do kształcenia na odległość z odwołaniem się do aktualnej literatury przedmiotu EK2: zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami; potrafi wyjaśnić w oparciu o jedną definicję e-usług charakter e-learningu EK3: potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość w roli uczącego się i nauczającego; ze wsparciem i z pewnymi uchybieniami wykorzystuje narzędzia do prezentowania zadanych treści EK4: potrafi wskazać szanse i zagrożenia wynikające z kształcenia na odległość i ich wpływ na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny; odwołuje się przy tym do aktów prawnych, literatury, EK5: potrafi przygotować szkolenie na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; potrafi zaprezentować treść szkolenia z wykorzystaniem co najmniej dwóch narzędzi kształcenia na odległość Na ocenę niedostateczną EK1: nie zna definicji pojęcia e-learning; nie potrafi wymienić narzędzi i aplikacji służących do kształcenia na odległość EK2: nie zna zależności między kształceniem na odległość a e-usługami EK3: nie potrafi korzystać z podstawowych narzędzi i aplikacji do kształcenia na odległość EK4: nie potrafi wskazać szans i zagrożeń wynikających z kształcenia na odległość i ich wpływu na system prawny, społeczeństwo, gospodarkę i rozwój technologiczny EK5: nie potrafi przygotować szkolenia na wybrany temat z użyciem narzędzi i aplikacji kształcenia na odległość; nie potrafi zaprezentować treści szkolenia z wykorzystaniem narzędzi kształcenia na odległość |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pogłódek | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pogłódek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WAR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Syryt | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Syryt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS Udział w warsztatach: 15 h Przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury i sprawozdań: 10 h Przygotowanie projektu z zakresu kształcenia zdalnego 25 h Razem 50 h/ 25h = 2 ECTS 1 ECTS = 25 h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma zaznajomić studentów z zagadnieniami kształcenia na odległość w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Podczas zajęć studenci nabędą umiejętność wykorzystywania podstawowych narzędzi do zdalnego kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć. Podczas warsztatów studenci poznają prawne aspekty kształcenia na odległość, będą dyskutować o szansach i zagrożeniach kształcenia zdalnego w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Poznają podstawowe narzędzia kształcenia na odległość i nauczą się ich stosowania w praktyce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Suresh Babu, K. Sridev, IMPORTANCE OF E-LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A STUDY; "INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH CULTURES OCIETYISSN" 2018: 2456-6683, Volume - 2, Issue - 5; https://www.academia.edu/36868903/IMPORTANCE_OF_E_LEARNING_IN_HIGHER_EDUCATION_A_STUDY S. Goval, E-Learning: Future of Education, "Journal of Education and Learning" 2012, (EduLearn) 6(4):239, https://www.researchgate.net/publication/287545379_E-Learning_Future_of_Education S. Moghavvemi, A. Sulaiman, Effect of Smart Classroom on Student Achievement at Higher Education, https://www.academia.edu/40167462/Effect_of_Smart_Classroom_on_Student_Achievement_at_Higher_Education Literatura uzupełniająca: Będzie podawana podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Syryt | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Syryt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS Udział w warsztatach: 15 h Przygotowanie do zajęć, w tym lektura literatury i sprawozdań: 10 h Przygotowanie projektu z zakresu kształcenia zdalnego 25 h Razem 50 h/ 25h = 2 ECTS 1 ECTS = 25 h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot ma zaznajomić studentów z zagadnieniami kształcenia na odległość w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Podczas zajęć studenci nabędą umiejętność wykorzystywania podstawowych narzędzi do zdalnego kształcenia. |
|
Pełny opis: |
Kształcenie na odległość oznacza taki sposób kształcenia, w którym nauczający znajduje się w dystansie przestrzennym lub czasowym od kształcącego się. Proces nauczania jest inicjowany i kierowany przez nauczyciela w sposób pośredni i ciągły za pomocą różnych mediów pozwalających pokonać dystans. Kształcenie zdalne ma na celu przede wszystkim przełamanie barier edukacyjnych takich jak miejsce zamieszkania czy sztywne pory zajęć. Podczas warsztatów studenci poznają prawne aspekty kształcenia na odległość, będą dyskutować o szansach i zagrożeniach kształcenia zdalnego w kontekście prawnym, społecznym i technologicznym. Poznają podstawowe narzędzia kształcenia na odległość i nauczą się ich stosowania w praktyce. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: G. Suresh Babu, K. Sridev, IMPORTANCE OF E-LEARNING IN HIGHER EDUCATION: A STUDY; "INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH CULTURES OCIETYISSN" 2018: 2456-6683, Volume - 2, Issue - 5; https://www.academia.edu/36868903/IMPORTANCE_OF_E_LEARNING_IN_HIGHER_EDUCATION_A_STUDY S. Goval, E-Learning: Future of Education, "Journal of Education and Learning" 2012, (EduLearn) 6(4):239, https://www.researchgate.net/publication/287545379_E-Learning_Future_of_Education S. Moghavvemi, A. Sulaiman, Effect of Smart Classroom on Student Achievement at Higher Education, https://www.academia.edu/40167462/Effect_of_Smart_Classroom_on_Student_Achievement_at_Higher_Education Literatura uzupełniająca: Będzie podawana podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Syryt | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Syryt | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.