Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Media społecznościowe- ujęcie prawno-biznesowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-CWC-N-1-MSuPB Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media społecznościowe- ujęcie prawno-biznesowe
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy:
Strona przedmiotu: https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=20825
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

CwC1_W11, CwC1_W18

Skrócony opis:

Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych.

2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział.

3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych.

4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news.

5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych.

6. Media społecznościowe jako platformy internetowe.

7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych.

8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne.

9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych.

Literatura:

Brak podręcznika wiodącego.

Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

CwC1_W11: Student zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;

CwC1_W18: Student ma wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.

Udział w wykładzie: 15h

Przygotowanie do egzaminu: 15h

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30h

Ewentualne konsultacje: 15h

SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie ma formę testu, który będzie dostępny na stronie kursu na platformie e.uksw.edu.pl.

Na ocenę 2:

CwC1_W11: Student nie zna różnych perspektyw prowadzenia działalności w sieci;

CwC1_W18: Student nie ma wiedzy o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.

Na ocenę 3:

CwC1_W11: Student zna podstawowe perspektywy prowadzenia działalności w sieci;

CwC1_W18: Student ma podstawową wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.

Na ocenę 4:

CwC1_W11: Student dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;

CwC1_W18: Student ma odpowiednią wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.

Na ocenę 5:

CwC1_W11: Student bardzo dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci;

CwC1_W18: Student ma bardzo dobrą wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-01 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Hulicki
Prowadzący grup: Maciej Hulicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Hulicki
Prowadzący grup: Maciej Hulicki
Strona przedmiotu: https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=20825
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych.

2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział.

3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych.

4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news.

5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych.

6. Media społecznościowe jako platformy internetowe.

7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych.

8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne.

9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych.

Literatura:

Brak podręcznika wiodącego.

Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl.

Wymagania wstępne:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maciej Hulicki
Prowadzący grup: Maciej Hulicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzaminacyjny
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.