Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-CWC-N-1-PSJCŚE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przestrzeń sieci jako cyfrowe środowisko edukacyjne |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a299106a5952e471a8b183393d8198a29%40thread.tacv2/conversations?groupId=3bf4345a-86e2-4f6e-b6b2-e089410d9226&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | CwC1_W08; Cw1_ W10; Cw1_W20 CwC1_U07 ; CwC1_U15 CwC1_K01 ; CwC1_K02; CwC1_K03 CwC1_K04; CwC1_K06 |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest charakterystyka Internetu jako środowiska edukacyjnego, ukazanie zalet i zagrożeń wynikających z korzystania z zasobów sieci w edukacji. Ponadto charakterystyka kształcenia na odległość, ukazanie specyfiki kształcenia on-line i czynników wpływających na jego efektywność. Na koniec zapoznanie uczestników konwersatorium z wynikami raportów z badań dotyczących kształcenia on-line w czasie pandemii. |
Pełny opis: |
1. Internet jako przestrzeń edukacyjna - Społeczeństwo sieci (network society) – środowisko (przestrzeń) sieciowej aktywności człowieka - społeczeństwo wiedzy – kształcenie przez całe życie; - technologie informacyjne w edukacji; - Internet jako efektywna przestrzeń edukacyjna? zalety i zagrożenia wynikające z wykorzystania zasobów sieci w edukacji; 2. Edukacja na odległość - definicje - distance learning, blended learning, mobile learning; - nauczanie synchroniczne, asynchroniczne; - zalety i wady edukacji na odległość; - historia edukacji na odległość; 3. Psychologiczne i pedagogiczne aspekty kształcenia on-line - konstruktywistyczne ujęcie procesu edukacji; - aspekty poznawcze i społeczne, motywacja oraz zagrożenia w kształceniu zdalnym; 4. E-edukacja w czasie pandemii – raporty z badań |
Literatura: |
Alan Clarke, E- learning nauka na odległość, Warszawa 2007 Józef Bednarek, Ewa Lubina, Kształcenie na odległość. Podstawy dydaktyki, Warszawa 2008; Przemysław Ziółkowski, Teoretyczne podstawy kształcenia. Skrypt dla studentów, Bydgoszcz 2015; Krzysztof Kuźma, E-learning. Kultura studiowania w przestrzeni sieci, Sopot 2015; Marta Wrońska, Technologie informacyjne w edukacji – stan obecny i perspektywy ich zastosowania, Lubelski Rocznik Pedagogiczny, T. XXXVI, z. 4 – 2017, DOI: 10.17951/lrp. 2017.36.4.13 Zbigniew Osiński, Internet jako efektywna przestrzeń edukacyjna, E-mentor nr 5 (52) 2013, s. 48-55; S. Bali and M. C. Liu, Students’ perceptions toward online learning and face-to-face learning courses, Journal of Physics: Conf. Series 1108 (2018) 012094; doi :10.1088/1742-6596/1108/1/012094 Charles Hodges, Stephanie Moore, Barb Lockee, Torrey Trust and Aaron Bond, The Difference Between Emergency Remote Teaching and Online Learning, EDUCAUSE Review March, 2020, www.educause.edu/ |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
student zna i rozumie: CwC1_W08 - procesy kształtowania się społeczeństwa informacyjnego Cw1_ W10 - podstawy socjologii edukacji Cw1_W20 - socjologiczne i psychologiczne uwarunkowania edukacji w sieci; student potrafi CwC1_U07 - wykorzystywać określone metody i narzędzia do dokonywania analiz/badań socjologicznych CwC1_U15 -przygotowywać prace pisemnych w języku polskim, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł student jest gotów do CwC1_K01 ; CwC1_K02; CwC1_K03 CwC1_K04; CwC1_K06 - uczenia się przez całe życie, współdziałania w grupie, określania priorytetów służących realizacji zadań, działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy; Opis ECTS - udział w zajęciach - 15 godzin - przygotowanie do zajęć/przygotowanie tekstu/praca na platformie - 15 godz. - napisanie pracy zaliczeniowej - 15 godz. |
Metody i kryteria oceniania: |
zajęcia prowadzone na platformie MS Teamse w trybie synchronicznym i asynchrnicznym; Warunki ZALICZENIA przedmiotu - praca pisemna na zaliczenie konwersatorium na temat edukacji zdalnej przy wykorzystaniu zasobów Internetowych; - obecność i aktywność na zajęciach (praca w grupach); |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kinga Lendzion | |
Prowadzący grup: | Kinga Lendzion | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.