Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Legal English - Towards Legal Erudition

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WP-PR-MON-LETLE Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Legal English - Towards Legal Erudition
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Konwersatorium w języku obcym
Przedmioty monograficzne i konwersatoria Prawa
Punkty ECTS i inne: 8.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis:

The aim of this course is to help Students master practical knowledge of the legal English in terms of speaking, reading, writing and listening comprehension, with the emphasis placed on enhancing discourse competence (the ability to construct cohesive and coherent speeches and written texts). The course will focus on improving student’s English legal terminology, familiarizing students with the oral and written advocacy skills through analysis of various legal texts and improving students’ ability to make oral presentations and react to challenges from opponent.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Learning outcomes:

ability to analyse and evaluate legal text

ability to express and justify one’s opinion on legal issues

ability to draw conclusions based on reading material in English in an oral and written form

ability to prepare speeches based on materials

ECTS Points: 25 hrs = 1 point; 8 points in total

30 hrs – participation in classes

50 hrs – written assignments

60 hrs – readings

60 hrs – preparation for discussions and presentations

Metody i kryteria oceniania:

Methodology:

Students are required to read the literature indicated next to the each class (books excerpts – both legal handbooks as well as novels, legal cases descriptions, articles, judgments etc.), which is discussed during the class. Based on the materials students prepare summaries, oral arguments and present those to the class as well as take part in moot court simulation.

Assessment methods:

- continuous assessment based on preparation for the lessons and active participation in class activities

- assessment of contribution to substantive discussions

- assessment of home written assignments

Assessment criteria:

- ability to create your own written statements

- ability to create spoken statements and to interact in conversation

- preparing a presentation

- degree of mastering the legal terminology

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)

Okres: 2020-02-01 - 2020-09-20
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład monograficzny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz
Prowadzący grup: Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład monograficzny, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz
Prowadzący grup: Beata Gessel-Kalinowska vel Kalisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

The aim of this course is to help Students master practical knowledge of the legal English in terms of speaking, reading, writing and listening comprehension, with the emphasis placed on enhancing discourse competence (the ability to construct cohesive and coherent speeches and written texts). The course will focus on improving student’s English legal terminology, familiarizing students with the oral and written advocacy skills through analysis of various legal texts and improving students’ ability to make oral presentations and react to challenges from opponent.

Pełny opis:

Topics and readings may include (will be updated accordingly to cover current legal issues and hot topics)

1. Introduction

2. Introduction to Comparative Law

3. Climate Change dispute resolution – Urgenda Case

4. Mock court trial – Urgenda Case

5. Practicing law: Lindsay Cameron, Big Law, American Bar Association 2015.

6. Development of ODR (on-line dispute resolution) and AI in the courts and arbitrations

7. “The Post” movie and the true story behind it 403 US 713 New York Times Company v. United States

8. 403 US 713 New York Times Company v. United States Judgement – role playing – speaking exercises

9. Harvard Lectures, part I: Justice: What's The Right Thing To Do?

10. Harvard Lectures, part II: Putting a Price Tag on Life

11. International Commercial Arbitration

12. Investment Arbitration – movie: ‘The Quiet Triumph – How Arbitration changed the world’

13. Current legal and economic situation caused by Covid pandemic

14. ArbitRAAtion Kitchen

15. Legal Transplants: B. Gessel-Kalinowska vel Kalisz, Mixing Legal Systems in Europe; the Role of Common Law Transplants (Polish Law Example), European Review of Private Law

Alternative:

16. Jackson’s reform

17. Brexit

18. English Court judgement – case study - CPC Group Limited v Qatari Diar Real Estate Investment Company, [2009] EWHC 3204 (Ch)

Literatura:

Will be provided ahead of each classes. Please see 'Topics' section.

Wymagania wstępne:

Good knowlege of English - student should be able to summarise information from different spoken and written sources, reconstructing arguments and accounts in a coherent presentation.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.