Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-PRZ-TIiPSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku prawa niestacjonarnego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wykład: Wiedza: PR_W06 PR_W07 Ćwiczenia: Umiejętności: PR_U04 PR_U09 Kompetencje społeczne: PR_K03 |
Skrócony opis: |
Wykłady: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami infrastruktury informacyjnej i komunikacji elektronicznej Zagadnienia: 1. Informacja i informatyka 2. Strategie rozwoju społeczeństwa informacyjnego 3. Zasady przetwarzania danych 4. Kodowanie i agregacja danych 5. Infrastruktura informacyjna 5. Komunikacja elektroniczna 6. Prawnokarna regulacja zachowań w sieci 7. Zadania publiczne w zakresie informatyzacji 8. Wprowadzenie do informatyki prawniczej Ćwiczenia: Celem ćwiczeń jest prezentacja praktycznych zastosowań narzędzi informatycznych w przetwarzaniu informacji oraz komunikowaniu się na odległość. Podczas zajęć studenci nabywają umiejętności z zakresu obsługi systemów wyszukiwawczych: Eur-lex, Internetowego Systemu Aktów Prawnych (www.sejm.gov.pl), Lex Omega oraz zastosowań pakietów biurowych w przetwarzaniu i prezentacji informacji. Poziom przedmiotu: podstawowy Wymagania wstępne: brak |
Pełny opis: |
Wykład: 1. Ewolucja pojmowania informacji. Społeczeństwo informacyjne; Definicje informatyki i technologii informacyjnych 2. Etapy jurydyzacji zagadnień informacyjnych; Informatyka w systemie prawa 3. Cechy prawa informatycznego; Podstawowe akty prawa informatycznego w Polsce 4.Strategie rozwoju społeczeństwa informacyjnego 5.Kodowanie i agregacja danych. Informatyczne nośniki danych 6.Dokumenty elektroniczne 7.Podpis elektroniczny 8.Świadczenie usług drogą elektroniczną 9.Multimedia 10.Prawnokarna regulacja zachowań w sieci Ćwiczenia: I. Wyszukiwanie informacji w systemach informacji prawnej takich jak: 1. LEX Omega 2. Internetowy System Aktów Prawnych i wyszukiwarki dostępne na www.sejm.gov.pl 3. Rządowe Centrum Legislacji 4. Eur-lex 5. Bazy orzeczeń (Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka) 6. Elektroniczne księgi wieczyste II. Przetwarzanie informacji 1. Edytory tekstów (Word, OpenOffice Writer) 2. Arkusze kalkulacyjne (Excel i OpenOffice Calc) 3. Prezentacje multimedialne (PowerPoint, OpenOffice Impress) |
Literatura: |
1. G. Szpor, C. Martysz, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Warszawa 2007 2. J. Janowski, Elektroniczny obrót prawny, Warszawa 2008 3. M. Cieciura, Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006 4. A. Staranowicz, P. Duda, A. Orłowski, Technologie informacyjne, Warszawa 2007 5. W. R. Wiewiórowski, G. Wierczyński, Informatyka prawnicza: nowoczesne technologie informacyjne w pracy prawników i administracji publicznej, Warszawa 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykład: Student: EK 1: Posiada wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji EK 2: Zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno – komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych EK 3: Potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej EK 4: Potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych OPIS ECTS: Udział w wykładach: 8h Przygotowanie do wykładów i egzaminu: 22h Suma godzin: 30h Liczba ECTS: 30h/30=1 Ćwiczenia: Student EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych OPIS ECTS: Udział w ćwiczeniach: 30h konsultacje z prowadzącym zajęcia: 10h Przygotowanie do zajęć i kolokwiów: 20h Suma godzin: 60h Liczba ECTS: 60h/30=2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydatkyczne Wykład E-learning Prezentacje Typ oceniania: Dyskusja Prezentacje 0-20% Egzamin testowy 80-100% Ocena niedostateczna: EK 1. Student nie posiada wiedzy na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji Ocena dostateczna: EK 1. Student posiada zadowalającą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji Ocena dobra EK 1. Student posiada ogólną wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji Ocena bardzo dobra EK 1. Student posiada dużą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e –administracji Ocena niedostateczna EK 2. Student nie zna podstawowych pojęć i instytucji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena dostateczna EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych Ocena dobra EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena bardzo dobra EK 2. Student doskonale zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena niedostateczna EK 3. Student nie potrafi formułować krytycznych uwag na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena dostateczna EK 3. Student potrafi na poziomie podstawowym formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena dobra EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena bardzo dobra EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej i przedstawiać propozycje zmian Ocena niedostateczna EK 4. Student nie potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena dostateczna EK 4. Student potrafi na poziomie podstawowym korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena dobra EK 4. Student potrafi na poziomie średniozaawansowanym korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena bardzo dobra EK 4. Student potrafi sprawnie korzystać z dokumentów elektronicznych cena niedostateczna: EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole Ocena dostateczna: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu Ocena dobra: EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole Ocena bardzo dobra: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole Ćwiczenia: Metody dydaktyczne: Wykład Ćwiczenia E-learning Typ Oceniania: Dyskusja Prezentacja Kolokwium Ocena niedostateczna: EK 1. Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena dobra: EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena bardzo dobra: EK 1. Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena niedostateczna: EK 2. Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 2. Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi Ocena dobra: EK 2. Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych Ocena bardzo dobra: EK 2. Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych Ocena niedostateczna: EK 3. Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 3. Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dobra: EK 3. Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena bardzo dobra: EK 3. Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena niedostateczna: EK 4. Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych Ocena dostateczna: EK 4. Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych Ocena dobra: EK 4. Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania posiadanych informacji Ocena bardzo dobra: EK 4. Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych cena niedostateczna: EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole Ocena dostateczna: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu Ocena dobra: EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole Ocena bardzo dobra: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Badowski | |
Prowadzący grup: | Mateusz Badowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.