Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-SM-MON-PWBS(p) |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | S2A_W01, S2A_W05, S2A_U05, S2A_K04, |
Skrócony opis: |
Celem wykładu/konwersatorium jest zaprezentowanie studentom problematyki Obszaru Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Podczas zajęć studenci będą mogli poznać: - historię OWBiS i jego rozwój; - podstawy prawne i instrumenty prawne OWBiS; - system decyzyjny OWBiS; - zakres przedmiotowy OWBiS; - kluczowe wyzwania związane z funkcjonowaniem OWBiS. |
Pełny opis: |
Celem wykładu/konwersatorium jest zaprezentowanie studentom problematyki Obszaru Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Podczas konwersatorium studenci będą mogli zdobyć i poszerzyć wiedzę w zakresie OWBiS. Podczas zajęć studenci poznają 1. rozwój historyczny współpracy państw członkowskich UE w zakresie sprawiedliwości i spraw wewnętrznych; 2. aktualne podstawy prawne OWBiS oraz jego ramy instytucjonalne, a także instrumenty prawne wykorzystywane dla realizacji celów OWBiS. 3. Zakres terytorialny OWBiS. 4. Zakres przedmiotowy OWBiS: kontroli granic i polityka wizowa, azylowa i imigracyjna; współpracy policyjnej; współpracy wymiarów sprawiedliwości w sprawach cywilny i karnych; 5. prawa człowieka a OBWiS; |
Literatura: |
1. P. Wawrzyk, Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej, Akademickie podręczniki Poltextu, Warszawa 2012; 2. J. Barcz (red.), Przestrzeń wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej, Instytut Wydawniczy EuroPrawo, Warszawa 2009. 3. F. Jasiński, K. Smoter, Obszar Wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości Unii Europejskiej. Geneza, stan i perspektywy rozwoju, Urząd Komitetu Integracji Europejskiej, Warszawa 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
1. S2A_W01, ma rozszerzona wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych; 2. S2A_W05, rozszerzona wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych; 3. S2A_U05, posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów; 4. S2A_K04, rozpoznaje problemy związane ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Udział w zajęciach - 30 h Praca własna studenta - 45 h Przygotowanie do egzaminu - 45 h SUMA GODZIN - 120 SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS DLA MODUŁU 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia mają formę wykładu i - częściowo - konwersatorium; prowadzone są z wykorzystaniem multimediów (prezentacja). Wykład kończy się egzaminem. 1. ma rozszerzona wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych; Na ocenę 2: student nie posiada wiedzy o stosunkach międzynarodowych i ich relacji do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o stosunkach międzynarodowych i ich relacjach do dziedzin naukowych ekonomicznych/prawnych/społecznych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach. 2. ma rozszerzona wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych; Na ocenę 2: student nie posiada wiedzy o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych, Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych, Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji międzynarodowych, w tym pogłębiona w odniesieniu do regionalnych organizacji integracyjnych. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach. 3. sprawnie posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów; Na ocenę 2: student nie potrafi posługiwać się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów, Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę o systemach normatywnych oraz wybranych normach i regułach z zakresu prawa międzynarodowego i prawa UE w celu rozwiązywania konkretnych problemów. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach. 4. prawidłowo rozpoznaje problemy związane ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, ma świadomość znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Na ocenę 2: student nie potrafi prawidłowo rozpoznać problemów związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny, Na ocenę 3, 3,5: student posiada jedynie podstawową wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny, Na ocenę 4, 4,5: student posiada dobrą wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski. Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę wiedzę o problemach związanych ze zjawiskami zachodzącymi w stosunkach międzynarodowych związane z pracą zawodową, nie ma świadomości znaczenia zachowania się w sposób profesjonalny. Potrafi łączyć poszczególne elementy teoretyczne z praktycznymi i wyciągać wnioski i nie popełnia błędów w zleconych zadaniach. |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.