Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis (do wyboru)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-PO-EaDB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Europeans and their beliefs. Introduction to public opinion analysis (do wyboru)
Jednostka: Instytut Politologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course is designed for students who are interested in the way people form and update their beliefs and to what social phenomena it leads. The aim of the course is mainly the transfer of basic skills of analysing public opinion. Course content includes the following topics: characteristics of good surveys, basic principles of survey responses analysis, determinants of opinions and attitudes, usage of contingency tables. During the course, students will have an opportunity to develop knowledge, analytical and soft skills. This applies to the understanding of other people, improving introspection skills, raising awareness of the presence of differences between people and obtaining skills to explain these differences.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course is designed for students who are interested in the way people form and update their beliefs and to what social phenomena it leads. The aim of the course is mainly the transfer of basic skills of analysing public opinion. Course content includes the following topics: characteristics of good surveys, basic principles of survey responses analysis, determinants of opinions and attitudes, usage of contingency tables. During the course, students will have an opportunity to develop knowledge, analytical and soft skills. This applies to the understanding of other people, improving introspection skills, raising awareness of the presence of differences between people and obtaining skills to explain these differences.

Literatura: (tylko po angielsku)

Boudon, Raymond, The Origins of Values. Transaction Publishers, 2001

Donsbach, Wolfgang, Michael W. Traugott (eds). The SAGE Handbook of Public Opinion Research. SAGE Publications Ltd, 2008.

Glynn, Carroll J., Susan Herbst, Robert Shapiro, Garrett O’Keefe. Public Opinion. Boulder: Westview Press, 1999.

Page, Benjamin I., Robert Y. Shapiro. The Rational Public: Fifty Years of Trends in Americans’ Policy Preferences. Chicago: University Of Chicago Press, 1992.

The Oxford Handbook of American Public Opinion and the Media. Oxford; New York: Oxford University Press, 2013.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (tylko po angielsku)

1. Knowledge about main mechanisms of public opinion

2. Ability to find data about public opinion

3. Ability to interpret public opinion data

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Final grade:

50% test

50% final project

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)