Social Ethics
General data
Course ID: | WS-SO-ESp |
Erasmus code / ISCED: |
14.2
|
Course title: | Social Ethics |
Name in Polish: | Etyka społeczna |
Organizational unit: | Institute Sociology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Student zna podstawowe zasady życia społecznego oraz ogólne zasady etyki na poziomie szkoły średniej. |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie z kluczowymi problemami etyki społecznej. Analiza języka moralnego w kontekście podstawowych kierunków filozoficzno-społecznych. Kształcenie wrażliwości i umiejętności analizy etycznej. Dostrzeganie etycznych wymiarów różnych aspektów życia społecznego. |
Full description: |
(in Polish) Głównym celem kursu jest wykształcenie umiejętności przeprowadzania analizy etycznej wybranych zjawisk społecznych i kulturowych. Analiza języka moralnego w kontekście podstawowych kierunków filozoficzno-społecznych. Kształcenie wrażliwości i umiejętności analizy etycznej. Dostrzeganie etycznych wymiarów różnych aspektów życia społecznego. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Chyrowicz B., (2008), O sytuacjach bez wyjścia w etyce, Kraków. 2. Iłowiecki M.; Krzywe zwierciadło; O manipulacji w mediach, Lublin 2003. 3. Jedynak W., (2014) Wybrane zagadnienia etyki zawodowej socjologa, "Roczniki Nauk Społecznych", t. 6(42), nr 2. 4. Kodeks Etyczny Socjologa. 5. Singer P., (2005), (red.). Przewodnik po etyce, Warszawa. 6. Teichman J., (2002), Etyka społeczna, Warszawa. 7. Uliński M., (2012) Etyka troski i jej pogranicza, Kraków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) SO1_W12 Zna normy i reguły życia społecznego; wie, jakie podstawowe normy i reguły organizują struktury społeczne i instytucje, w szczególności w ramach systemu polityki społecznej pomocy i społecznej; wie, jakie prawa posiada klient pomocy społecznej. SO_U08 Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz normami i regułami prawnymi stosując zasady etyki zawodowej pracownika socjalnego, w tym w szczególności: a/ udzielania pomocy wszystkim osobom znajdującym się w trudnej sytuacji i zwracającym się o pomoc, b/respektowania praw tych osób do poszanowania ich godności osobistej, c/działania jako rzecznik interesów osób zwracających się o pomoc, d/wzmacniania samodzielności osób korzystających z pomocy socjalnej i przeciwdziałania uzależnieniu od niej. SO1_U14 Dostrzega i analizuje dylematy etyczne w pracy socjalnej. SO1_K07 Wykorzystując swoją wiedzę socjalnych aspektach prawnych, ekonomicznych i politycznych, aktywnie włącza się w przygotowanie i realizację projektów społecznych/socjalnych o charakterze obywatelskim, socjalnym, edukacyjnym. EK1 - Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące etyki jako nauki. EK2 - Student opisuje i wyjaśnia społeczną naturę człowieka i normy warunkujące jedność społeczności. EK3 - Student charakteryzuje podstawowe zasady etyczne życia społecznego. EK4 - Student rozumie znaczenie zasad: prawdy, godności, wolności, odpowiedzialności, odwagi, miłości, radości, uczciwości i tolerancji w budowaniu relacji społecznych. EK1 - Student definiuje podstawowe pojęcia dotyczące etyki jako nauki. EK2 - Student opisuje i wyjaśnia społeczną naturę człowieka i normy warunkujące jedność społeczności. EK3 - Student charakteryzuje podstawowe zasady etyczne życia społecznego. EK4 - Student rozumie znaczenie zasad: prawdy, godności, wolności, odpowiedzialności, odwagi, miłości, radości, uczciwości i tolerancji w budowaniu relacji społecznych. Opis ECTS: udział w wykładach - 30 godzin przygotowanie się do wykładów - 20 godzin przygotowanie się do kolokwium - 20 godzin konsultacje - 5 godzin |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę ndst (2) - student nie posiadał wiedzy, umiejętności oraz kompetencji zawartych w minimalnym zakresie 50%. Na ocenę dst (3)/ dst+ (3+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 51%-70%. Na ocenę db (4)/ db+ (4+) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 71%-90%. Na ocenę bdb (5) - student posiadał wiedzę, umiejętności oraz kompetencje zawarte w przedziale 91%-100%. Zaliczenie z oceną - Student odpowiada pisemnie na pytania opisowe. Na ocenę końcową z przedmiotu składa się aktywny udziału i przygotowanie studenta do zajęć - 20%, obecność na zajęciach - 20%, ocena z zaliczenia pisemnego 60% . |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.