Translatorium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-SO-T |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Translatorium |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów ze słownictwem anglojęzycznym obecnym w tekstach socjologicznych- teoretycznych, dotyczących różnorodnych obszarów rzeczowych, oraz metodologicznych (literatura, raporty). |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: Zróżnicowanie paradygmatyczne w ramach nauk społecznych a strategie badań jakościowych Paradygmaty i metateorie; Strategie badań jakościowych; Projektowanie badania jakościowego Metodologia teorii ugruntowanej- podejścia klasyczne Metodologia teorii ugruntowanej- ujęcia konstruktywistyczne i postmodernistyczne Przykłady projektów prowadzonych zgodnie z metodologią teorii ugruntowanej Badania działaniu- action research |
Literatura: |
Lista artykułów/rozdziałów omawianych na zajęciach: Keith F Punch, Design in Qualitative research- chapter: Overview, in: Introduction to Social Research, Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, s. 134-140 Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Case Studies, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 142-149. Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Etnography, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 150- 153. Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Grounded theory, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 154- 159. Melanie Birks, Jane Mills, Grounded theory. A Practical Guide SAGE Los Angeles, London, 2011, 4-14. Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Action Research, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005. Julienne Meyer, What is action research? s. 453-455, in: (ed.) C.Seale, Social research methods : a reader 2003. Keith F Punch, Introduction to Social Research, chapter: Collecting Qualitative Data. The Interview in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 168- 178. Sue Jones, Depth Interviewing, 257-260, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003. Keith F. Punch, Introduction to Social Research; chapter: Collecting Qualitative Data. Observation, Participant Observation, Documentary Data; in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 178-186. Keith F. Punch, Introduction to Social Research; chapter: Other Approaches to Qualitative analysis, in: Quantitative and Qualitative Approaches Second Edition , SAGE Publications Ltd., University of Western Australia, 2005, 216-228. Jonathan Potter, Margaret Wetherell, Unfolding Discourse Analysis, 350-356, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003. Stuart Hall, Foucault and discourse, 345-349, in: (ed.) C. Seale, Social research methods : a reader, 2003. Kathy Charmaz, Constructing Grounded theory. A Practical Guide through Qualitative Analysis SAGE Los Angeles, London, 2006, 42-66. Krzysztof Konecki, Time in the Recruiting Search Process by Headhunting Companies, 131-146 in: (ed.) Anselm Strauss, Juliet Corbin, Grounded Theory in Practice, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi, 1997. Adele Clarke, Situational Analysis. Grounded Theory after Postmodern Turn; Doing situational Maps and Analysis, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi , 2005 83-99 [fragment rozdziału] |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
SO2_W02, SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08; SO2_U01, SO2_U05; SO2_K01, SO2_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Omawianie artykułów i fragmentów publikacji z przedstawionej listy. Weryfikacja prawidłowego zrozumienia treści, utrwalenie informacji. Cotygodniowe wypełnianie ćwiczeń do przesyłanych artykułów/ raportów- słownictwo z zakresu badań społecznych i pytania do tekstu. Obowiązkowa obecność na zajęciach. Dopuszczalne maksymalnie dwie nieobecności. Przygotowanie do zajęć- znajomość tekstów wyznaczonych na dany dzień. Możliwe kontrolne, niezapowiedziane sprawdziany. Punktowana aktywność- konstruktywne uczestnictwo w zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.