Instytucje otoczenia biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EK-MGR-IOB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Instytucje otoczenia biznesu |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny UKSW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | ekonomia i finanse |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EM2_U12, EM2_K07 Symbol efektów kształcenia: EM2_U04 opis efektu: Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy i innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy oraz twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, − dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno- komunikacyjnych (ICT) Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Czytanie literatury, uczestnictwo w zajęciach Symbol efektów kształcenia: EM2_K07 opis efektu: Jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: analizowanie rynku i wybór odpowiednich instytucji, przygotowanie do zaliczenia, dyskusje i krytyczne oceny różnych form wsparcia z uwzględnienem interesu publicznego. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z prasy, telewizji w zakresie ekonomii, finansów. |
Pełny opis: |
Instytucje otoczenia biznesu stanowią ważny element infrastruktury instytucjonalnej, w ich skład wchodzi kilkanaście różnego typu ośrodków. Wyodrębnia się trzy podstawowe grupy IOB, do których zalicza się.: Ośrodki przedsiębiorczości, Instytucje finansowe oraz Ośrodki innowacji są one niezbędne do tworzenia infrastruktury wsparcia przedsiębiorstw zarówno tych znajdujących się w początkowych fazach rozwoju jak i tych poszukujących innego rodzaju wsparcia. Instytucje otoczenia biznesu to przedmiot zajmujący się analizowaniem możliwości uzyskania wsparcia dla sektora przedsiębiorstw.. Dynamika rozwoju ośrodków wspierania przedsiębiorczości w Polsce ulega intensywnym zmianom próbując się dostosowywać do zmieniających się warunków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia Po realizacji przedmiotu student: 1.Będzie wiedział: Czym są Instytucje Otoczenia Biznesu Po co one funkcjonują Jaka jest rola przedsiębiorstw w gospodarce Jakie są ryzyka, zalety i wady korzystania z poszczególnych instytucji wpierających otoczenie biznesu 2.Będzie umiał: Dokonywać wyboru pomiędzy instytucjami wsparcia Analizować i oceniać wsparcie przedsiębiorstw Analizować i wyciągać konkretne wnioski ze znalezionego materiału (opracowań, tabel) Znaleźć potrzebne do analizy dane formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy występujące w przedsiębiorstwach 3.Zdobędzie kompetencje: Współpracy w grupie pracy w zespole podczas przygotowania pracy zaliczeniowej i przeprowadzenia trzyletniej analizy zebranego materiału krytycznej oceny innych zespołów Wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z otoczeniem przedsiębiorstw. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk dotyczących sektora przedsiębiorstw, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym. Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym. Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym. Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym. Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z otoczeniem przedsiębiorstw. Rozumie i analizuje zjawiska dotyczące sektora przedsiębiorstw, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym Przygotowanie projektu zgodnie z zasadami umieszczonymi na platformie moodla. Kryteria oceniania są zróżnicowane i znajdują się w poszczególnych cyklach dydaktycznych. Jeśli ktoś nie wykona projektu grupowego, będzie odpowiadał ustnie na platformie MS Teams z materiału umieszczonego podczas całego kursu na platformie Moodla - obowiązują wszystkie tematy) Na egzaminie ustnym student otrzymuje trzy pytania (na jedno może nie udzielić odpowiedzi aby otrzymać ocenę dostateczną). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 2 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •praca własna (przygotowanie prezentacji/projektu) 15 h - 0,5 pkt ECTS •studiowanie literatury 15h - 0,5 pkt ECTS Razem 60 h, 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: 2 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •praca własna (przygotowanie prezentacji/projektu) 15 h - 0,5 pkt ECTS •studiowanie literatury 15h - 0,5 pkt ECTS Razem 60 h, 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.