Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EK-MGR-Mar |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny UKSW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | ekonomia i finanse |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EM2_U03, EM2_U10, EM2_K08 |
Wymagania wstępne: | Student powinien mieć wiedzę z zakresu: 1. Mikroekonomii 2. Zarządzania i organizacją przedsiębiorstwa, 3. Planowania strategicznego, 4. Zarządzania procesami w organizacji, 5. Wiedzę i znajomość podstawowych pojęć z zakresu marketingu |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność. |
Pełny opis: |
1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h) 2. Projektowanie strategii marketingowych (2h) 3. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h) 4. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h) 5. Istota usługi - charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe (2h) 6. Przygotowanie strategii cenowej (2h) 7. Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h) 8. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów oraz logistyka marketingowa (2h) 10. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h) 11. Marketing personalny w budowaniu potencjału organizacji (2h) 12. Przygotowanie działalności marketingowej w cyberprzestrzeni (2h) 13. Zarządzanie działem sprzedaży (2h) 14. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h) 15. Mapa drogowe produktu (2h) |
Literatura: |
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020 2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters Kluwer, Warszawa 2012 3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A do F", Rembis, Poznań 2013 4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013 5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019 6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018 7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa 2000 8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności, Helion, Gliwice, 2020 9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes, Warszwa 2010 10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
1. Wiedza - student nazywa, definiuje, wymienia, opisuje, wyjaśnia, identyfikuje, rozpoznaje, charakteryzuje, rozróżnia, prezentuje, cytuje, wylicza, wskazuje, dobiera, formułuje, tłumaczy, odtwarza, objaśnia informacje związane z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 2. Umiejętności - student na zdolność do stosowanie wiedzy i korzystania z know-how (analizuje, decyduje, dobiera, opracowuje, kalkuluje, rozwiązuje, konstruuje, projektuje, planuje, weryfikuje, ocenia, ustala kryteria, organizuje, tworzy oraz wdraża) w celu wykonania zadań i rozwiązania problemów związanych z prowadzeniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 3. KOMPETENCJE - udowodniona zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych okazywana w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej związanych z identyfikowaniem, rozwojem i wdrażaniem działań marketingowych w przedsiębiorstwie 2ECTS Całkowity nakład pracy studenta: 30 godz. - konserwatoria 5 godz. - praca własna - przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury 15 godz. - projekt, referat 10 godz. - przygotowanie do zaliczenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena opanowania materiału nauczania oraz pracy własnej studenta Kryteria oceniania: 1. na ocenę 2 (ndst): student nie umie podstawowych pojęć z zakresu marketingu produktu 2. na ocenę 3 (dst): student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu przygotowania i wdrożenia produktu na rynek 3. na ocenę 4 (db.): student zna, rozumie i potrafi zastosować pojęcia związane z rozwojem produktu w przedsiębiorstwie i jego wdrożeniem na rynek 4. na ocenę 5 (bdb.): student potrafi efektywnie prezentować, analizować oraz, dyskutować na temat kwestii związanych z przygotowaniem, wdrożeniem produktu na rynek z uwzględnieniem wszystkich faz przygotowania i wdrożenia produktu Kryteria oceny (składowe) końcowej: (1)Zaliczenie na ocenę (test), (2) wykonywanej przez studentów pracy w postaci rozwiązywania studium przypadków, przygotowania opracowań własnych (referatu) oraz zadań obowiązkowych i dodatkowych (3) aktywności i praca na zajęciach. 70% praca zaliczeniowa (1) 20% praca studentów (projekt/referat/studium przypadku) (2) 10% aktywność na zajęciach (3) % punktów – Ocena (1)+(2)+(3) 0-50 – ndst. 51-60 – dost. 61-70 – dost. plus 71-80 – db. 81-90 – db. plus 91-100 – bdb. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Zając | |
Prowadzący grup: | Adam Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność. |
|
Pełny opis: |
Podczas zajęć zostaną poruszone kwestie zaplanowanie, przygotowania, wdrożenia i ewaluacji produktu (produktu lub usługi) na rynek z uwzględnieniem spełnienia oczekiwań klientów. Podczas zajęć uwzględniona zostanie kwestia przygotowani produktu do sprzedaży z szczególnym uwzględnieniem rachunku ekonomicznego opracowania produktu . Analiza efektywności prowadzenia działań komunikacyjnych, reklamowych i promocyjnych z podziałem na kanały komunikacji i ich skuteczność. 1. Cykl życia produktu, a strategie marketingowe (2h) 2. Projektowanie strategii marketingowych (2h) 3. Istota produktu - definiowania i konstruowania produktu.(2h) 4. Decyzje odnośnie produktu, linii produktów i marki (2h) 5. Istota usługi - charakterystyka usług i ich znaczenie marketingowe (2h) 6. Przygotowanie strategii cenowej (2h) 7. Wybór i zarządzanie kanałami marketingowymi (2h) 8. Zarządzanie sprzedażą detaliczną, hurtową i systemami fizycznej dystrybucji towarów oraz logistyka marketingowa (2h) 10. Planowanie i projektowanie strategii komunikacji oraz kampanii reklamowych (2h) 11. Przygotowanie marketingu bezpośredniego, promocji sprzedaży i aktywności PR (2h) 12. Przygotowanie działalności marketingowej w cyberprzestrzeni (2h) 13. Zarządzanie działem sprzedaży (2h) 14. Kontroling i kontrola działań marketingowych (2h) 15. Mapa drogowe produktu (2h) |
|
Literatura: |
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Poznań 2020 2. Szromik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku., Wolters Kluwer, Warszawa 2012 3. Kotler P., Trias De Bes F., Innowacyjność przepis na sukces. Model "Od A do F", Rembis, Poznań 2013 4. Pazio N., Marketing. Teoria pragmatyczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013 5. Szczepański J., Strategiczny Brand Marketing, Helion, Gliwice, 2019 6. Mazurek G., E-Marketing, Poltex, Warszawa 2018 7. Cox R., Brittain P., Zarządzanie Sprzedażą Detaliczną., PWE, Warszawa 2000 8. Lombardo C., McCarthy B., Ryan E., Connors M., mapy drogowe produktu - nowe podejście. Wyznaczanie kierunków rozwoju w czasach niepewności, Helion, Gliwice, 2020 9. W.Chan Kim, Renee Mauborgne., Strategia błekitnego oceanu. MT Biznes, Warszwa 2010 10. Thaler R., Sunstein C., Impuls., Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań, 2017 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Stachowiak | |
Prowadzący grup: | Bartosz Stachowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Prowadzący grup: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Stachowiak | |
Prowadzący grup: | Bartosz Stachowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.