Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Kompetencje menedżerskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-EKN-KM Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kompetencje menedżerskie
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

EK1_W05, EK1_K08

Skrócony opis:

Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami.

Pełny opis:

Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji.

Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania.

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej.

Literatura:

Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011

B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010

M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006

Uzupełniająca:

R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005

B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001

Efekty kształcenia i opis ECTS:

EK1_W05 potrafi zdefiniować kompetencje menedżera i scharakteryzować jego pracę w organizacji, zna mocne i słabe aspekty własnych kompetencji menedżerskich i rozumie potrzebę ich doskonalenia

EK1_K08 docenia znaczenie etyki w pracy menedżera

ECTS: 3 pkt

uczestnictwo w zajęciach: 8 godz.

studiowanie materiałów zamieszczonych na platformie moodle: 8 godz.

wykonywanie testów na platformie moodle: 20 godz.

własne studia literaturowe: 30 godz.

przygotowanie do zaliczenia: 24 godz.

90 godz. = 3 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

EK1_W05 - aktywność na zajęciach, testy kompetencji na platformie moodle, test zaliczeniowy

EK1_K08 - aktywność na zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)

Okres: 2021-02-01 - 2021-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Pakulska
Prowadzący grup: Jolanta Pakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Podczas zajęć student zapozna się z istotą, cechami i strukturą kompetencji menedżerskich, jak też rolami, funkcjami i umiejętnościami menedżera. Pozna zasady delegowania zadań, organizacji pracy kierowniczej, kierowniczej, jak też zapozna się z innymi aspektami pracy menedżera i pożądanymi do tego kompetencjami.

Pełny opis:

Kompetencje menedżerskie są niezwykle ważne dla dobrego rozwoju firmy. Wpływają nie tylko na procesy zarządzania, ale i sukces całej organizacji.

Skuteczne zarządzanie wymaga od menedżera uświadomienia sobie stosowanego przez siebie stylu kierowania i wpływu, jaki ma on na pracowników, którymi zarządza. Dobrze przygotowany do swojej roli nie tylko rozpoznaje własny, najbliższy mu styl kierowania, ale potrafi również zależnie od sytuacji stosować różne style kierowania.

Celem przedmiotu jest przedstawienie istoty kompetencji menedżerskich i ich elementów we współczesnej organizacji oraz ich wpływu na osiągane efekty organizacji. Podkreślone zostanie zapotrzebowanie na doskonalenie kompetencji interpersonalnych w biznesie, a także na cechy przywódcze. Ponadto celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności związanych z przygotowaniem do pracy menedżera, jak też kształtowanie osobowości menedżerskiej.

Literatura:

Przegląd problemów doskonalenia systemów zarządzania przedsiębiorstwem, pod red. A.Stabryły, Mfiles.pl Encyklopedia Zarządzania, Kraków 2011

B.R.Kuc, M.Żemigała, Menedżer nowych czasów. Najlepsze metody i narzędzia zarządzania, OnePress, Gliwice 2010

M.Holliday, Coaching, mentoring i zarządzanie. Jak rozwiązywać problemy i budować zespół, OnePress, Gliwice 2006

Uzupełniająca:

R. W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo PWN Wydawnictwo Naukowe, 2005

B. Nogalski, J. Śniadecki, Umiejętności menadżerskie w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Bydgoszcz 2001

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 16 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Pakulska
Prowadzący grup: Jolanta Pakulska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.