Technologie informacyjno-komunikacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EKN-TIK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjno-komunikacyjne |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | ekonomia i finanse |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EK1_U07, EK1_K05 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Wstępne przygotowanie studenta z technologii informacyjno-komunikacyjnych w tym w szczególności w zakresie znajomość obsługi oprogramowania pakietu biurowego. Poznanie i doskonalenie umiejętności wykorzystania dostępnych aplikacji mobilnych, narzędzi internetowych i programów komputerowych w nauce i pracy socjologa i ekonomisty. |
Pełny opis: |
1) podstawy technik komputerowych 1h 2) przetwarzanie tekstu 4h 3) arkusze kalkulacyjne 4 h 4) bazy danych 1h 5) grafika prezentacyjna 2h 6) pozyskiwanie i przetwarzanie informacji 2h 7) multimedia 1h 8) technologie zdalnego nauczania 1h |
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok J. Levy; Stategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty rynkowe, które spotykają się z uznaniem rynku?; Helion; 2017 rok J. Lambert, F. Curtis; Microsoft Office 2019. Krok po kroku, APN Promise, 2019 rok Informatyka dla ekonomistów. Przykłady i ćwiczenia wyd.2 Stefańczyk M., Mejsner E., Kwiatkowski T., Jaskuła T., Informatyka dla ekonomistów – przykłady i ćwiczenia, UMCS, Lublin 2009. Literatura uzupełniająca Word 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Kowalczyk Grzegorz, Wydawnictwo Helion Excel 2019. Ćwiczenia praktyczne, Krzysztof Masłowski, Wydawnictwo Helion ABC PowerPoint 2016 PL, Tomaszewska Aleksandra, Wydawnictwo Helion |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK1_U07 Potrafi poprawnie edytować teksty. Potrafi dokonywać obliczeń za pomocą modułu arkusz kalkulacyjny. Potrafi przygotować prezentację multimedialną. Potrafi posługiwać się narzędziami do publikowania treści i platformą zdalnego nauczania. EK1_K05 Szanuje prawa autorskie i przestrzega właściwych zasad etycznych w pracy zespołowej. Kreatywność w wykorzystywaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych. Jest komunikatywny w zakresie przygotowywania i redagowania dokumentacji dla określonych zadań i celów. Rozumie potrzebę nieustannego uczenia się. Całkowity nakład pracy studenta: 16 godz. - laboratoria 25 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, 19 godz. - studiowanie literatury, przeglądanie portali instruktarzowych 6 godz. - udział w konsultacjach 9 godz. - przygotowanie do zaliczenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę, Kryteria oceny końcowej 60% praca zaliczeniowa 20% praca na zajęciach 10% aktywność na zajęciach Kryteria oceniania 2– student nie zapoznał się z programem nauczania, nie wyraża znajomości podstawowych pojęć z zakresu technologii informacyjnych oraz nie brał udziału w zajęciach oraz aktywnościach 3 – student w podstawowym stopniu zapoznał się z programem nauczania, wykonał minimalny zakres zadań koniecznych do poznania podstaw z zakresu technologii informacyjnych oraz brał udział w zajęciach bez wykazywania dodatkowych aktywności 4 – student w stopniu wysokim zapoznał się z programem nauczania, umie sam wyszukiwać informacji potrzebnych do rozwiązania zadań, zna pojęcia podstawowe z zakresu technologii oraz potrafi wyszukać informacji o pojęciach wykraczających poza ramy podstawowe, brał udział w zajęciach, wykazując się dodatkową aktywnością 5 – student w stopniu bardzo wysokim zapoznał się z programem nauczania, wyszukując dodatkowe informacje poza programem nauczania, student opanował pojęcia podstawowe oraz dodatkowe z zakresu przedmiotu, zna i umie rozwiązywać zadania problemowe z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych, brał udział w zajęciach, będą aktywnym słuchaczem i mówcą, wykonując dodatkowe aktywności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 16 godzin, 56 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Bartniczak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bartniczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok J. Levy; Stategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty rynkowe, które spotykają się z uznaniem rynku?; Helion; 2017 rok J. Lambert, F. Curtis; Microsoft Office 2019. Krok po kroku, APN Promise, 2019 rok G. Carmine, Mów jak Ted. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców. Warszawa, Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o., 2016. S. Horn, Intryguj. Przyciągnij uwagę i zdobywaj klientów. Warszawa, MT Biznes sp. z o.o., 2016. N. Eyal, R.Hoover, Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie. Gliwice, Wydawnictwo HELION, 2016. e. Schmidt, J. Rosenberg, A, Eagle, Jak działa Google? Kraków, Insignis Media, 2016. Dodatkowe publikacje internetowe z zakresu technologii informacyjnych i komunikacyjnych zostaną wskazane przez osobę prowadzącą na pierwszych zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Zając | |
Prowadzący grup: | Adam Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa K. Przeździecki, W. Sikorski, W. Treichel; Technologie informacyjne dla Studentów; Witkom; 2017 rok J. Levy; Stategia UX. Jak tworzyć innowacyjne produkty rynkowe, które spotykają się z uznaniem rynku?; Helion; 2017 rok J. Lambert, F. Curtis; Microsoft Office 2019. Krok po kroku, APN Promise, 2019 rok Informatyka dla ekonomistów. Przykłady i ćwiczenia wyd.2 Stefańczyk M., Mejsner E., Kwiatkowski T., Jaskuła T., Informatyka dla ekonomistów – przykłady i ćwiczenia, UMCS, Lublin 2009. Literatura uzupełniająca Word 2016 PL. Ćwiczenia praktyczne. Kowalczyk Grzegorz, Wydawnictwo Helion Excel 2019. Ćwiczenia praktyczne, Krzysztof Masłowski, Wydawnictwo Helion ABC PowerPoint 2016 PL, Tomaszewska Aleksandra, Wydawnictwo Helion |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Zając | |
Prowadzący grup: | Adam Zając | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.