Marketing polityczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-PO-MP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing polityczny |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P1_W06, P1_U04, P1_U07, P1_K05 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego. |
Pełny opis: |
Wstęp do marketingu politycznego Marketing polityczny w Europie i USA Kampanie wyborcze i kampanie polityczne Systemy polityczny i system wyborczy Wyborcy i zachowania wyborcze Strategia w kampanii wyborczej Analiza środowiska politycznego Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów Komunikacja w kampanii wyborczej Kampania bezpośrednia Negatywne kampanie wyborcze Marketing Polityczny w Internecie |
Literatura: |
1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002 2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000. 3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005. 4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010. 5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. 6. Bogusława Dobek-¬‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012. 7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001. 8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. Literatura dodatkowa: B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003. R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999. M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie Umiejętności: EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę. Kompetencje społeczne: EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia są obowiązkowe. Studenci mają obowiązek czytać zadawane im na każde zajęcia teksty. Nieprzygotowanie oznacza konieczność umówienia się z prowadzącym na dyżur. Brak odpracowania nieprzygotowania skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. Studenci piszą kolokwium końcowe oraz przestawiają projekt kampanii w podwarszawskich miastach. https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjIxMDM2OGUtMzJhZi00NDlkLTg1NmItYzM4ZGQyNGYwMTU0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2216fd8ee9-018d-4718-8543-6bf0d6ff67b7%22%7d |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN KON
KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Grzybowska-Walecka | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Grzybowska-Walecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Ołtarzewska | |
Prowadzący grup: | Karolina Ołtarzewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Przybysz | |
Prowadzący grup: | Monika Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Wiedza: EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie Umiejętności: EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę. Kompetencje społeczne: EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom narzędzi marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowania wizerunku i komunikowania politycznego, trendów i narzędzi komunikacji w internecie. |
|
Pełny opis: |
1. Komunikacja cyfrowa i zasady higieny cyfrowej 2. Planowanie strategiczne i operacyjne 3. Relacje z mediami 4. Komunikacja wewnętrzna i budowanie relacji 5. E-kryzys - strategia, taktyki i narzędzia reagowania na problemy i kryzysy 6. Fake newsy, deepfake, plotka i sztuczna inteligencja w komunikacji 7. Hejt, trolling i mowa nienawiści 8. Cyberprzemoc, stalking, cybeprzestępczość, ataki hybrydowe 9. Monitoring internetu i mediów offline 10. Narzędzia content marketingu w polityce 11. Storytelling i video marketing 12. Reklama polityczna i memy 13. Sondaże wyborcze 14. Sztab wyborczy 15. Kampania wyborcza |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Trzeciak, Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory?, Wydawnictwo: Estymator 2022. A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w. D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura dodatkowa S. Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010. R. Stępowski, Marketing polityczny. Jak wygrać wybory?, Roster 2019. M. Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze, PWN, Warszawa 2023. R. Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000. W. Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012. S. Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001. A. W. Jabłoński i L. Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003. R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999. M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 |
|
Wymagania wstępne: |
Student ma prawo do 2 nieobecności. Przy trzeciej zdaje dodatkowe kolokwium z podanej lektury. Studenci przygotowują prezentację na wybrany 1 z 15 temat. Studenci opracowują również w grupach najważniejsze tematy kampanii wyborczej w 2023 roku. Studenci pracują w ćwiczeniowych sztabach wyborczych partii przygotowując się do wyborów samorządowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.