Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Globalne procesy społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-SO-GPS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (9998) Sustainable development Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Globalne procesy społeczne
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki socjologiczne

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

SO2_W06; SO2_U02; SO2_U03; SO2_U08; SO2_K03



Wymagania wstępne:

Demografia i polityka społeczna

Pełny opis:

Celem wykładu jest ukazanie wybranych i najbardziej palących problemów społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych we współczesnym świecie. Nawiązanie do kilku teorii zastępowalności pokoleń pozwala zakreślić obszar wzajemnych uwarunkowań rozwoju społecznego i demograficznego. Studenci po ukończeniu kursu będą posiadali rozszerzoną wiedzę w zakresie globalnych procesów społecznych, którą będą potrafili wykorzystać w prowadzonych analizach procesów i zjawisk społecznych oraz ludnościowych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej

potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz

potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować

posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej

umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę bardzo dobrą student posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi w pełni wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować wszystkie przyczyny i przebieg wszystkich procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania wszystkich zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu złożonych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności

Na ocenę dobrą student ma wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować większość przyczyn i przebieg większości procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania większości zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu nieskomplikowanych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.

Na ocenę dostateczną student ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów jego aktywności społecznej; potrafi częściowo wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; potrafi właściwie analizować wybrane przyczyny i przebieg wybranych procesów i zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; posiada umiejętność rozumienia i analizowania niektórych zjawisk społecznych w kontekście przebiegu procesów demograficznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; umie uczestniczyć w przygotowaniu prostych projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności.

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Luty-Michalak
Prowadzący grup: Marta Luty-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 10 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Luty-Michalak
Prowadzący grup: Marta Luty-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS:

udział w wykładzie: 30 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

przygotowanie do egzaminu: 30 godz.

konsultacje: 5 godz.

Suma godzin: 85 = około 3 ECTS

(w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. = 1 ECTS)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Luty-Michalak
Prowadzący grup: Marta Luty-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS:

udział w wykładzie: 30 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

przygotowanie do egzaminu: 30 godz.

konsultacje: 5 godz.

Suma godzin: 85 = około 3 ECTS

(w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. = 1 ECTS)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 12 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marta Luty-Michalak
Prowadzący grup: Marta Luty-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS:

udział w wykładzie: 30 godz.

Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 20 godz.

przygotowanie do egzaminu: 30 godz.

konsultacje: 5 godz.

Suma godzin: 85 = około 3 ECTS

(w tym w kontakcie bezpośrednim z Nauczycielem Akademickim – 35 godz. = 1 ECTS)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)