Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia zarządzania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-SO-SZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Socjologia zarządzania
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Mjg4Nzk2YjEtMzVlZC00NTMzLWJhYzAtNjJhMjJjODQwYmIx%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22b2a402c2-3583-4d66-8ee9-a63dff0ca959%22%7d
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Wiedza: SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08, SO2_W12;

Umiejętności: SO2_U06, SO2_U10; SO2_U11,

Kompetencje: SO2_K01, SO2_K04

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów socjologii II stopnia z podstawowymi pojęciami, problemami i teoriami, zarówno w perspektywie samej socjologii zarządzania, jak i szeroko rozumianych nauk społecznych.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza (SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08, SO2_W12):

1) Student zna i rozumie wybrane fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu.

2) Student w pogłębionym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej).

Umiejętności (SO2_U06, SO2_U10; SO2_U11):

1) Student analizuje etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji.

Kompetencje (SO2_K01, SO2_K04):

1) Student pracuje w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje kreatywne podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę ndst (2,0):

- student nie zna i nie rozumie faktów, teorii oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; nie potrafi określić wkładu socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;

- student nie definiuje roli człowieka we współczesnej organizacji, nie potrafi wskazać zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);

- student nie wykazuje umiejętności analizy etapów i modeli procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikowania perspektyw analitycznych badania kultury organizacyjnej; podstawowych pojęć, teorii, modeli, rodzajów i poziomów przywództwa w organizacji; teorii i modeli motywacji oraz wybranych modeli kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, nie potrafi uporządkować wybranych aspektów komunikacji organizacyjnej, nie wykazuje umiejętności analizy problemu wielokulturowości w organizacji;

- student nie podejmuje się pracy w zespole w celu przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.

Na ocenę dst (3,0):

- student zna i rozumie tylko niektóre fakty, teorie oraz elementarne zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; częściowo potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;

- student częściowo definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na niektóre zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);

- student analizuje tylko niektóre etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje niektóre perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, częściowo analizuje problemy wielokulturowości w organizacji;

- student wykazuje częściowe zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.

Na ocenę db (4,0):

- student zna i rozumie podstawowe fakty, teorie oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; w stopniu zadowalającym potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;

- student w zadowalającym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na podstawowe zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);

- student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji;

- student wykazuje zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, podejmuje próbę twórczego podejścia zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.

Na ocenę bdb (5,0):

- student doskonale zna i rozumie wszystkie fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; samodzielnie potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu;

- student w sposób pogłębiony definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej);

- student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje wszystkie pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, samodzielnie analizuje problemy wielokulturowości w organizacji; potrafi uzasadnić swój punkt widzenia i zaproponować własne rozwiązania;

- student wykazuje duże zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, w twórczy sposób podchodzi zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 24 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Markocka
Prowadzący grup: Magdalena Markocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Opis ECTS (3 pkt = 90h):

- uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h

- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h

- przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h

- konsultacje 10h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Markocka
Prowadzący grup: Magdalena Markocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Opis ECTS (3 pkt = 90h):

- uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h

- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h

- przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h

- konsultacje 10h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Markocka
Prowadzący grup: Magdalena Markocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Opis ECTS (3 pkt = 90h):

- uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h

- lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h

- przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h

- konsultacje 10h

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)