Socjologia zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-SO-SZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Socjologia zarządzania |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_Mjg4Nzk2YjEtMzVlZC00NTMzLWJhYzAtNjJhMjJjODQwYmIx%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%22b2a402c2-3583-4d66-8ee9-a63dff0ca959%22%7d |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08, SO2_W12; Umiejętności: SO2_U06, SO2_U10; SO2_U11, Kompetencje: SO2_K01, SO2_K04 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów socjologii II stopnia z podstawowymi pojęciami, problemami i teoriami, zarówno w perspektywie samej socjologii zarządzania, jak i szeroko rozumianych nauk społecznych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza (SO2_W05, SO2_W06, SO2_W08, SO2_W12): 1) Student zna i rozumie wybrane fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu. 2) Student w pogłębionym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej). Umiejętności (SO2_U06, SO2_U10; SO2_U11): 1) Student analizuje etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji. Kompetencje (SO2_K01, SO2_K04): 1) Student pracuje w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje kreatywne podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę ndst (2,0): - student nie zna i nie rozumie faktów, teorii oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; nie potrafi określić wkładu socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu; - student nie definiuje roli człowieka we współczesnej organizacji, nie potrafi wskazać zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej); - student nie wykazuje umiejętności analizy etapów i modeli procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikowania perspektyw analitycznych badania kultury organizacyjnej; podstawowych pojęć, teorii, modeli, rodzajów i poziomów przywództwa w organizacji; teorii i modeli motywacji oraz wybranych modeli kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, nie potrafi uporządkować wybranych aspektów komunikacji organizacyjnej, nie wykazuje umiejętności analizy problemu wielokulturowości w organizacji; - student nie podejmuje się pracy w zespole w celu przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia. Na ocenę dst (3,0): - student zna i rozumie tylko niektóre fakty, teorie oraz elementarne zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; częściowo potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu; - student częściowo definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na niektóre zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej); - student analizuje tylko niektóre etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje niektóre perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, częściowo analizuje problemy wielokulturowości w organizacji; - student wykazuje częściowe zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Nie jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, prezentuje odtwórcze podejście zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia. Na ocenę db (4,0): - student zna i rozumie podstawowe fakty, teorie oraz zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; w stopniu zadowalającym potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu; - student w zadowalającym stopniu definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na podstawowe zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej); - student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje podstawowe pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, analizuje problemy wielokulturowości w organizacji; - student wykazuje zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, podejmuje próbę twórczego podejścia zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia. Na ocenę bdb (5,0): - student doskonale zna i rozumie wszystkie fakty, teorie oraz złożone zależności między nimi w zakresie socjologii zarządzania; samodzielnie potrafi określić wkład socjologii w rozwój nauk o zarządzaniu; - student w sposób pogłębiony definiuje rolę człowieka we współczesnej organizacji. Wskazuje na złożone zależności funkcjonowania jednostki w organizacji (firmie, instytucji, przedsiębiorstwie) w perspektywie indywidualnej i zbiorowej (społecznej); - student analizuje wszystkie etapy i modele procesu podejmowania decyzji w organizacji; klasyfikuje wszystkie perspektywy analityczne badania kultury organizacyjnej; analizuje wszystkie pojęcia, teorie, modele, rodzaje i poziomy przywództwa w organizacji; teorie i modele motywacji oraz wybrane modele kształtowania systemów motywacyjnych w organizacjach, porządkuje wybrane aspekty komunikacji organizacyjnej, samodzielnie analizuje problemy wielokulturowości w organizacji; potrafi uzasadnić swój punkt widzenia i zaproponować własne rozwiązania; - student wykazuje duże zaangażowanie w pracę w zespole podejmując się przygotowania wystąpienia ustnego na wybrany temat. Jest zorientowany na pogłębienie wiedzy w zakresie omawianych zagadnień, w twórczy sposób podchodzi zarówno do realizacji tematu, jak i sposobu jego przedstawienia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 24 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Markocka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Markocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS (3 pkt = 90h): - uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h - lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h - przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h - konsultacje 10h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Markocka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Markocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS (3 pkt = 90h): - uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h - lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h - przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h - konsultacje 10h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Markocka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Markocka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS (3 pkt = 90h): - uczestnictwo w wykładzie (do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 50% zajęć) - 30h - lektura tekstów omawianych na zajęciach - 15h - przygotowanie prezentacji na wybrany temat - case study - 30h - konsultacje 10h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.