Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSR-NR-2-SMgr
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Studiów Nad Rodziną
Grupy: Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

pedagogika

Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NRM_W02, Student/ka - posiada pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.

NRM_W14, Student/ka - ma usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych

NRM_U04, Student - posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu nauk o rodzinie.

NRM_K03, Student/ka - docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny.

Wymagania wstępne:

Wiedza na temat socjologicznego ujęcia życia rodzinnego i metodologii badań społecznych.

Skrócony opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury - adekwatnie do poziomu pracy magisterskiej.

Pełny opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury - adekwatnymi do poziomu pracy magisterskiej.

Literatura:

Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020.

Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004.

J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Efekty kształcenia i opis ECTS:

NRM_W02, Student/ka - posiada pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.

NRM_W14, Student/ka - ma usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych

NRM_U04, Student - posiada rozwinięte umiejętności badawcze: potrafi opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu nauk o rodzinie.

NRM_K03, Student/ka - docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny, ma pozytywne nastawienie do ustawicznego nabywania wiedzy z zakresu nauk o rodzinie i budowania warsztatu pracy specjalisty ds. małżeństwa i rodziny.

Metody i kryteria oceniania:

WIEDZA

Ocena 2 (ndst): student/studentka nie zna terminologii z nauk o rodzinie na poziomie studiów magisterskich, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych ze stworzeniem projektu badawczego i pisaną pracą; nie ma wiedzy na temat poszczególnych agadnień dotyczących życia małżeńsko-rodzinnego i społecznego, nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć i zasad z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.

Ocena 3 (dst): student/studentka w zakresie dostatecznym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społecznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu dostatecznym ma wiedzę na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.

Ocena 4 (db): student/studentka w zakresie dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą; w stopniu zadowalającym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.

Ocena 5 (bdb): student/studentka w zakresie bardzo dobrym posiada wiedzę na temat terminologii z nauk o rodzinie, metodologii badań społęcznych, etyki badań oraz innych dyscyplin pomocniczych, związanych z pisaną pracą i stworzonym samodzielnie projektem badawczym; w stopniu zaawansowanym wykazuje się wiedzą na temat społecznych aspektów życia małżeńsko-rodzinnego, w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej.

UMIEJĘTNOŚCI:

Ocena 2 (ndst): student/studentka nie potrafi zdobywać wiedzy i rozwijać swoich umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka nie potrafi skunstruować projektu badawczego, narzędzia badawczego, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyc raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedzi naukowej; student/studentka nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; nie umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka nie przygotował pracy magisterskiej.

Ocena 3 (dst): student/studentka w stopniu dostatecznym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badania oraz stworzyć raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać podstawowych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie zasadniczo analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę magisterską.

Ocena 4 (db): student/studentka w stopniu dobrym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badania oraz stworzyc raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie należycie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował pracę magisterską.

Ocena 5 (bdb): student/studentka w stopniu zaawansowanym potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT); student/studentka potrafi skunstruować projekt badawczy, narzędzie badawcze, przeprowadzic samodzielnie badań oraz stworzyc wyczerpujacy raport z badań - samodzielnie skonstruować wypowiedź naukową odnosząc sie do zawartej w temacie pracy sytuacji problemowej; student/studentka potrafi dokonać różnych obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; umie analizować ich powiązania z różnymi obszarami działalności z zakresu nauk o rodzinie; student/studentka przygotował bardzo dobrą pracę magisterską.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Ocena 2 (ndst): student/studentka nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; nie potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępnych źródeł; nie potrafi samodzielnie przeprowadzic elementarnej diagnozy wybranych aspektów życia rodzinnego; nie potrafi czytać ze zrozumieniem tekstów ogólnych i specjalistycznych, także w wybranym języku obcym.

Ocena 3 (dst): student/studentka ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić elemeą diagnozą wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi czytać w stopniu podstawowym i ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.

Ocena 4 (db): student/studentka ma dobrą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.

Ocena5 (bdb): student/studentka ma doskonałą świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego i intelektualnego; potrafi biegle i samodzielnie wykorzystywać w tym celu dostępne źródła; potrafi samodzielnie przeprowadzić wyczerpujacą diagnozę wybranych aspektów życia rodzinnego; potrafi bardzo dobrze czytać ze zrozumieniem teksty ogólne i specjalistyczne, także w wybranym języku obcym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Tułowiecki
Prowadzący grup: Dariusz Tułowiecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

PUNKTY ECTS

semestr 4 i 5 - 6 ECTS

uczestnictwo w seminarium magisterskim – 1 pkt (30 godz)

przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)

gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)

pisanie pracy – 2 pkt (60 godz.)


semestr 6 - 8 ECTS

uczestnictwo w seminarium magisterskim – 1 pkt (30 godz.)

przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)

gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)

pisanie pracy – 4 pkt (120 godz.)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury.

Pełny opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury.

Literatura:

Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020.

Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004.

J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Tułowiecki
Prowadzący grup: Dariusz Tułowiecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

PUNKTY ECTS

semestr 4 i 5 - 6 ECTS

uczestnictwo w seminarium magisterskim – 1 pkt (30 godz)

przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)

gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)

pisanie pracy – 2 pkt (60 godz.)


semestr 6 - 8 ECTS

uczestnictwo w seminarium magisterskim – 1 pkt (30 godz.)

przygotowanie do zajęć – 1 pkt (30 godz.)

gromadzenie materiałów – 2 pkt (60 godz.)

pisanie pracy – 4 pkt (120 godz.)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury.

Pełny opis:

Student/ka - planuje projekt badawczy, realizuje go oraz sporządza raport w formie pracy magisterskiej. Wykazuje się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie wiedzy o rodzinie na gruncie dyscyplin społecznych, umiejętności prowadzenia badań i wypowiadania się w formie naukowej - z zachowaniem zasad podziału treści, porzadkowania materiału empirycznego, zasad cytowania i doboru literatury.

Literatura:

Z. Struzik, Metodyka pisania prac naukowych, Warszawa 2020.

Ch. Frankfort-Nachmias, D. Nachmis, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.

E. Babbie, Podstawy badań społecznych, Warszawa 2004.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

R. Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Toruń 2004.

J.W. Creswell, Projektowanie badań naukowych. Metody jakosciowe, ilosciowe i mieszkane, Kraków 2009.

M. Łobocki, Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 2006.

M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków 2006.

D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Z. Szkutnik., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dariusz Tułowiecki
Prowadzący grup: Dariusz Tułowiecki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)