NaProTechnology - Translatorium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-D-MPR4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | NaProTechnology - Translatorium |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: |
Grupa przedmiotów - oferta Erasmus Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRM_W07, NRM_W08, NRM_W19, NRM_U03, NRM_U09, NRM_U15, NRM_K01, NRM_K04 NRM_K07 |
Skrócony opis: |
Przedmiot dotyczy rozumienia w języku angielskim terminologii odnoszącej się do biologicznych uwarunkowań płodności oraz diagnozowania i leczenia wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego stosowanych w NaProTECHNOLOGY, a także troski o płodność. |
Pełny opis: |
Zakres tematów: 1.Anatomia układu rozrodczego mężczyzny 2.Anatomia układu rozrodczego kobiety 3.Owulacja i hormony cyklu menstruacyjnego 4.Biologia szyjki macicy 5.Zaburzenia owulacji i cyklu 6.Antykoncepcja 7.Aborcja 8.NaProTECHNOLOGY – definicja i historia 9.Diagnostyka stosowana w NaProTECHNOLOGY 10.NaProTECHNOLOGY w leczeniu zaburzeń zdrowia prokreacyjnego 11.NaProTECHNOLOGY w diagnozowaniu niepłodności 12. NaProTECHNOLOGY - leczenie niepłodności 13.The Creighton Model – system troski o płodność 14.12. Przykłady skuteczności NaProTECHNOLOGY – studium przypadków 15. NaProTECHNOLOGY a relacje małżeńskie |
Literatura: |
1.T. Hilgers, The Medical and Surgical Practice of NaProTECHNOLOGY 2. T. Hilgers, Reproductive anatomy and physiology, Omaha 2002. 3.T. Hilgers, The Creighton Model Fertility Care System, Omaha 2002. 4.T. Hilgers, The NaProTECHNOLOGY Revolution. Unleashing the Power in a Woman’s Cycle, Omaha 2010. 5.T. Hilgers, An insider’s look at the War on Women, Omaha 2014. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty uczenia: Wiedza: EK 1 – student posiada pogłębioną wiedzę na temat biologicznych uwarunkowań płodności człowieka, zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego EK 2 – student posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat stylu życia oraz wybranych modeli zachowań prokreacyjnych i ich wpływu na stan zdrowia prokreacyjnego EK 3 – student zna rozszerzoną terminologię z zakresu biologicznych uwarunkowań płodności oraz zastosowania NaProTECHNOLOGY w języku angielskim Umiejętności: EK 4 – potrafi w sposób pogłębiony samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając ze źródeł w języku angielskim EK 5 – student posiada pogłębioną umiejętność towarzyszenia rodzinie w wypełnianiu przez nią funkcji rodzicielskiej poprzez kształtowania prawidłowych postaw wobec rodzicielstwa i życia człowieka, a także troski o zdrowie prokreacyjne. EK 6 – student potrafi samodzielnie przygotować krótką prezentację multimedialną w języku angielskim na temat biologicznych uwarunkowań płodności i troski o płodność. Kompetencje społeczne: EK 7 –student jest świadomy konieczności doskonalenia kompetencji w zakresie znajomości praw związanych z przekazywaniem życia ludzkiego i troską o zdrowie prokreacyjne EK 8 – student jest świadomy konieczności aktywnego uczestnictwa w promocji i pomocy rodzinie zwłaszcza w zakresie jej zadań rodzicielskich EK 9 – rozumie potrzebę ustawicznego pogłębiania swoich umiejętności językowych aby samodzielnie móc korzystać z opracowań w języku angielskim ECTS: udział w zajęciach: 30 godz. przygotowanie do kolejnych zajęć: 20 godz. lektura tekstów: 10 przygotowanie do testu: 20 godz. przygotowanie prezentacji multimedialnej: 10 godz. Suma godzin: 90 [90/30(25) godz. = 4 ECTS] Liczba ECTS: 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania i metody weryfikacji efektów kształcenia: Kryteria oceniania: Wiedza (EK 1-3): Ocena 2 (ndst) – student nie posiada pogłębionej wiedzy na temat biologicznych uwarunkowań płodności człowieka, nie zna objawów i przyczyn wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego, nie posiada wiedzy na temat wpływu stylu życia oraz wybranych modeli zachowań prokreacyjnych na stan zdrowia prokreacyjnego oraz nie zna rozszerzonej terminologii z zakresu biologicznych uwarunkowań płodności oraz zastosowania NaProTECHNOLOGY w języku angielskim Ocena 3 (dst) – student posiada ograniczoną wiedzę na temat biologicznych uwarunkowań płodności człowieka, objawów i przyczyn wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego, a także na temat wpływu stylu życia oraz wybranych modeli zachowań prokreacyjnych na stan zdrowia prokreacyjnego oraz zna w ograniczonym stopniu terminologie z zakresu biologicznych uwarunkowań płodności oraz zastosowania NaProTECHNOLOGY w języku angielskim Ocena 4 (db) – student posiada poprawną wiedzę na temat biologicznych uwarunkowań płodności człowieka, objawów i przyczyn wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego, a także na temat wpływu stylu życia oraz wybranych modeli zachowań prokreacyjnych na stan zdrowia prokreacyjnego oraz dobrze zna terminologię z zakresu biologicznych uwarunkowań płodności oraz zastosowania NaProTECHNOLOGY w języku angielskim Ocena 5 (bdb) – student posiada rozległą wiedzę na temat biologicznych uwarunkowań płodności człowieka, objawów i przyczyn wybranych zaburzeń zdrowia prokreacyjnego, a także na temat wpływu stylu życia oraz wybranych modeli zachowań prokreacyjnych na stan zdrowia prokreacyjnego oraz bardzo dobrze zna terminologię z zakresu biologicznych uwarunkowań płodności oraz zastosowania NaProTECHNOLOGY w języku angielskim. Umiejętności (EK 4-6): Ocena 2 (ndst) – student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich umiejętności, korzystając ze źródeł w języku angielskim, nie potrafi towarzyszyć rodzinie w wypełnianiu przez nią funkcji rodzicielskiej poprzez kształtowania prawidłowych postaw wobec rodzicielstwa i życia człowieka, a także troski o zdrowie prokreacyjne, nie potrafi samodzielnie przygotować krótkiej prezentacji multimedialnej w języku angielskim na temat biologicznych uwarunkowań płodności i troski o płodność oraz jej zaprezentować Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając ze źródeł w języku angielskim, towarzyszyć rodzinie w wypełnianiu przez nią funkcji rodzicielskiej poprzez kształtowania prawidłowych postaw wobec rodzicielstwa i życia człowieka, a także troski o zdrowie prokreacyjne, w ograniczonym stopniu potrafi samodzielnie przygotować krótką prezentację multimedialną w języku angielskim na temat biologicznych uwarunkowań płodności i troski o płodność oraz ją zaprezentować Ocena 4 (db) – student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając ze źródeł w języku angielskim, towarzyszyć rodzinie w wypełnianiu przez nią funkcji rodzicielskiej poprzez kształtowania prawidłowych postaw wobec rodzicielstwa i życia człowieka, a także troski o zdrowie prokreacyjne, potrafi samodzielnie przygotować krótką prezentację multimedialną w języku angielskim na temat biologicznych uwarunkowań płodności i troski o płodność oraz ją zaprezentować Ocena 5 (bdb) – student w pełni potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności, korzystając ze źródeł w języku angielskim, potrafi towarzyszyć rodzinie w wypełnianiu przez nią funkcji rodzicielskiej poprzez kształtowania prawidłowych postaw wobec rodzicielstwa i życia człowieka, a także troski o zdrowie prokreacyjne, potrafi także w pełni samodzielnie przygotować krótką prezentację multimedialną w języku angielskim na temat biologicznych uwarunkowań płodności i troski o płodność oraz ją zaprezentować Kompetencje społeczne (EK 7-8): Ocena 2 (ndst) – student nie jest świadomy konieczności doskonalenia kompetencji w zakresie znajomości praw związanych z przekazywaniem życia ludzkiego i troską o zdrowie prokreacyjne, ani konieczności aktywnego uczestnictwa w promocji i pomocy rodzinie zwłaszcza w zakresie jej zadań rodzicielskich, a także nie rozumie potrzeby pogłębiania umiejętności językowych aby samodzielnie móc korzystać z opracowań w języku angielskim Ocena 3 (dst) – student w ograniczonym stopniu jest świadomy konieczności doskonalenia kompetencji w zakresie znajomości praw związanych z przekazywaniem życia ludzkiego i troską o zdrowie prokreacyjne oraz konieczności aktywnego uczestnictwa w promocji i pomocy rodzinie zwłaszcza w zakresie jej zadań rodzicielskich, a także w ograniczonym stopniu rozumie potrzeby pogłębiania umiejętności językowych aby samodzielnie móc korzystać z opracowań w języku angielskim Ocena 4 (db) – student uznaje wartość i potrzebę doskonalenia kompetencji w zakresie znajomości praw związanych z przekazywaniem życia ludzkiego i troską o zdrowie prokreacyjne oraz konieczność aktywnego uczestnictwa w promocji i pomocy rodzinie zwłaszcza w zakresie jej zadań rodzicielskich, a także rozumie potrzeby pogłębiania umiejętności językowych, aby samodzielnie móc korzystać z opracowań w języku angielskim. Ocena 5 (bdb) – student posiada pełną świadomość potrzeby doskonalenia kompetencji w zakresie znajomości praw związanych z przekazywaniem życia ludzkiego i troską o zdrowie prokreacyjne oraz konieczności aktywnego uczestnictwa w promocji i pomocy rodzinie zwłaszcza w zakresie jej zadań rodzicielskich, a także doskonale rozumie potrzebę pogłębiania umiejętności językowych, aby samodzielnie móc korzystać z opracowań w języku angielskim. Do zaliczenia ćwiczeń wymagane jest: 1. obecność i aktywny udział w zajęciach - dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności; każda kolejna nieobecność skutkuje zwiększeniem ilości pytań na teście końcowym; 2. przygotowanie prezentacji multimedialnej 3. zaliczenie testu. Metody realizacji i weryfikacji: Efekty wiedzy (EK 1-2): Realizacja: metody dydaktyczne – wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, indywidualna lektura literatury przedmiotu Weryfikacja: przygotowanie do kolejnych zajęć oraz aktywny udział w zajęciach, test. Efekty umiejętności (EK 3-4): Realizacja: metody dydaktyczne – wykład konwersatoryjny Weryfikacja - obserwacja aktywności studentów Efekty kompetencji społecznych (EK 5-6): Realizacja: metody dydaktyczne – dyskusja Weryfikacja – obserwacja pracy i aktywności studentów podczas zajęć, bieżąca informacja zwrotna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.