Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja produktu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-P-PP
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Promocja produktu
Jednostka: Instytut Edukacji Medialnej I Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Kierunkowe efekty kształcenia:

DL_U13, DL_U15, DL_K02


Przedmiotowe efekty kształcenia:

EK nr 1. potrafi stworzyć ciekawy komunikat wprowadzający produkt na rynek

Ek nr 2. tworzy skuteczną komunikację promocyjną produktu

EK nr 3. jest wartościowym i godnym zaufania (niezawodnym) członkiem zespołu

EK nr 4. przygotowuje formy marketingowe zgodne ze standardami etycznymi i przepisami prawa

EK nr 5. wykonuje zarówno zadania przypisane w ramach pracy w zespole, jak i powierzone przez prowadzącego, w sposób rzetelny i terminowy

Skrócony opis:

Ćwiczenia z zakresu planowania i wdrażania promocji marketingowych (ze szczególnym uwzględnieniem przeprowadzenia analiz, oraz wprowadzenia produktu na rynek)

Pełny opis:

Przedmiot o charakterze warsztatowym na podbudowie teoretycznej. Przez czas trwania przedmiotu studenci pracują w niewielkich, 3/4-osobowych grupach, utrwalając dzięki pracy warsztatowej przedstawione informacje.

Zaliczenie przyjmie formę kolokwium łączącego część teoretyczną o zadaniową.

Wykaz tematów:

1. Podstawowe informacje dotyczące marketingu

2. Informacje o branży reklamowej w Polsce i na świecie

3. Analizy marketingowe: 7P,

4. 5C;

5. Opracowanie produktu

6. Opracowanie grupy docelowej (ujęcie demograficzne i psychograficzne),

7. Analiza DiLo,

8. opracowanie kanałów dystrybucji

9. Główne formaty reklamowe

10. Podstawy planowania mediów

11. Promocje konsumenckie i handlowe

12. Niestandardowe formy promocji (marketing partyzancki, ambientowy)

13. Opracowanie działań promocyjnych POS i POP

14. Dobór form komunikacji niestandardowej

15. Kolokwium zaliczeniowe

Literatura:

* obowiązkowa:

Barska A. (red.), Reklama wczoraj i dziś, Warszawa 2016.

* podstawowa:

Janiszewska K., Korsak R., Kwarciak B. i inn., Wiedza o reklamie, Warszawa – Bielsko-Biała 2010.

Kotler Ph., Marketing., Warszawa 1999.

Malinowska M. Efektywność i skuteczność komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.

Silk A. J., Czym jest marketing?, Poznań 2008.

Teranko T., Komunikacja marketingowa. Istota, uwarunkowania, efekty, Warszawa 2015.

* uzupełniająca:

J. Pogorzelski, Mity marketingowe, b.m.w., 2010.

Pabian A, Promocja: nowoczesne środki i formy, Warszawa 2008.

Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych, Warszawa 2001. Kaznowski D., Nowy marketing w internecie, Warszawa 2007.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Aktywny udział w ćwiczeniach: 30 h

przeprowadzanie analiz: 10h

przygotowanie do kolokwium: 20h

suma godzin: 60

Liczba ECTS: 60/30= 2

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

- aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach, obejmujące także terminowe przygotowywanie przedstawianie analiz. Ocena następuje w trybie ciągłym i stanowi 1/3 końcowej oceny z przedmiotu;

- kolokwium zaliczeniowe: 2/3 oceny.

Student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kinga Romaniuk
Prowadzący grup: Kinga Romaniuk
Strona przedmiotu: http://hgp2ov6
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kinga Romaniuk
Prowadzący grup: Kinga Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kinga Romaniuk
Prowadzący grup: Kinga Romaniuk
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a3_oF2jRRfI8lfp8DsLsa-Ap1ChUEkujRI7Vx3eR3KwY1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=3bdf8f29-438a-48cf-af8a-6eba379381b7&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Kolokwium końcowe
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

kod na Teams: 77bsqdo

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)