Zarządzanie kapitałem intelektualnym 2 [WF-PS-N-KPPKI2]
Semestr letni 2019/20
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zarządzanie kapitałem intelektualnym 2 [WF-PS-N-KPPKI2] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi poniedziałek (parzyste), 15:00 - 16:30
sala 1438 Kampus Wóycickiego Bud. 14 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Zdzisław Kobos | ||||||||||||||||
Literatura: |
1) Dzienniki Ustaw – dotyczące badań psychologicznych, 2) Barcik A. (2019) Kapitał intelektualny i compliance w procesach konstytuowania doskonałości systemów społecznej odpowiedzialności organizacji, PWE, Warszawa, 3) Bławat A., Drobny A. (2011) Dialog organizacyjny, Wolters Kluwer, Warszawa, 4) Kuzel M., (2018) Kapitał intelektualny organizacji, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 5) Rząsa W. (2013), Znaczenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, Przedsiębiorstwo i Region, 5, 15-15, 6) Rzepka A., (2018) Relacje międzyorganizacyjne i kapitał intelektualny jako czynniki rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, Difin, Warszawa, |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1)Zapoznanie się z miejscem psychologa w strukturze organizacyjnej danej placówki /podległość służbowa i merytoryczna/ 2)Określenie przygotowania zawodowego na uczelni do wykonywanych zadań /znajomość metod diagnostycznych, statystyki, umiejętności organizacyjnych warsztatu pracy, np. gdzie zamówić testy, aparaturę itp./. 3)Poznanie wyposażenia i warunków lokalowych poszczególnych pracowni psychologicznych. 4)Przepisy prawne normujące psychologiczną działalność selekcyjno-orzeczniczą w kolejnictwie. 5)Przepisy prawne normujące psychologiczną działalność selekcyjno-orzeczniczą w lotnictwie. 6)Przepisy prawne normujące działalność selekcyjno-orzeczniczą w pracowniach psychologicznych policji. 7)Przepisy prawne normujące psychologiczne badania kandydatów na kierowców i kierowców po wypadkach. 8) Przepisy prawne normujące działalność diagnostyczną i orzeczniczą w grupach dyspozycyjnych, 9)Kodeks zawodowy psychologa. 10)Rola i zadania psychologa szkolnego. 11)Psycholog jako nauczyciel psychologii w uczelniach technicznych. 12)Praca psychologa w Poradni Zdrowia Psychicznego. 13)Psycholog w ośrodku interwencji kryzysowej (telefon zaufania). 14)Kompetencje społeczne: ich pomiar i doskonalenie, 15)Udział w konferencji naukowej pt. „Człowiek w sytuacjach ekstremalnych. 16)Podsumowanie i zaliczenie |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Dyskusje na tematy aktualnie omawiane, oraz po prezentacjach filmów dydaktycznych. Ocena aktywności na zajęciach oraz kolokwium końcowe |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny: • semestralna praca pisemna w postaci eseju (0 ÷ 30 punktów], • kolokwium - 15 pytań ocenianych po 10 punktów. Skala ocen: dst.: 80- punktów, dst+: 81-90 punktów, db: 91-110 punktów, db+: 111-130 punktów, bdb: 131-150 punktów ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach zarządzania kapitałem intelektualnym (ZKI) , bardzo dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej ZKI, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w ZKI i bardzo dobrze potrafi sporządzić raport badawczy z ZKI; ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w nowoczesnych metodach zarządzania kapitałem intelektualnym (ZKI) , dobrze zna bazy danych literatury dotyczącej ZKI, dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w ZKI i dobrze potrafi sporządzić raport badawczy z ZKI; ocena dostateczna (3) –; student słabo orientuje się w nowoczesnych metodach zarządzania kapitałem intelektualnym (ZKI) , słabo zna bazy danych literatury dotyczącej ZKI, słabo dobiera i wykorzystuje zaawansowane metody badań stosowane w ZKI i słabo potrafi sporządzić raport badawczy z ZKI; ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w nowoczesnych metodach zarządzania kapitałem intelektualnym (ZKI) ,nie zna bazy danych literatury dotyczącej ZKI, nie potrafi dobierać i wykorzystać metody badań stosowane w ZKI i nie umie sporządzić raportu badawczego z ZKI; |
||||||||||||||||
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.