Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2 [WF-PS-N-ORRW2]
Semestr letni 2019/20
Seminarium przedmiotowe,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium przedmiotowe z psychologii rozwojowej i wychowawczej 2 [WF-PS-N-ORRW2] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Seminarium przedmiotowe [SEMPRZ], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Ryś | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brzeziński J. Metodologia badań psychologicznych,Warszawa,1997, PWN. Barańska Z. Podstawy metod statystycznych dla psychologów, Gdańsk,1999, GWP. Ryś M. Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa 2009, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Główne zagadnienia, których dotyczyć będą prace empiryczne są następujące: Problematyka dojrzałości do zawarcia małżeństwa Uwarunkowania trwałości i wysokiej jakości związku małżeńskiego Problematyka relacji w małżeństwie i w rodzinie Dysfunkcje w rodzinie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne - dyskusje, prezentacja własnych badań, analiza problemów, konsultacje indywidualne. Ocena jest efektem prezentacji opracowanej części teoretycznej i metodologicznej pracy dyplomowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Seminarium ma charakter badawczy. Dotyczy ono zagadnień z zakresu psychologii rodziny. Studenci mają za zadanie: zapoznać się z literaturą, a następnie wybrać temat badań, opracować projekt badań na wybrany temat, przeprowadzić badania empiryczne, obliczyć i przeanalizować wyniki badań, przeprowadzić dyskusję wyników. Na podstawie przeprowadzonych badań uczestnicy zajęć przygotowują pracę pisemną.Na ocenę końcową składają się: - obecność na zajęciach - aktywność podczas zajęć. Ocena bardzo dobra to napisana cześć teoretyczna pracy i przeprowadzone badania własne; ocena dobra - napisana część teoretyczna oraz jasna strategia badań własnych; ocena dostateczna - cześć teoretyczna w realizacji, jasna wizja strategii badań własnych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.