Psychologia organizacji i zarządzania [WF-PS-N-POZ]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia organizacji i zarządzania [WF-PS-N-POZ] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Zdzisław Kobos | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Baka Ł. (2017) Zachowania kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2. Klein H.M., Kolb Ch., (2008) Psychologia w skutecznym zarządzaniu, Wydawnictwo EDU, Wrocław, 3. Jachnis A. (2008) Psychologia organizacji. Kluczowe zagadnienia, Difin, Warszawa 2009, 4. Kożusznik B, Chrupała-Pniak M. (2010) Zastosowania psychologii w zarządzaniu, Wydawnictwo UŚ, Katowice, 5. Lipińska-Grobelny A. (2014), Zjawisko wielopracy. Psychologiczne uwarunkowania i konsekwencje, Wyd. UŁ, Łódź, 6. Mączyński J. (1996), Partycypacja w poodejmowaniu decyzji, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa, 7. Pocztowski A. 2018), Zarządzanie zasobami ludzkimi : koncepcje, praktyki, wyzwania,PWE, Warszawa, 8. Ratajczak Z. (1979) ,Psychologia organizacji, Wyd. UŚ, Katowice 1979, 9. Zawadzka A.M. (red.) (2017) Psychologia zarządzania w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Uwarunkowania efektywność zarządzania ludźmi w organizacjach. 2. Psychologiczne problemy zarządzania personelem- przydatność nauk społecznych. 3. Savoir-vivre w kontaktach międzyludzkich i w strukturach organizacyjnych o różnym stopniu schieirarchizowania. 4. Wystąpienia publiczne, techniki autoprezentacji, 5. Psychologiczne determinanty zachowania się ludzi w organizacjach o różnej strukturze. 6. Profil menedżera - uwarunkowania jego zachowania się i podejmowania decyzji. 7. Style kierowania-uwarunkowania, możliwości diagnozy i wyznaczniki efektywności w określonym kontekście sytuacyjnym. 8. Specyfika zarządzania/dowodzenia w grupach dyspozycyjnych. 9. Budowanie zespołów zadaniowych pracowniczych. 10. Przywództwo w organizacji. 11. Sposoby osiągania zaplanowanych celów 12. Wielokulturowość w organizacji. 13. Psychologiczne aspekty kierowania ludźmi w organizacji. 14. Grupy dyspozycyjne, 15. Podsumowanie zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: Semestralna praca pisemna, Referat, Dyskusja, Kolokwium. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceny: • semestralna praca pisemna w postaci eseju, termin oddania- drugi tydzień 05.2020r., • kolokwium z tematów wymienionych w sylabusie [15 pytań,], termin- drugi tydzień 05.2020r., • przygotowanie i zaprezentowanie referatu, wg grafiku dla grupy dziekańskiej, Kryteria oceny: ocena bardzo dobra (5) - student bardzo dobrze orientuje się w problematyce organizacji i zarządzania w psychologii, bardzo dobrze zna bazy danych literatury psychologicznej, bardzo dobrze dobiera i wykorzystuje zaawansowane narzędzia diagnostyczne do przygotowania badań psychologicznych w ww. zakresie oraz prezentacji wyników i sporządzania raportów badawczych; ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się problematyce organizacji i zarządzania w psychologii, dobrze zna bazy danych literatury psychologicznej, dobrze dobiera i wykorzystuje narzędzia diagnostyczne do przygotowania badań psychologicznych w ww. zakresie oraz prezentacji wyników i sporządzania raportów badawczych; ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w problematyce organizacji i zarządzania w psychologii, słabo zna bazy danych literatury psychologicznej, słabo dobiera i wykorzystuje narzędzia diagnostyczne do przygotowania badań psychologicznych w ww. zakresie oraz prezentacji wyników i sporządzania raportów badawczych; ocena niedostateczna (2) – student nie orientuje się w problematyce organizacji i zarządzania w psychologii, nie zna bazy danych literatury psychologicznej, nie dobiera i wykorzystuje narzędzi diagnostycznych do przygotowania badań psychologicznych w ww.zakresie oraz prezentacji wyników i sporządzania raportów badawczych. Kryteria oceny: • semestralna praca pisemna w postaci eseju (0 ÷ 30 punktów], • kolokwium - 15 pytań ocenianych po 10 punktów. Skala ocen: dst.: 80- punktów, dst+: 81-90 punktów, db: 91-110 punktów, db+: 111-130 punktów, bdb: 131-150 punktów • przygotowanie i zaprezentowanie referatu, wg grafiku dla grupy dziekańskiej [0÷50 punktów]. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Celem studiów jest przekazanie wiedzy oraz nabycie kompetencji i umiejętności w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.