Psychologia ogólna: różnice indywidualne 2 [WF-PS-N-PRI2]
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Psychologia ogólna: różnice indywidualne 2 [WF-PS-N-PRI2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Martowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Analiza interindywidualna APIS-Z - interpretacja wyników, integracja wyników. 2. Analiza intraindywidualna APIS-Z - interpretacja wyników, integracja wyników. 3. Skala Wechslera (WAIS-R) – prezentacja. 4. „Nowe inteligencje” – na przykładzie inteligencji emocjonalnej - 1. 5. „Nowe inteligencje” – na przykładzie inteligencji emocjonalnej - 2. 6. Inteligencja a kompetencje – na przykładzie kompetencji społecznych. 7. Pomiar cech temperamentu – kwestionariusz PTS. 8. Pomiar cech temperamentu – kwestionariusz FCZ-KT. 9. Diagnoza struktury temperamentu. 10. Kwestionariusze a skale ocen na przykładzie EAS. 11. Temperament a funkcjonowanie intelektualne. 12. Różnice indywidualne w zakresie preferencji – Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji. 13. Znaczenie preferencji w karierze zawodowej. 14. Test sprawdzający wiedzę, umiejętności i kompetencje. 15. Omówienie wyników testu końcowego i zaliczenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty wiedzy Metoda dydaktyczna - wykład, prezentacje multimedialne, e-learning. Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach. Efekty umiejętności Metoda dydaktyczna - prezentacje multimedialne, dyskusja i ćwiczenia praktyczne. Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach. Efekty kompetencji Metoda dydaktyczna - wykład i dyskusja. Weryfikacja - ocena pracy semestralnej i zaangażowania na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki konieczne do zaliczenia ćwiczeń: 1) zaliczenie ćwiczeń Psychologia Różnic Indywidualnych I; 2) liczba nieobecności nieprzekraczająca trzech (niezależnie od tego, czy są usprawiedliwione czy nie); 3) aktywny udział w zajęciach (nieprzygotowanie do ćwiczeń skutkuje obniżeniem oceny o 0,5); 4) zaliczenie testu. Kryteria ocen: Wiedza: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze zna podstawowe typologie temperamentu, koncepcje inteligencji, inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych, zna podstawowe narzędzia do ich pomiaru oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania narzędzi psychologicznych. - na ocenę 4 (db.): dobrze zna podstawowe typologie temperamentu, koncepcje inteligencji, inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych, zna podstawowe narzędzia do ich pomiaru oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania narzędzi psychologicznych. - na ocenę 3 (dst.): słabo zna podstawowe typologie temperamentu, koncepcje inteligencji, inteligencji emocjonalnej i kompetencji społecznych, zna podstawowe narzędzia do ich pomiaruoraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania narzędzi psychologicznych. - na ocenę 2 (ndst.): nie zna typologii, metod pomiaru i nie ma wystarczającej wiedzy o prawno-etycznych aspektach ich stosowania. Umiejętności: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze interpretuje wyniki, potrafi bardzo dobrze integrować je i dokonywać diagnozy oraz przekazywać informacje zwrotne. - na ocenę 4 (db.): dobrze interpretuje wyniki, potrafi bardzo dobrze integrować je i dokonywać diagnozy oraz przekazywać informacje zwrotne. - na ocenę 3 (dst.): nie potrafi dobrze zintegrować danych i dokonać na ich podstawie diagnozy, słabo radzi sobie z przekazywaniem informacji zwrotnych. - na ocenę 2 (ndst.): robi podstawowe błędy przy interpretacji wyników. Kompetencje: Oceniana jest tolerancja i zrozumienie odmienności między ludźmi oraz postawa etyczna i stosunek do przepisów prawnych związanych z diagnozą. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
(tylko po angielsku) None. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.