Seminarium z psychologii ogólnej i psychodiagnostyki [WF-PS-N-ROP]
Semestr letni 2019/20
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium z psychologii ogólnej i psychodiagnostyki [WF-PS-N-ROP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Norbert Maliszewski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Bargh, J.A. (1994). The four horsemen of automaticity: Awereness, intention, efficiency, and control in social cognition. [w:] R. S. Wyer, T. K. Srull (red.), Handbook of social cognition (s. 1-40). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Chaiken, S., Trope, Y. (1999). Dual-process theories in social psychology. New York: Guilford Press. Fazio, R. H., Towles-Schwen, T. (1999). The Mode Model of Attitude-Behavior Processes. [w:] S. Chaiken, Y. Trope (red.). Dual process theories in social psychology (s. 97-116). New York: Guilford Press. Greenwald, A.G., Banaji, M.R. (1995). Implicit social cognition: Attitudes, self-esteem, and stereotypes. Psychological Review, 102, 4-27. Greenwald, A. G., McGhee, D. E., Schwartz, J. L. K. (1998). Measuring individual differences in implicit cognition: The Implicit Association Test. Journal of Personality and Social Psychology, 74, 1464-1480. Maliszewski (2013). Dynamiczna teoria postaw Petty, R. E., Cacioppo, J.T. (1986). The elaboration likelihood model of persuasion. [w:] L. Berkowitz (red.), Advances in experimental social psychology (tom 19, s. 123-205). San Diego, CA: Academic Press. Wilson, T. D., Lindsey, S., Schooler, T. Y. (2000). A Model of Dual Attitudes. Psychological Review, 107, 1, 101–126. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Na seminarium dyskutowane będą tematy związane z problematyką podejmowaną przez magistrantów w przygotowywanych pracach dyplomowych. Postawy mogą mieć charakter jawny, deklarowany. Są wówczas wyrazem naszych osobistych wartości. Mamy też postawy ukryte, nabywane automatycznie. Są one mierzone w sposób pośredni, za pomocą komputerowych metod takich jak IAT. To rozróżnienie pozwala na lepsze rozumienie wielu zjawisk. W szczególności zaś będą poruszane tematy dotyczące: - wpływu komunikatów perswazyjnych na bezpieczeństwo jazdy (ilość informacji, treść emocji - wpływ w warunkach automatycznych i refleksyjnych); - komunikacji społecznej (strategia konia trojańskiego - zmiana postaw utajonych vs . strategia centralnego ataku - zmiana postaw jawnych); - zachowań politycznych (podejmowanie decyzji - przesłanki refleksyjne i automatyczne); - terroryzmu (uwarunkowania osobowościowe i sytuacyjne). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda seminaryjna; uporządkowana dyskusja, prezentacje, indywidualne konsultacje, elementy zajęć laboratoryjnych (projektowanie eksperymentów). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z celem seminarium, którym jest przygotowanie przez studenta pracy magisterskiej, podstawą oceny będą postępy w realizacji tego zadania. Semestr 2 - realizacja badania (dla IV roku) Semestr 4 - przygotowanie pracy magisterskiej (dla V roku) Kryteria - poprawność, nowatorski charakter pracy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.