Seminarium [WF-ZPS-SE1]
Rok akademicki 2019/20
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium [WF-ZPS-SE1] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2019/20 [2019/20]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Marek Nieznański |
Literatura: |
Dla osób, których praca będzie dotyczyła problematyki oceniania i podejmowania decyzji: Kahneman D. (2012). Pułapki myślenia. Poznań: Media Rodzina. TYSZKA T. (2010) „DECYZJE. PERSPEKTYWA PSYCHOLOGICZNA I EKONOMICZNA” Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. Lewicka M. (1993). Aktor czy obserwator. Psychologiczne mechanizmy odchyleń od racjonalności w myśleniu potocznym. Wyd. PTP, Warszawa-Olsztyn. Sokołowska J (2005): Psychologia decyzji ryzykownych. Ocena prawdopodobieństwa i modele wyboru w sytuacji ryzykownej, ACADEMICA WYDAWNICTWO SWPS Zaleśkiewicz T. (2005). Przyjemność czy konieczność :Psychologia spostrzegania i podejmowania ryzyka. Gdańsk: GWP Dla osób, których prace dotyczyć będą psychologii pamięci: Jagodzińska, M. (2008). Psychologia Pamięci. Badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Wyd. Helion. Niedźwieńska, A. (2004). Poznawcze mechanizmy zniekształceń w pamięci zdarzeń. Kraków: Wyd. UJ, 2004 Niedźwieńska A. (2013). Pamięć prospektywna. Wydawnictwo Akademickie SEDNO, Warszawa. Nieznański, M. (2015). Pamięć informacji kontekstowej. Wydawnictwo UKSW, Warszawa. Orzechowski, J., Piotrowski K. T., Balas R., Stettner Z. (2009). Pamięć robocza. Warszawa: Academica. oraz artykuły szczegółowe związana z tematem przygotowywanej pracy magisterskiej. |
Zakres tematów: |
Tematy prac magisterskich mogą dotyczyć problematyki psychologii poznawczej, szczególnie psychologii pamięci, psychologii oceniania i podejmowania decyzji. |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda seminaryjna; uporządkowana dyskusja, prezentacje, indywidualne konsultacje, elementy zajęć laboratoryjnych (projektowanie eksperymentów) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zgodnie z celem seminarium, którym jest przygotowanie przez studenta pracy magisterskiej, podstawą oceny będą postępy w realizacji tego zadania. Ramowy plan etapów przygotowywania pracy: Semestr I (IV rok) Wybór tematu, zebranie literatury. Do zaliczenia wymagane: obecności na seminarium (max. 2 nb), prezentacja podczas zajęć co najmniej 1 artykułu naukowego ściśle związanego z wybranym tematem. Semestr II (IV rok) Przygotowanie i napisanie wstępu teoretycznego. Ustalenie i przygotowanie metody badań (narzędzia i procedura badania). Przedstawienie konspektu pracy. Semestr III (V rok) Przeprowadzenie badań empirycznych i analiza wyników. Semestr IV (V rok) Przygotowanie całości pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.