Prawo wyznaniowe [WP-PR-Pwy-ćw]
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 3
Przedmiot: | Prawo wyznaniowe [WP-PR-Pwy-ćw] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Kinga Szymańska | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zagadnienia wstępne prawa wyznaniowego, zjawisko religijności. 2. System powiązania państwa z kościołami i związkami wyznaniowymi. 3. System rozdziału kościołów (związków wyznaniowych) i państwa. 4. Stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów. 5. Kościoły i związki wyznaniowe w Rzeczypospolitej Polskiej jako podmioty prawa (podmiotowość międzynarodowa i osobowość cywilnoprawna). 6. Kult publiczny. 7. Finansowanie kościołów i innych związków wyznaniowych. 8. Zwolnienia podatkowe i celne kościelnych osób prawnych. 9. Sytuacja prawna osób duchownych. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK1 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK2 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK3 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK4 są: wykład informacyjny, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK5 są: wykład informacyjny oraz klasyczna metoda problemowa, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK6 są: wykład informacyjny, metoda sytuacyjna oraz studium przypadku, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. Metodami dydaktycznymi służącymi osiągnięciu EK7 są: wykład informacyjny oraz klasyczna metoda problemowa, sposobem weryfikacji efektu kształcenia jest kolokwium oraz ocenianie ciągłe. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EK1: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenie i charakter źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna podstawowych pojęć z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenia i charakteru źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa wyznaniowego oraz pochodzenia i charakteru źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego oraz o pochodzeniu i charakterze źródeł prawa wyznaniowego Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna podstawowe pojęcia z zakresu prawa wyznaniowego oraz pochodzenie i charakter źródeł prawa wyznaniowego EK2: rozróżnia systemy relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz omawia stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów Na ocenę 2 (ndst.) - nie rozróżnia systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz nie potrafi omówić stosunku Unii Europejskiej do religii i kościołów Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym, potrafi omówić stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie dostatecznym Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu systemów relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym, potrafi omówić stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie dobrym Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna systemy relacji państwo-związek wyznaniowy, w ujęciu historycznym i współczesnym oraz omawia stosunek Unii Europejskiej do religii i kościołów na poziomie bardzo dobrym EK3: wyjaśnia historię relacji państwo-kościół w Polsce Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu relacji państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna, potrafi wyjaśnić i powiązać z innymi faktami historycznymi relacje państwo-kościół w Polsce w ujęciu historycznym EK4: prezentuje konstytucyjne gwarancje wolności sumienia i religii oraz naczelne zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii ani naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii oraz naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu konstytucyjnych gwarancji wolności sumienia i religii oraz naczelnych zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna i potrafi zaprezentować konstytucyjne gwarancje wolności sumienia i religii oraz naczelne zasady instytucjonalnych relacji państwo-kościół EK5: wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 2 (ndst.) - nie umie wykorzystać teoretycznej wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 3 (dst.) - umie w stopniu dostatecznym wykorzystać teoretyczną wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 4 (db.) – potrafi w stopniu dobrym wykorzystać teoretyczną wiedzy z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze wykorzystuje teoretyczną wiedzę z zakresu prawa wyznaniowego do opisania i analizy stanu faktycznego w określonej sytuacji oraz wskazania rozstrzygnięcia prostego problemu EK6: wymienia i opisuje funkcje publiczne związków wyznaniowych oraz odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna funkcji publicznych związków wyznaniowych i nie odróżnia ich od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu funkcji publicznych związków wyznaniowych i odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu funkcji publicznych związków wyznaniowych i odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna i opisuje funkcje publiczne związków wyznaniowych oraz odróżnia je od działalności własnej kościołów i innych związków wyznaniowych EK7: ma świadomość pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 2 (ndst.) - nie zna pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 3 (dst.) - ma zadowalającą wiedzę z zakresu pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 4 (db.) - posiada dobrą wiedzę z zakresu pozycji jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii Na ocenę 5 (bdb.) - bardzo dobrze zna pozycję jednostki wobec gwarancji przysługujących jej w zakresie wolności sumienia i religii |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
ćwiczenia obowiązkowe dla III roku Prawa Stacjonarnego |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.