Zaburzenia osobowości [WF-PS-N-ZOS]
Semestr letni 2019/20
Wykład monograficzny,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zaburzenia osobowości [WF-PS-N-ZOS] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019/20_L]
(zakończony)
Wykład monograficzny [WYK_MON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 64 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Cezary Żechowski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
L. Cierpiałkowska i Emilia Soroko - Zaburzenia osobowości. Problemy diagnozy klinicznej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2014. J.F. Clarkin, P. Fonagy, G. O. Gabbard - Psychoterapia psychodynamiczna zaburzeń osobowości. Podręcznik kliniczny, WUJ, Kraków 2013 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Student potrafi wymienić i opisać główne zaburzenia osobowości. 2. Student potrafi zdefiniować i wymieć objawy występujące w głównych zaburzeniach osobowości. 3. Student potrafi posługiwać się klasyfikacjami zaburzeń psychicznych osobowości ICD-10 i DSM-V. 4. Student potrafi wymienić przyczyny powstawania zaburzeń osobowości, opisuje interakcje czynników ryzyka, definiuje pojęcia wieloczynnikowej etiologii i patogenezy. 5. Student potrafi opisać rozpowszechnienie, przebieg i rokowanie w głównych zaburzeniach osobowości. 6. Student potrafi wymienić podstawowe formy oddziaływań psychologicznych skutecznych w leczeniu zaburzeń osobowości. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
wykład, dyskusje, opisy przypadków, analiza filmów, |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Esej poświęcony wybranemu zaburzeniu osobowości na zakończenie cyklu wykładów. Ocena opiera się o kryteria: 1. student właściwe używa głównych pojęć opisujących zaburzenia osobowości, 2. student rozumie specyfikę poszczególnych zaburzeń osobowości - ich objawy, występowanie typowych zachowań, trudności w funkcjonowaniu społecznym oraz mechanizmy obronne, 3. student potrafi dokonać wstępnej oceny zaburzeń osobowości na podstawie opisu przypadku lub interakcji w wybranych dziełach literackich lub filmowych, Za całą pracę można uzyskać od 0 do 6 punktów. Oceny: 5 (bardzo dobry) - 6-5 pkt., 4 (dobry) - 4-3 punkty, 3 (dostateczny) - 2 punkty, 0 (niedostateczny) - 1-0 punkty, |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.