język rosyjski B2: semestr I [C-JO-RB2-I]
Semestr zimowy 2019/20
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 1
Przedmiot: | język rosyjski B2: semestr I [C-JO-RB2-I] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019/20_Z]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Lidwina Olszewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
- materiały własne, opracowane przez lektora, - materiały z prasy i Internetu (teksty, nagrania, filmy), - podręczniki do gramatyki, - słowniki jedno- i dwujęzyczne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Poznajmy się. 2. Użycie czasowników: звать, назвать, называть, называться 3. Historia imion w Rosji. 4. Określanie/porównywanie wieku. Liczebnik z rzeczownikiem i przymiotnikiem. 5. Kiedy to się wydarzyło? Określanie dat. 6. Test. Listopadowe święta w Polsce i Rosji. 7. Aktualne wydarzenia w kraju i na świecie. 8. Pracujemy, zamierzamy podjąć pracę. 9. Ranking zawodów w Polsce i Rosji. 10. Składamy życzenia, gratulacje, pozdrawiamy się. 11. Kolędy i ich zawartość leksykalna. 12. Test końcowy. 13. Omówienie testu. Oto moja rodzina. 14. Dzieje kalendarza w Rosji. 15. Zaliczenie ustne. Ze względów dydaktyczno-organizacyjnych kolejność tematów może ulec zmianie, a same tematy nieznacznej modyfikacji. Część zajęć (maks. cztery) mogą zostać przeprowadzone w formie e-learningu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
H1A_U10 Praca z materiałami opracowanymi przez lektora, praca z podręcznikiem do gramatyki Utrwalanie gramatyki oraz leksyki, kształcenie poszczególnych sprawności językowych H1A_U107 Konwersacja w parach i grupach H1A_K01 Praca z tekstem, indywidualne poszukiwanie materiałów Metoda eklektyczna ze szczególnym uwzględnieniem metody komunikacyjnej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Przy zaliczaniu przedmiotu bierze się pod uwagę: - ocenę ustawiczną na podstawie obecności i aktywności na zajęciach (dozwolone dwie nieobecności w semestrze), przygotowania się do zajęć; - odpowiedzi ustne, prace pisemne oraz sprawdziany i testy (rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego, testów leksykalno-gramatycznych) Na ocenę końcową składają się: Kolokwia - 45% całości punktów możliwych do uzyskania w semestrze Systematyczny udział w zajęciach 20% Praca wykonana indywidualnie 20% Zaliczenie ustne 15% 0 - 118 (0%-59%) – ocena 2,0; 119 - 134 (60%-67%) – ocena 3,0; 135 - 150 (68%-75%) – ocena 3,5; 151 - 166 (76%-83%) – ocena 4; 167 - 182 (84%-91%) – ocena 4,5; 183 - 200 (92%-100%) – ocena 5. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język rosyjski B2: semestr I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.